خبرگزاری روژنیوز حمله به استرک تی‌وی و مدیا هابر تی‌وی را محکوم کرد

روژنیوز طی بیانیه‌ای حمله به استرک تی‌وی و مدیا هابر تی‌وی را توسط پلیس بلژیک محکوم نمود.

مشروح این بیانیه به شرح زیر است‌: 

«سحرگاه ۲۳ آوريل ، پلیس بلژیک به ساختمان مطبوعات و رسانه‌ آزاد استرک تی‌وی ‌و مدیا هابر تی‌وی حمله کرده که صدا و سیمای کوردهای آزاد در سراسر کوردستان،‌ اروپا و جهان هستند. در کشوری به اصطلاح آزادی‌خواه و علیرغم تمام بنیادهای آزادی،‌ خبررسانی و حقوق بشری، بدون هیچ اطلاعی به ساختمان هر دو سازمان رسانه‌ای حمله کرده و بخش زیادی از ابزار آلات را مصادره و غارت کرده‌اند و چند وسیله پخش رسانه‌ها را نیز تخریب نمودند. 

 این عمل غیر اخلاقی پلیس بلژیک در برابر کوردها همزمان با ۱۲۶مین سالگرد روزنامه‌نگاری و مطبوعات کوردی است. اما این عمل یادآور تداوم نگرش عثمانی و دولت-ملت ضد مطبوعات، فرهنگ و موجودیت کورد در تمام جهان است. همزمان در باکور کوردستان و ترکیه دستگیری روزنامه‌نگاران آزاد نیز آغاز شده است، برای همین احتمال می‌رود که این عمل، یک مانع‌تراشی و جلوگیری باشد برای جلوگیری از رسوایی و افشای نقشه‌های کثیف و ضد انسانی‌شان که تمام اقشار منطقه را  دربر می‌گیرد. 

به همین علت از جنبه مسئولیت‌پذیری و وظیفه خبرنگاری در باشور کوردستان، پشتیبانی‌ خود را از مطبوعات و رسانه‌ آزاد هر دو کانال تلویزیونی استرک تی‌وی و مدیا هابر تی‌وی اعلام می‌کنیم،‌ این غارتگری پلیس بلژیک را محکوم کرده و از تمام خبرنگاران آزاد در باشور کوردستان و عراق می‌خواهیم که موضع خود را نسبت به این اعمال غیرمشروع نشان دهند تا هیچ نیرویی نتواند در مقابل رساندن واقعیت‌‌ها، حقایق و صدای کورد به تمام جهان، مانع‌تراشی کند.‌»