جشن نوروز در کوهستان‌های کوردستان

گریلاهای آزادی با شور و شوق نوروز را در کوهستان‌های کوردستان جشن گرفتند.

گریلاهای آزادی کوردستان جشن نوروز را در مناطق حفاظتی مدیا برگزار کردند.

گریلاها ابتدا یک مراسم نظامی انجام دادند. سپس فرمانده نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) سرهات ژِهات در مورد اهمیت نوروز سخنرانی کرد.

 سرهات ژِهات، فرمانده ه‌پ‌گ در سخنانی به اهمیت نوروز پرداخت و گفت: «در ابتدا نوروز را به رهبر آپو، خلق کورد و همه مبارزان تبریک می‌گویم. در شخص کاوه دوران و شهیدانمان مظلوم دوغان و زکیه آلکان یاد همه شهدای نوروز را گرامی می‌داریم و در برابر آنها سر تعظیم فرود می‌آوریم. همانطور که می‌دانید جنبش ما یک جنبش نوروزی است. رهبر آپو ۵۳ سال است که با روحیه نوروزی مبارزه می‌کند. در عین حال رهبر آپو در ۲۳ سال گذشته این روحیه را در امرالی در سخت‌ترین شرایط رهبری می‌کند. یعنی با مبارزه اش باعث رشد و درخشش روحیه نوروزی می‌شود. این مبارزه الهام بخش مبارزه و پیروزی بزرگ برای همه بشریت شده است. گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان نیز سرچشمه خود را از مبارزات مستمر رهبر آپو می‌گیرند. بدون شک روز نوروز برای همه حاکمان و صاحبان قدرت و نیروهای همکار آنها، ترس و وحشت زیادی ایجاد می‌کند. ما در ۱ اکتبر ۲۰۲۴ در پایتخت آتش نوروز را با روح اردال و روژهات ها روشن کردیم. به عبارت دیگر ما به پایتخت کشور ترکیه ضربه زدیم. باز هم این روح نوروز در تمام مناطق کوهستانی در ارتش فداییان روشن و شدید بود. به خصوص با حملات انقلابی خواکورک و متینا این روحیه بار دیگر زنده شد.

آخرین عملیات دوغا ویان این روحیه را بیشتر نشان داد. گریلاهای ه‌پ‌گ و یژا استار به پایگاه‌های دشمن حمله کردند و با گفتن اینکه «عرش رم را آتش زدیم» ، آن را مشخص‌تر کردند. همه مردم کوردستان و جوانان ما باید از این روحیه پیروزی الهام بگیرند و مبارزه کنند. هر جا نیروهای حاکم و دست درازی به ارزش‌های ما وجود دارند، خلق و جوانان ما باید با روحیه گریلاهای آزادی‌بخش پاسخ دهند. همانطور که کاوه ی دوران ضحاک را شکست داد، امروز گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان در حال شکست ضحاک دوران و رهبر تبهکاران دولت ترکیه، اردوغان هستند و در شکست آنها پیگیر می‌باشند. هیچکس نباید در این مورد شک داشته باشد. به ویژه کسانی که با دولت ترکیه همکاری می‌کنند باید خوب بدانند که هیچ نیرویی و فناوری نمی‌تواند این روحیه فدایی را شکست دهد. گریلاهایی که خود را وقف آرمان‌های رهبر آپو کرده‌اند شکست پذیرند. گریلا، گریلای پیروزی است، گریلا، گریلای امید قرن بیست و یکم برای همه بشریت است.»

پس از سخنرانی گریلاها دور آتشی که روشن کرده بودند به پایکوبی پرداختند.