«خواندن‌های آزادی» در بسیاری از شهرها برگزار شد

در بسیاری از شهرهای باکور کوردستان دفاعیات و ارزیابی‌هایی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان قرائت شد.

خواندن‌های آزادی

در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل دموکراتیک برای مسئله کورد»، کنش‌های «خواندن‌های آزادی» در بسیاری از شهرها توسط جنبش زنان آزاد (ت‌ژآ)، حزب مناطق دموکراتیک (دب‌پ) و حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) برگزار شد.

در شهرهای کوردستان مردم هر روز در شهرک‌ها و محله‌های مختلف گرد هم می‌آیند و دفاعیات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را می‌خوانند و به بحث و گفتگو می‌پردازند.

آمد

ت‌ژآ همراه با زنان در ساختمان دم پارتی در منطقه کاراز شهر آمد گردهم آمدند. در این مراسم، «نظریه گل» رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در آن به بحث «خوددفاعی» پرداخته بود، قرائت شد. بخش خوانده شده از این نظریه به شرح زیر است: «من آن را نظریه گل می‌نامم. به گل فکر کردم. گل برای محافظت از خود خار دارد. حتی یک گل یا یک گیاه خوددفاعی‌اش را دارد. حتی نگاه کردن به طبیعت برای مشاهده و درک خوددفاعی کافی است. آیا ما به اندازه گل حق خوددفاعی نداریم؟ خوددفاعی مقدس است. حتی یک درخت می‌تواند با شکافتن سنگ‌ها ریشه می‌دواند و خود را حفظ کند. آیا ما نمی‌توانیم به اندازه این باشیم؟»

پس از قرائت، زنان در مورد اهمیت خوددفاعی در برابر سیاست‌های جنگ ویژه بحث و گفتگو کردند. در چارچوب این کمپین، مردم در بسیاری از محله‌های منطقه اَرخَنی گرد هم آمدند و قرائت کردند.

الح

این نشست با مردم در منطقه پترول‌کَنت در الح برگزار شد. گزیده‌ای از دفاعیات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان قرائت شد و ارزیابی‌ها و مقایسه‌هایی در رابطه با سیاست روز انجام شد. همچنین در شهرک گری‌سیرا از توابع الح مراسم قرائت برگزار شد.

وان

در وان، کنش «خواندن‌های آزادی» در هفتمین روز خود در بسیاری از مناطق ادامه یافت. جلساتی در محله‌های امین‌پاشا واقع در منطقه آرتمیت، محله ایستاسیون در منطقه توشبا و محله یِمین‌الله در منطقه رِیا آرموشه برگزار شد. در اینجا گزیده‌هایی از دفاعنامه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان قرائت و توجه به انزوای جاری جلب شد.

این کنش‌ها در طول روز در بسیاری از شهرها ادامه خواهد داشت.