تصویر

خاک باشور کوردستان را به خاطر خیانت از دست می‌دهیم

محمد نصرالدین سیاستمدار معروف باشور کوردستان می‌گوید: «۵۱ درصد از خاک باشور در قمار رفراندوم از دست رفت و اکنون بخشی دیگر در اشغال ترکیه است.»

واکنش‌ها علیه خاینت پ‌د‌ک و حملات اشغالگرانه ترکیه

محمد نصرالدین ناظر سیاسی و سیاستمدار نامدار باشور کوردستان در گفتگو با خبرگزاری فرات ‌(ANF) درباره حملات اشغالگرانه دولت اشغالگر ترکیه و تلاش این کشور برای اشغال بیشتر خاک باشور کوردستان صحبت کرد.

محمد نصرالدین ناظر سیاسی و سیاستمدار در خصوص تهاجم دولت متجاوز ترکیه به باشور کوردستان گفت: «یکی از خطرات حمله توسط دولت اشغالگر ترکیه این است که اگر این روند نظامی انجام شده توسط ترکیه موفقیت آمیز باشد، بیش از ۷۰ درصد از اراضی استان دهوک به طور کامل تحت کنترل ارتش اشغالگر ترکیه در خواهد آمد؛ این خود یک تهدید بسیار جدی است و به معنی باز از دست دادن بخشی از خاک اقلیم کوردستان است.»

محمد نصرالدین در خصوص سکوت احزاب و گروه‌های سیاسی باشور کوردستان در برابر اشغالگری دولت ترکیه اظهار داشت: «می‌بینیم که حکومت اقلیم کوردستان و به ویژه حزب دمکرات کوردستان در برابر این اشغالگری که در حال حاضر در منطقه تحت حاکمیت دولت اقلیم و پ‌د‌ک است بسیار ساکت هستند. دولت اشغالگر ترکیه تنها در شش ماه سال جاری بیش از ۸۰۰ حمله هوایی و زمینی به باشور کوردستان انجام داده است که واقعاً می‌طلبد تا احزاب سیاسی کوردستان و دولت اقلیم کوردستان در برابر آن موضع جدی بگیرند.»

حزب دمکرات کوردستان مانع دولت عراق برای بیرون راندن دولت اشغالگر ترکیه از باشور کوردستان می‌شود

محمد نصرالدین سیاستمدار و ناظر سیاسی به موضع نمایندگان پارلمان عراق در برابر اشغالگری ترکیه اشاره کرد و ادامه داد: «مایه شرمساری است که صدای نمایندگان پارلمان عراق در بغداد -و نه هولیر- علیه این اشغالگری بلند شود. با این حال، باید از احزاب سیاسی اقلیم کوردستان به دلیل اینکه اقلیم کوردستان و حزب دمکرات کوردستان مانع از انجام وظیفه دولت عراق برای بیرون راندن نیروهای اشغالگر ترکیه و حفاظت از مرزها می‌شوند، مورد انتقاد قرار بگیرند.»

محمد نصرالدین در خصوص گسترش حضور دولت ترکیه در باشور کوردستان اظهار داشت: «آنچه اکنون در حال رخ دادن است یک خطر بزرگ و جدی است، زیرا بخش مهمی از خاک اقلیم کوردستان در حال از دست رفتن است. همانطور که ۵۱ درصد از سرزمین باشور در قمار رفراندوم از دست رفت، اکنون بخش مهمی از اراضی استان دهوک از دست رفته است. علاوه بر این، دولت اشغالگر ترکیه در حال ساخت پایگاه‌های جدید بسیاری است. تنها پس از سال ۲۰۱۷ تاکنون، دولت اشغالگر ترکیه بیش از ۶۴ پایگاه و مکان نظامی در مناطق مهم باشور کوردستان ساخته است. با این وجود، ترکیه از طریق این روند هنوز می‌خواهد تعداد این پایگاه‌های نظامی را افزایش دهد. این اشغال بخش مهمی از خاک اقلیم کوردستان است. خطر فعلی، گسترش قدرت نظامی ترکیه در منطقه و اشغال بیشتر خاک اقلیم کوردستان است.»

محمد نصرالدین به وضعیت شهروندان مناطق اشغالی پرداخت و گفت: «آنچه برای همه ناظران سیاسی و خلق اقلیم کوردستان مشکوک است، سکوت رهبران و مسئولان سیاسی اقلیم کوردستان است. اکنون دولت اشغالگر ترکیه ایست‌های بازرسی ایجاد کرده و از شهروندان دهوک درخواست ارائه کارت شناسایی کرده و به شهروندان توهین می‌کند. حزب دمکرات کوردستان خود را به عنوان رهبر و اقتدار اقلیم کوردستان معرفی می‌کند، اما در برابر این اشغالگری آشکار سکوت می‌کند.»

به دلیل خیانت، ما سرزمین باشور را از دست می‌دهیم

محمد نصرالدین با بیان اینکه خاک باشور کوردستان به دلیل اشتباهات سیاسی و خیانت مورد اشغال قرار می‌گیرد، گفت: «احزاب سیاسی و شهروندان باید در مقابل این تهاجم موضع بگیرند. روز به روز بر اثر اشتباهات سیاسی و خیانت احزاب در حال از دست دادن خاک اقلیم کوردستان هستیم. این تحقیر اقلیم کوردستان است، ما نباید در برابر غصب اراضی اقلیم کوردستان سکوت کنیم.»

محمد نصرالدین سیاستمدار و ناظر سیاسی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «هر حزب سیاسی که معتقد است در اشغال سرزمینش منافع سیاسی وجود دارد اشتباه می‌کند. مایه شرمساری و ننگ است که اشغالگران در پیش چشمانمان و در سرزمین خودمان از شهروندان بازجویی کند. در هر تهاجم و حمله نظامی به اقلیم کوردستان، همه احزاب سیاسی متضرر خواهند شد و هر حزب سیاسی معتقد است که از آن سود خواهد برد، خود اولین قربانی خواهد بود.»

محمد نصرالدین سیاستمدار و ناظر سیاسی در پایان سخنان خود گفت: «اقلیم کوردستان شرایط بحرانی را پشت سر می‌گذارد. ما منطقه وسیعی را از دست داده‌ایم. این وظیفه همه احزاب سیاسی در باشور کوردستان است که از بقیه سرزمین‌ها محافظت کنند. این شرایط به وضعیت خطرناکی منجر می‌شود که نتیجه نهایی آن از دست دادن موقعیت اقلیم کوردستان است و مسئولیت آن بر عهده حزب دمکرات کوردستان است. پ‌د‌ک با خیانتی آشکار، راه را برای اشغال دولت ترکیه هموار می‌کند.»