خودمدیریتی محلی در سور

گولان فاطما اونکل شهردار مشترک سور اظهار داشت که می‌خواهند خودمدیریتی محلی سور را ایجاد کرده و از وضعیت تاریخی و فرهنگی این منطقه محافظت خواهند کرد.

گولان فاطما اونکل یکی از شهرداران مشترک منطقه سور آمد روند انتخابات و مشاهدات اولیه خود در شهرداری را با خبرگزاری فرات به اشتراک گذاشت.
گولان فاطما اونکل بیان داشت که با شروع کار انتخاباتی در سور با سازمان‌های منطقه و همچنین خلق شروع به کار کرده و با روحیه‌ای فداکارانه امورات را به جلو برده‌اند. گلان فاطما اونکل توضیح داد که در ابتدای کار مواضع خود را شفاف با رای‌دهندگان به اشتراک گذاشته‌اند گفت: «ما با خلق خود صحبت کرده و در مورد ضررها و آسیب‌های قیم‌ها شفاف‌سازی کردیم. در مورد اهمیت صیانت از اراده خود صحبت کردیم. روز انتخابات و در ادامه کارها به مدارس رفتیم و از آرای خود صیانت کردیم. ۳۱ مارس برای ما خیلی مهم بود. ۸ سال شهرهای ما توسط قیم‌ها اداره شد و اراده مردم ما نادیده گرفته شد. خیلی مهم بود که مردم بایستند و از اراده خود صیانت کنند. در مقابل سیاست طرد، انتخاب کوردها صیانت از اراده خود بود.»
شهید دموکراسی امین چلیک
گلان فاطما اونکل توضیح داد که در روز انتخابات یک حادثه ناگوار رخ داد و گفت: «سخنگوی میدانی و مسئول یکی از مدارس ما رفیق امین به طرز فجیعی کشته شد. ما شهید دموکراسی خود را به خاک سپردیم. تمام روز در آن روستا و روستاهای اطراف تنش شدیدی وجود داشت. درگیری ساعت‌ها ادامه داشت. متأسفانه این وضعیتی نیست که ما با آن غریبه باشیم. در جریان انتخابات علیه نیروهای دموکراسی از این قبیل اتفاقات بسیار رخ داده و خواهد داد.»
پس از انتخاب یک وسیله نقلیه به بیش از یک میلیون لیره اجاره شد
گولان فاطما اونکل گفت که پیروزی در سور و پیروزی انتخابات را به امین چلیک تقدیم می‌کنیم و احکام خود را به یاد او دریافت کرده‌ایم. ما همیشه به مبارزات او وفادار خواهیم بود.
گولان فاطما اونکل با بیان اینکه حکم‌های خود را دیر دریافت کرده‌اند گفت: «ما شاهد بوده‌ایم که در چند روز اخیر تلاش کرده‌اند خزانه شهرداری و حساب‌های شهرداری را خالی کنند. کار ما برای بررسی داده‌ها ادامه دارد. متأسفانه در تاریخ ۴ آوریل یک وسیله نقلیه به قیمت یک میلیون لیره کرایه شده است. ما همچنین فهمیدیم خیلی جاها بدهکاری وجود دارد. تحقیقات ما همچنان ادامه دارد.»
بگذارید سور شهر زنان، کودکان و معلولان باشد
گولان فاطما اونکل در پایان گفت: «سور منطقه‌ای است که ذاتا بسیار خودمختار است. تفاوت‌های زیادی دارد. پذیرای بسیاری از فرهنگ‌ها، رویدادهای مختلف تاریخی، زبان‌ها و مذاهب مختلف است. ۸ سال است که تلاش می‌کنند با استفاده از سیاست قیم آن را یکدست کنند. خانه‌های «تولِدو» بزرگ‌ترین نماد آن است. همچنین تغییرات ایجاد شده در سور به نام تحول شهری یکی از مصادیق یکدست‌سازی و حذف از تاریخ است. اول از همه کار ما حفاظت از موقعیت فرهنگی و تاریخی سور خواهد بود. در همان زمان، سور به منطقه‌ای تبدیل شد که در آن مهاجرت زیادی وجود داشت. به همین دلیل است که ما تلاش خواهیم کرد تا مردم را به خانه‌هایشان و به خیابان‌هایشان برگردانیم. ما برای محافظت از کودکان و جوانان خود در برابر مواد مخدر و فحشا تلاش خواهیم کرد. خانواده‌ها در این زمینه بیشترین انتظار را از ما دارند. ما با کار شهرداری اجتماعی این مشکلات را حل خواهیم کرد. این همان چیزی است که ما به آن امیدواریم. بگذارید سور شهر زنان، شهر کودکان و شهر معلولان شود. ما می‌خواهیم با یک سیستم درست چنان کار کنیم تا فضایی برای همه ایجاد کنیم. ما آماده خدمت به خلق و انجام وظایف و مسئولیت‌های خود در این زمینه هستیم.»