ک‌ج‌ک به گریلاهای شرکت کننده در عملیات انقلابی تبریک گفت

ریاست مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک عملیات انقلابی شهید دوغا ویان انجام شده در منطقه تپه جودی را به گریلاها تبریک گفت و بیان کرد: «دولت آک‌پ-م‌ه‌پ در برابر عملیات‌های گریلاها متزلزل شده است و کنسپت (برنامه) نابودی و نسل‌کشی‌اش در حال شکست است.»

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) به فرماندهان و گریلاهای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) و یگان‌های زنان آزاد-استار (یژا استار) که در عملیات انقلابی شهید دوغا ویان در منطقه تپه جودی در منطقه غرب زاپ از مناطق حفاظتی مدیا شرکت کردند، تبریک گفت.

در بیانیه ک‌ج‌ک آمده است: «گریلاهای ه‌پ‌گ و یژا استار عملیاتی تحت عنوان عملیات انقلابی شهید دوغا ویان علیه ارتش اشغالگر ترکیه در مناطق حفاظتی مدیا در ۱۷ فوریه ۲۰۲۴ در تپه جودی واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ انجام دادند. فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق (ن‌پ‌گ) هدف، توسعه و نتایج این عملیات را روز گذشته در بیانیه‌ای با مردم در میان گذاشت. گریلاهای آزادی کوردستان بار دیگر با عملیات انقلابی شهید دوغا ویان ضربه سنگینی به ارتش اشغالگر ترکیه وارد کرد و دولت استعمارگر نسل‌کش ترکیه را با شکست بزرگی مواجه ساخت. ضمن عرض درود و احترام به این عملیات موفقیت‌آمیز که در چارچوب عملیات انقلابی شهید دوغا ویان انجام شد، از صمیم قلب به تمامی فرماندهان و مبارزانی که در این عملیات شرکت کردند و در تحقق آن سهیم بودند، تبریک می‌گوییم و آرزوی موفقیت داریم. ما همچنین به فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق‌مان تبریک می‌گوییم.

ما بار دیگر یاد و خاطره همه شهدای انقلاب و دموکراسی را در شخص رفیق‌مان شروان وارتو که قهرمانانه جنگید و در این عملیات به شهادت رسید، گرامی می‌داریم و با کمال احترام و قدردانی، در برابر یاد و خاطره آنان سر تعظیم فرود آورده و قول وفاداری و پایبندی و موفقیت را تکرار می‌کنیم. گریلاهای آزادی کوردستان با عملیات انقلابی شهید دوغا ویان نحوه نزدیک شدن به واقعیت شهدا و پایبندی به یاد و خاطره شهدا را به نمایش گذاشت. این رویکرد گریلا کاملاً منعکس‌کننده و نشان‌دهنده رویکرد پ‌ک‌ک به واقعیت شهداست. همانطور که گریلا نزدیک می‌شود، ما نیز باید در همه جا آنگونه به واقعیت شهدا نزدیک شویم و با گسترش مبارزه بر زنده‌نگه داشتن شهدا تمرکز کنیم.

خلق کوردستان در این مبارزه پیروز خواهند شد

گریلا با این عملیات بار دیگر ثابت کرد که قدرت و توانایی دفاع از کوردستان در برابر اشغالگران را دارد. دولت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ در برابر عملیات‌های گریلاها متزلزل شده است و کنسپت (برنامه) نابودی و نسل‌کشی‌اش در حال شکست است. با این حال، دولت آک‌پ-م‌ه‌پ شکست خود را پنهان می‌کند و نمی‌تواند آن را بپذیرد. دولت آک‌پ-م‌ه‌پ آنقدر دروغ گفته است که نمی‌داند در برابر آنچه اتفاق می‌افتد چه بگوید و چگونه رفتار کند. این تصور که دولت آک‌پ-م‌ه‌پ با ارتش اشغالگر، میت، تبهکاران و همدستان خود، گریلاها را شکست داده و کوردها را نسل‌کشی خواهد کرد، کاملاً بی‌اساس است. گریلاهای آزادی کوردستان و آرمان مشروع مردم کورد شکست‌ناپذیر است. مردم کوردستان در این مبارزه پیروز خواهند شد و ستمگران استعمارگر و نسل‌کش و خائنان همدست شکست خواهند خورد. شکی نیست که مردم کوردستان به زودی حکومت فاشیستی را شکست خواهند داد و خائنان همکار را پاسخگو خواهند کرد. این تاریخ دور نیست، نزدیک است.

روشنفکران ترکیه باید حقیقت آک‌پ-م‌ه‌پ را برای جامعه توضیح دهند

روشنفکران، روزنامه‌نگاران باوجدان و مسئولیت‌پذیر ترکیه باید حقیقت آک‌پ-م‌ه‌پ را برای جامعه توضیح دهند و جامعه را از حقایق روشن کنند. سیاست‌های دولت آک‌پ-م‌ه‌پ نتیجه‌ای جز سوق دادن ترکیه و خلق‌هایش به فاجعه ندارد. سیاست‌های دولت آک‌پ-م‌ه‌پ مبتنی بر خصومت با کوردها، بیشترین آسیب را به ترکیه و خلق‌های آن وارد می‌کند. باید توضیح داد که این سیاست‌ها ترکیه را به کجا کشانده است، کشور را به کلی تسلیم غارتگر، چپاول، تجار پول‌پرست، استثمار و غارت نیروی کار، طبیعت و منابع آن کرده است. هر روز که دولت آک‌پ-م‌ه‌پ بر ترکیه حکومت می‌کند، هدفی جز کشاندن ترکیه به فاجعه بیشتر ندارد. مردم ترکیه و نیروهای سوسیالیست دموکراتیک آنها باید با همبستگی و اتحاد بیشتر با مردم کورد در هر زمینه، مبارزه برای نابودی این حکومت فاشیستی را تقویت کنند.

هیچ کس نباید با سیاست‌های خصومت با کوردها همراه شود

ما قبلا به پیشمرگه‌ها گفته بودیم که از پایگاه‌های ارتش ترکیه دوری کنند. ما یک بار دیگر این هشدار را می‌دهیم. همه نیروها به ویژه پیشمرگه باید از ارتش اشغالگر ترکیه و پایگاه‌های آن دوری کنند. هیچ کس نباید با سیاست‌های دولت ترکیه و حکومت فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ مبنی بر خصومت با کوردها همراه شود و یا از آن حمایت کند.»