ک‌ج‌ک برای میجالیس چارلامپیدیس، پیام تسلیت منتشر کرد

ریاست مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک به دلیل وفات میجالیس چارلامپیدیس که دو روز پیش درگذشت، چنین گفت: «ما یاد و خاطره میجالیس چارلامپیدیس را حیاتی خواهیم نمود و همیشه یاد او را گرامی خواهیم داشت.»

پیام تسلیت ک‌ج‌ک

یکی از مدیران جنبش سوسیالیست پانهلنیک (PASOK) و از ویرایش‌گران قطعنانهیه نهاد جنبش، میجالیس چارلامپیدس مورخ ۲۷ مارس در روز چهار شنبه بصورت ناگهانی درگذشت.

رؤسای مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) بسه هوزات و جمیل بایک به این مناسبت، پیام تسلیتی را منتشر کردند. این پیام تسلیت به شرح زیر می‌باشد:

«خبر غم‌انگیز و ناراحت کننده‌ی مرگ جناب میجالیس چارلامپیدس به ما رسید و ما را بسیار غمگین ساخت. جناب میجالیس چارلامپیدس، یکی از مدافعان مبارزه آزادی خلق پونتوس و برای خلق کورد دوست ارجمندی بود. جناب چارلامپیدس ده‌ها سال هم در یونان و هم در خاورمیانه با کوردها و پیشاهنگان کوردها همراهی کرده و برای رهیافت مسئله کورد بسیار کوشیده است. همچنین او دوست جنبش ما نیز بود. در سال‌های ۱۹۹۰ در کشور سوریه چندین بار با رهبر ما آقای عبدالله اوجالان ملاقات داشته و با ایشان مصاحبه انجام داده است. پس از اسارت رهبر آپو نیز در کارزارهای آزادی برای ایشان شرکت جست و در تمام عرصه‌ها از حقوق او دفاع می‌کرد.

خانواده چارلامپیدس اهل شهر ترابزون هستند و به دلیل ظلم و قتل‌عام دولت ترکیه به یونان مهاجرت کرده‌اند. جناب میجالیس چارلامپیدس یکی از کسانی بود که قتل‌عامی را که برعلیه خلق پونتوس به اجرا درآمد را به موضوع بحث روز مبدل ساخت و در تمام عرصه‌های جهان برای این موضوع تعمق به خرج داد. جناب میجالیس چارلامپیدس به مانند مبارزی از خلق پونتوس ظهور کرد و مبارزه خلق پونتوس را به جهان نشان داد. در عین ‌حال خلق پونتوس و کورد را نیز با یکدیگر آشنا ساخته و همچنین به یک پل میان خلق پونتوس و خلق کورد و خلق یونان مبدل گشته است. در رهیافت مسئله کورد نه تنها به مانند یک دوست بلکه در عین‌حال به مثابه یک عضو ثابت مشارکت می‌کرد. پس از آغاز انقلاب روژاوا به یکی از مدافعان انقلاب روژاوا نیز مبدل شد. در عین‌حال کتب بسیاری در ارتباط با مسئله کورد و پونتوس نوشته و به چاپ رسانید. همچنین در همین زمینه ده‌ها مقاله و مصاحبه نوشته و انجام داده و به انتشار رسانیده است. در سطح جهانی به مثابه یک کارشناس مسئله کورد و پونتوس در ده‌ها کنفرانس، سمینار و پانل برای رهیافت مسئله کورد و پونتوس سخنرانی کرده و پیام‌هایی را نشر داده است.

جناب میجالیس چارلامپیدس به تمامی زندگی خود را فدا کرد، او در یونان برای جامعه‌ای آزاد و برابر، برای سیستمی عادل و دمکراتیک کار کرد. در بسیاری از مسائل با کار و کنش بی‌همتای خود به یک شهروند ارجمند یونان مبدل شد. درگذشت جناب میجالیس چارلامپیدس برای خلق کورد و برای خلق یونان و برای خلق پونتوس یک فقدان بزرگ است. ما به دلیل درگذشت جناب میجالیس چارلامپیدس بسیار غمگین هستیم، در غم خانواده، اطرافیان و دوستان او خود را سهیم می‌دانیم. به همین مناسبت ما به خانواده جناب میجالیس چارلامپیدس و همچنین اطرافیان و دوستان او و تمام خلق یونان و پونتوس تسلیت خود را ابراز می‌داریم و ما را در غم خود شریک بدانید.

در مبارزه آزادی خلق کوردستان ما یاد و خاطره جناب میجالیس چارلامپیدس را همیشه زنده نگه خواهیم داشت و همیشه یاد او را گرامی می‌داریم.»