ک.ن.ک باید همه‌ی نیروهای کوردستانی مانند سال ۲۰۱۴ علیه داعش متحد باشند

کنگره ملی کوردستان: متاسفانه حکومت اقلیم کوردستان در این رابطه بسیار غیرمسئولانه عمل کرده و هیچ آمادگی نداشته است.

شورای رهبری کنگره‌ی ملی کوردستان ک.ن.ک در رابطه با حملات داعش به باشور کوردستان بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام کرد، باید همه‌ی نیروهای کوردستانی مانند سال ۲۰۱۴ علیه داعش متحد باشند.

"برای افکار عمومی

باید همه‌ی نیروهای کوردستانی مانند سال ۲۰۱۴ علیه داعش متحد باشند. مدتی است داعش حملات خود به چندین منطقه در باشور کوردستان و بویژه مناطق مورد مناقشه را آغاز کرده است. در نتیجه‌ی این حملات چندین پیشمرگه و شهروند غیرنظامی شهید شدند. درست است همه با وحشیگری‌های داعش آشنا هستند، اما حمله به این مناطق بدون همکاری و بدون برنامه‌ی دشمنان کوردستان انجام نخواهد گرفت. از شنگال گرفته تا خانقین، خلق ما در مناطق جدا شده تحت حمله و تهدید قرار دارند.

چند روز پیش داعش به چندین منطقه در اطراف کرکوک و کفری و کلان حمله کرد. در نتیجه‌ی این حملات چنین پیشمرگه و شهروند غیرنظامی جان خود را از دست دادند. شب گذشته نیز به روستای خدرجیجه در شهرک مخمور حمله کرده و تعدادی پیشمرگه و مردم غیرنظامی شهید شدند. ما به عنوان کنگره‌ی ملی کوردستان شریک غم خانواده‌ی قربانیان هستیم و به آنها و همه‌ی مردم کوردستان تسلیت می‌گوییم. از طرف دیگر همه می‌دانند مدتی است داعش در اطراف کرکوک و گرمیان و قره‌چوخ و این مناطق خود را سازماندهی کرده و این حملات قابل انتظار بودند. اما آنچه جای تاسف دارد بی‌توجهی و عدم آمادگی نیروهای امنیتی در این مناطق است. متاسفانه حکومت اقلیم کوردستان در این رابطه بسیار غیرمسئولانه عمل کرده و هیچ آمادگی نداشته است.

مشخص است که مردم در مناطق مرزی کوردستان همیشه در تهدید حملات قرار دارند. این فقط به یک حزب یا یک نیروی ویژه مربوط نیست، بلکه این مسئله‌ی همه مردم کوردستان است. به همین دلیل باید همه‌ی نیروهای کوردستانی در مقابل این مناطق خود را مسئول دانسته و متحد باشند. بیشترین مسئولیت نیز در این رابطه بر عهده حکومت اقلیم کوردستان قرار دارد. باید از این لحاظ هرچه سریعتر خود را به آمادگی کامل برسانند.

ما به عنوان کنگره‌ی ملی کوردستان از همه‌ی اعضای خودمان، از همه‌ی احزاب و نیروهای کوردستان درخواست می‌نماییم، با تمام توان خود در دفاع از مردم این مناطق شرکت نمایند. ما یکبار دیگر یاد همه‌ی شهدای کوردستان را گرامی می‌داریم و به همه‌ی مردم کوردستان تسلیت گفته و حملات تروریست‌ها را محکوم می‌کنیم."