خلق کورد در ۴ آوریل به سمت آمارا راهپیمایی خواهند کرد

به مناسبت سالروز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، راهپیمایی آمارا در ۴ آوریل برگزار می‌شود.

بیانیه برای راهپیمایی آمارا

کنگره جامعه دموکراتیک (ک‌ج‌د‌)، جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ)، فدراسیون انجمن‌های حقوقی و حمایت از خانواده‌های زندانیان (MED TUHAD FED)، حزب مناطق دموکراتیک (دب‌پ) و حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم پارتی) در رابطه با مراسمی که در چهارم آوریل سالروز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در روستای آمارا از توابع خلفتی رحا برگزار می‌شود، بیانیه‌ای را در اختیار رسانه‌ها قرار دادند. در این بیانیه اعلام شده است که راهپیمایی ۴ آوریل در روستای آمارا از توابع شهرستان خلفتی رحا برگزار می‌شود.

چیگدم کیلیچگون اوچار رئیس مشترک دب‌پ، توجه‌ها را به نتایج انتخابات ۳۱ مارس جلب کرده و گفت: «ما قبلاً گفته بودیم کسانی که مسئله کوردها را حل نمی‌کنند خودشان از هم خواهند پاشید. نتایج این انتخابات بار دیگر این تجربه را تایید کرد.»

وی کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» را یادآور شد و گفت: «عمدتا در روژاوا، همچنین خلق‌های خاورمیانه، زنان و جوانان ایستاده‌اند. ما بین ۱ تا ۱۵ فوریه راهپیمایی آزادی را برگزار کردیم، راهپیمایی ما قطعا ادامه خواهد داشت.»

چیگدم کیلیچگون اوچار گفت: «در انتخابات محلی ۳۱ مارس، برنامه دولت آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ که بر انزوا و جنگ اصرار داشت رد شده و صراحتا راه حل دموکراتیک که خواست آقای اوجالان است تائید شد.»

فراخوان برای راهپیمایی آمارا

چیگدم کیلیچگون اوچار  با بیان اینکه راهپیمایی آنها در روز  ۴ آوریل با راهپیمایی آمارا با خواست صلح و آزادی ادامه خواهد داشت، گفت: «من می‌خواهم تأکید کنم که راهپیمایی ما به منظور مقابله با نقض حقوق خواهد بود. این راهپیمایی برای به ارمغان آوردن صلح و دموکراسی است. این راهپیمایی بر علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه و برای ساختن اراده زندگی مشترک و برابر است. این راهپیمایی علیه ریختن خون و اشک و با هدف ساختن یک زندگی برابر و آزاد است‌. این راهپیمایی، راهپیمایی همه ما مردم است. بدین وسیله ما از همه خلق‌ها دعوت می‌کنیم به راهپیمایی آمارا بپیوندند. در ۴ آوریل ساعت ۱۰:۰۰ ما در آلیگور ملاقات خواهیم کرد و همه را به مشارکت دعوت می‌کنیم.»