کاراییلان: با شهادت هوال ابوزید، میهن‌دوستی در مخمور را هدف قرار داده‌اند

فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق به مناسبت شهادت ابوزید عبدالله در پیامی به خانواده وی گفت:"دشمن در شخص هوال ابوزید، میهن‌دوستی در کمپ شهید رستم جودی را هدف حمله قرار داده است."

مراد کاراییلان، فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق کوردستان (ن.پ.گ) در پیامی به مناسبت شهادت ابوزید عبدالله عبید در حمله پهپادی ترکیه به کمپ مخمور در ٢٩ آگوست/ ٧ شهریور، مراتب تسلیت خود را به خانواده وی، ساکنان مخمور و خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام کرد.

در پیام کاراییلان آمده است؛

"خانواده گرامی، شهادت هوال ابوزید در حمله دولت فاشیست، بزدل و سخیف ترکیه مایه تأثر و تألم ما شد. بنده همچون یکی از گردانندگان جنبشمان مراتب تسلیت خود را به تمامی خانواده، تمامی میهن‌دوستان و عموم خلق گرامیمان در کمپ شهید رستم جودی و تمامی خلق کوردستان اعلام می‌دارم. ما می‌گوییم روح وی قرین رحمت باد. فردی صادق و صالح همچون هوال ابوزید در هر جایی جایگاه شرافتمندی دارد. ما همچون جنبش همدردی خود را اعلام می‌کنیم. پیمانی را که با شهیدان قهرمان بسته‌ایم برای شهید ارجمند هوال ابوزید یکبار دیگر تجدید می‌کنیم. می‌گوییم؛ ای شهید گرانقدر، آسوده باش، انتقام خون خود بر زمین نمی‌ماند. آرمان‌ها و ارزوهای تو محقق خواهند شد. برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شما در کوردستان آزاد و سربلند ما مبارزه را شعله‌ور می‌کنیم. ما تا آخرین نفس به پیمانی که با شما و خلقمان بسته‌ایم پایبند می‌مانیم.

٣۵ سال رنج کشید

هوال ابوزید در انقلابمان کسی زحمتکش بود. قریب ٣۵ سال زحمت کشید. خود من ٢٩ سال است که این میهن‌دوست و انقلابی گرامی را می‌شناسم. خود شاهد موارد بسیاری از مبارزه، رنج، صداقت و شهامت وی بوده‌ام. با ایستار میهن‌دوستی خود، با پایبندی به مام میهن، با عزم نستوه خود الگوی بزرگی بود. هوال ابوزید در کوردستان نمایندگی میهن‌دوستی، جوانمردی و فداکاری بود. با صداقت خویش، تواضع و ایستار به انسان نیرو می‌بخشید. در پایبندی به سخنان خود نمونه‌ای بزرگ بود. هوال ابوزید به عنوان فردی اهل بوتان از روستای دیراهنه، از عشیره گویی‌ها با سال‌ها رنج و مبارزه به الگوی میهن‌دوستی شرافتمند و فعال بوتان مبدل شده بود."

در ادامه پیام مراد کاراییلان آمده است:

"دشمن در شخص هوال ابوزید میهن‌دوستی در کمپ شهید رستم جودی را هدف قرار داده است. هدف اساسی میهن‌دستی خلقمان در این کمپ، میهن‌دوستی بوتان و خلقمان در کوردستان است. ما شاهد بودیم که در همان روز در منطقه سوران، در کفری میهن‌دوست گرامی ماموستا شمال نیز به شیوه‌ای نامردانه هدف حمله قرار گرفت. در شخص ماموستا شمال میهن‌دوستی سوران را هدف قرار دادند. دشمن از میهن‌دوستی سوران هراس دارد و به همین دلیل آنرا هدف حمله قرار داد. دشمن از میهن‌دوستی و ایستار راسخ خلقمان در کمپ شهید رستم جودی نیز بسیار می‌ترسد. به این سبب سمبل آن هوال ابوزید را هدف قرار داد. همچنانکه سال گذشته سمبل میهن‌دوستی روژاوای کوردستان یوسف گولو را هدف قرار داد، اکنون نیز هوال ابوزید را هدف قرار داد. این اقدام حمله دولت فاشیست و جنایتکار ترکیه به میهن‌دوستی خلق کورد است. هدف ضربه زدن و تصفیه خط میهن‌دوستی در کمپ شهید رستم جودی است. به واقع دشمن درصدد پراکندگی کمپ و تصفیه آن است. هدف ایجاد رعب و وحشت و تحمیل سیاست‌های خود است. خلقمان در مقابل لازم است که راه شهیدان قهرمان همچون ابوزید را با عزمی راسخ ادامه داده و مبارزه را به پیش برند. دفاع جوهری خود را تقویت کنند و در مقابل دشمن مبارزات را شعله‌ورتر گردانند. برای این امر به اتحاد و همبستگی، تحکیم سازماندهی، تحکیم روح انقلابی، میهن‌دوستی و وحدت داخلی نیاز دارند. اینگونه می‌توانند به حملات پاسخ دهند. در این مرحله مهم بدون توجه به مسائل داخلی، خلقمان در کمپ لازم است نسبت به حملات دشمن که حیثیت کمپ را هدف قرار داده است سازماندهی و اتحاد خود را تقویت کنند. این چنین می‌توان روح شهیدانی همچون ابوزید را نمایندگی کرد و در مقابل مزدورها و دشمنان موضعی یکپارچه نشان داد و خطمشی شهیدان را به پیش برد."