جوانان مخمور: رهبر آپو به رهبر همه خلق‌های جهان تبدیل شده است

جوانان کمپ مخمور با بیان اینکه اندیشه و فلسفه عبدالله اوجالان در کوردستان و جهان به تفکری حیاتی بدل شده است گفتند: «به یُمن رهبر آپو، خلف کورد فرهنگ و هویت خود را احساس کردند.»

۴ آوریل

خلق کورد ۴ آوریل زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به عنوان روز تولد دوباره‌ی خود تلقی می‌کنند چرا که با تولد عبدالله اوجالان، کوردها اکنون به هویت خود واقف شده‌اند. به همین مناسبت کوردها هر ساله این روز را با شور و شوق فراوان جشن می‌گیرند. امسال هم همزمان با چهارم آوریل سالروز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، جوانان اردوگاه آوارگان شهید رستم جودی (مخمور) با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرده و از همه خلق کورد و خلق‌های جهان خواستند که امسال را به سال آزادی جسمانی عبدالله اوجالان بدل کنند.

افکار و فلسفه رهبر آپو در کوردستان و جهان جاری است

در ابتدا جوانی با نام زیرین نروحی در سخنرانی خود، روز ۴ آوریل را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمامی خلق‌های آزادی‌خواه تبریک گفته و ادامه داد: «قبل از اینکه رهبر آپو ظهور کند، کوردستان چهارپاره بود و فشار و ظلم زیادی بر خلق کورد روا داشته می‌شد. با ظهور رهبری، خلق کورد در جهان شناخته شدند. رهبر آپو با فلسفه و ایدئولوژی خود مبارزه بی‌نظیری را برای آزادی کوردها و کوردستان علیه همه حکومت‌ها آغاز کرد. رهبر آپو نه تنها برای خلق کورد، بلکه برای همه خلق‌های جهان تبدیل به رهبر شده است. رهبر آپو به دلیل فلسفه و ایدئولوژی خود در امرالی زندانی شده است. اگرچه رهبر آپو در امرالی زندانی است، اما اندیشه و فلسفه او در کوردستان و جهان جریان دارد. من از همه خلق کورد و خلق‌های جهان می‌خواهم که امسال را سال آزادی جسمانی رهبر آپو قرار دهند.»

از طریق رهبر آپو، کوردها نسبت به فرهنگ و ملت خود آگاه شدند

جوان دیگری با نام سرکان بیلَن نیز با گرامیداشت زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفت: «قبل از ظهور رهبری، خلق کورد توسط حکومت‌ها از هویت کوردی، فرهنگ و زبان خود جدا شده بودند و می‌خواستند کوردها به زبان بیگانه صحبت کنند. پس از ظهور رهبر آپو، خلق کورد به واقعیت خود برگشت و با هویت کوردی، فرهنگ و ملیت خود پیوند خورد. به لطف رهبر آپو کوردها به این سطح رسیده‌اند.»

سرکان بیلَن در پایان سخنان خود گفت: «فراخوان من برای همه خلق کورد این است که فعالیت‌های خود را تقویت کنند تا امسال سال آزادی جسمانی رهبر آپو شود.»