ک‌ج‌ک: بیایید میلاد فرخنده را با شادی و شوق فراوان جشن بگیریم

ریاست مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک با صدور بیانیه‌ای به مناسبت زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، ز همه خواست تا رهبر آپو را بهتر بشناسند، درک کرده و از وی صیانت کنند،این میلاد فرخنده را با شادی و اشتیاق فراوان جشن بگیرند و مبارزه برای آزادی را گسترش دهند.

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) در بیانیه خود به مناسبت میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان چنین اعلام کرد:

«ما وارد ۷۶مین سالگرد تولد رهبر عبدالله اوجالان شده‌ایم که مبارزات آزادی کوردستان را توسعه داد و حیات دوباره مردم کورد را تضمین کرد. مردم ما به مثابه یک حقانیت، میلاد رهبر عبدالله اوجالان را برای خود معنادارترین و مقدس‌ترین میلاد می‌دانند و آن را با شادی و قدردانی فراوان جشن می‌گیرند. با احساس عشق و قدردانی به میلاد رهبر آپو، یکی از پرمعناترین زادروزهای تاریخ درود می‌فرستیم و این روز پرمعنا را به رهبر آپو، مردم کوردستان و همه خلق‌های خاورمیانه و جهان تبریک می‌گوییم.

شکی نیست که رهبر آپو یک شخصیت تاریخی است. او در اندیشه تعمق یافته و با سازماندهی اندیشه تاریخ را هدایت نموده و تاریخ جدیدی ایجاد کرد. او با مواضع و زندگی و عمل خود ثابت کرده است که میهن‌دوست، انقلابی، سوسیالیست، رفیق، همراه، دوست و زحمتکش است. او تمام هستی، جان و روح خود را برای رفع بی‌عدالتی‌ها، اصلاح نادرستی‌ها و تضمین زندگی صحیح و معنادار فدا نمود. او تعمیق زیادی در اندیشه تجربه کرد و این ژرفایی را به دانش و آگاهی تبدیل کرد و آن را به مردم و انسانیت متعلق ساخت. او بیشترین تلاش‌ها، مبارزه و کارهای خوبی که یک انسان می‌تواند برای میهن و مردم، جامعه و بشریت انجام دهد را انجام داد. او اندیشه و عملی را توسعه داد که مردم کورد را که در معرض بزرگ‌ترین بی‌عدالتی‌های تاریخ قرار گرفته‌اند و در معرض روند انکار و نابودی قرار گرفته‌اند، به رستاخیز وامی‌دارد و موجودیتش را تضمین می‌کند. او نه تنها موفق شد به یک شخصیت تاریخی تبدیل شود، بلکه محیطی را ایجاد کرد که شخصیت‌های تاریخی در آن ظهور کنند. مظلوم، سارا، عگید، زکیه، رهشان و بسیاری دیگر با اندیشه و فلسفه رهبر آپو ظهور کرده و تاریخ نوشتند. مردم کورد با فلسفه، پارادایم و تحول و جهش تاریخی رهبر آپو خودآگاه، روشنفکر و آگاه گشته و رهایی یافته‌اند. دیگر جامعه‌ای نیست که تکه تکه شده و در حال نابود شدن است، بلکه تبدیل به مردم شریفی شده است که ارزش‌ها را تولید می‌کند و برای اهداف عالی زندگی می‌کند. به همین دلیل مردم کورد به رهبر آپو افتخار می‌کنند و در عین حال خود را مدیون او می‌دانند. عشق و وفاداری مردم کوردستان به رهبر آپو از اینجا سرچشمه می‌گیرد.

رهبر آپو به یک شخصیت جهانی دست یافته است

نیروهای مدرنیته سرمایه‌داری، اهریمن‌های عصر ما، می‌خواستند با سازماندهی یک توطئه بین‌المللی، از ظهور تاریخی رهبر آپو جلوگیری کنند. زیرا ظهور رهبر آپو و تحولاتی که راهگشای آن می‌شد، مردم را آزاد کرده و نقشه‌های مدرنیته سرمایه‌داری در خاورمیانه را برهم زد. به همین دلیل است که توطئه بین‌المللی که منجر به اسارت امرالی شد، صورت گرفت. با این حال، رهبر آپو اسارت امرالی را به فرصتی برای روشنگری و پیشرفت تاریخی جدید مبدل ساخت. او مدرنیته دموکراتیک را که طبیعت، جامعه، زنان، افراد و زندگی را آزاد می‌کند، در برابر زندگی مدرنیته سرمایه‌داری که طبیعت، جامعه و فرد را تحت استثمار قرار می‌دهد، توسعه داد. رهبر آپو با توسعه پارادایم زندگی دموکراتیک مبتنی بر آزادی زن و اکولوژی، سیستمی را توسعه داد که آزادی نه تنها مردم کورد، بلکه کل بشریت را تضمین می‌کند و بدین ترتیب به یک واقعیت جهانی دست می‌یابد. این معنادارترین پاسخ تاریخ به توطئه و اسارت بوده است. در حالی که هدف توطئه‌گران این بود که با اسارت امرالی رهبر آپو را از میان بردارند، ولی رهبر آپو به شخصیتی جهانی دست یافته است. بی‌شک این وضعیت به یمن پایبندی و عشق فراوان رهبر آپو به مردم کورد، خلق‌های ستمدیده جهان، زنان، زندگی و ارزش‌های جهانی انسانی رخ داد. صیانت جهانی امروزین از رهبر آپو، پذیرش اندیشه‌های او و مطالبه آزادی جسمانی او این واقعیت را ثابت می‌کند. روشن است که تولد رهبر آپو، ظهور جهانی او و حمایت جهانی که در برابر این ظهور شکل گرفت، مهمترین تحولات عصر ماست.

هدف دولت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ جلوگیری از این ظهور تاریخی و جهانی و تحمیل نسل‌کشی بر مردم کورد از طریق انزوای مطلق است. این رویکرد نه تنها دولت آک‌پ-م‌ه‌پ، بلکه نیروهای مدرنیته سرمایه‌داری است. در پس انزوای مطلق، حمایت نیروهای مدرنیته سرمایه‌داری وجود دارد. انزوای مطلق تحمیل شده بر رهبر آپو اساساً تلاشی برای محکوم کردن تمام بشریت به مدرنیته سرمایه‌داری است. به همین دلیل، کارزار جهانی آزادی که در همبستگی با مردم کورد شکل گرفت، بسیار معنادار و ارزشمند است. کارزار نوروز آزادی رهبر آپو جنبه‌های سیاسی و اجتماعی را به سطح بسیار پیشرفته‌ای رسانده است. اراده مردم ما و نیروهای دموکراسی برای مبارزه با سیاست‌های توطئه‌گرانه و غاصب حکومت فاشیست و نسل‌کش قابل تحسین است. ما با احترام به مبارزه و موضع مقاومتی مردم خود درود می‌فرستیم.

بار دیگر این میلاد فرخنده را به خلق کورد، زنان، جوانان، خلق‌های خاورمیانه و جهان و همه بشریت تبریک می‌گوییم. ما از همگان می‌خواهیم که رهبر آپو را بهتر بشناسند، درک کنند و از وی صیانت کنند، این میلاد فرخنده را با شادی و اشتیاق فراوان جشن بگیرند و مبارزه برای آزادی را گسترش دهند.»