کارگاه دو روزه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مخمور

در اردوگاه آوارگان شهید رستم جودی در منطقه مخمور باشور کوردستان، کارگاهی دو روزه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شد.

در اردوگاه آوارگان شهید رستم جودی (مخمور) با همکاری جنبش زنان جوان مخمور (ت‌ژ‌ج‌م) و آکادمی شهید ژیان، برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان کارگاه دو روزه با شعار «با روحیه سارا و بشنگ، الهه‌های دوران، انزوا را بشکنیم و رهبر آپو را آزاد کنیم» برگزار شد.

هدف این کارگاه جلب توجه بر انزوای شدید رهبر آپو است. این کارگاه با حضور ده‌ها تن از زنان مبارز و با یک دقیقه احترام به روح شهدا در سالن مجلس خلق آغاز به کار کرد.

پس از ادای احترام، سخنرانی افتتاحیه توسط کاژین اوزک یکی از اعضای جنبش زنان جوان انجام شد. کاژین در ابتدای سخنان خود این کارگاه را به رهبر آپو و همه شهدای کوردستان تقدیم کرد و گفت: «از آمدن شما و برگزاری چنین کارگاهی خرسند و مفتخریم. رهبر آپو کسی است که بانی رشد و توسعه ما شد و به امروز رساند. رهبر آپو راهی را به ما نشان داده است تا بتوانیم آزادی خود را طلب کنیم. تا زمانی که یک زن در جهان وجود دارد، اندیشه‌ها و فلسفه رهبر آپو وجود دارد و گسترش می‌یابد. زنان روز به روز در حال تعمیق و گسترش افکار و فلسفه رهبر آپو هستند. رهبر آپو اکنون در داخل چهار دیواری می‌جنگد و به مبارزه خود ادامه می‌دهد. ما با رهبر آپو هستیم و همیشه خواهیم بود. برای درک رهبر آپو تنها راه، خواندن کتاب‌ها و زندگی رهبر آپو و شهداست.»

پس از سخنرانی افتتاحیه، دیدگاه‌های رهبر آپو در مورد زنان بررسی شد و کارگاه با گرمی ادامه یافت.

گفتنی است این کارگاه به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.