ک‌ج‌ک چهارشنبه یکم ماه آوریل را تبریک گفت

کمیته خلق و باورداشت‌های ک‌ج‌ک چهارشنبه یکم ماه آوریل را به جامعه ایزدی تبریک گفت.

کمیته خلق و باورداشت‌های کنفدرالیسم جوامع کوردستان ‌(ک‌ج‌ک)، جشن یکم ماه آوریل ‌(چهارشنبه سور) را تبریک گفت و خواست که این جشن به دلیلی برای نیرومندکردن کار و سازماندهی خلق شنگال براساس بنا نهادن شنگال دارای خودمدیریتی و دمکراتیک مبدل شود.

پیام ک‌ج‌ک به شرح زیر می‌باشد‌:

‌«جامعه ایزدی در سال ۲۰۲۴ عید چهارشنبه سور کهن را جشن می‌گیرند. درحالی این جشن چهارشنبه سور توسط خلق کهن ایزدی جشن گرفته می‌شود که پس از آخرین قتل‌عام، قریب به ۱۰ سال است که مبارزه موجودیت و آزادی را انجام می‌دهند. ما امیدواریم که این جشن دلیلی شود برای اینکه خلق شنگال براساس بنا کردن ملت دمکراتیک و خودمدیریتی دمکراتیک،‌ قدرتمندتر از گذشته کار و کنش‌های خود را انجام دهد. در عین‌حال ما این جشن را به تمام کوردهایی که این روز را با فرهنگ چهارشنبه یکم آوریل استقبال می‌کنند هم،‌ تبریک می‌گوییم و امیدواریم که این جشن به دلیلی برای آزادی، برابری، صلح و برابری تمام خلق‌ها مبدل شود.

مانند قبل، امسال نیز جامعه ایزدی زیر حملات قتل‌عام دولت ترکیه به استقبال جشن چهارشنبه سور می‌رود. خلق ایزدی که گام‌های قدرتمندی در جهت آینده آزاد خود، صیانت از ارزش‌های فرهنگی، زبان و باورداشت خود برداشته است، هنوز با تهدید دولت اشغالگر و استعمارگر ترکیه و همکاران و همدستان بمانند پ‌دک روبرو است. به همین دلیل ما بخوبی واقفیم که حملات دولت ترکیه از تحمل نکردن وضعیت سیاسی خلق  ایزدی نشات می‌گیرد. به همین دلیل بنیانگذاری جامعه آزاد و خودمدیریتی دمکراتیک یکی از وظایف بنیادین ماست. به دلیل اینکه تهدید قتل‌عام هنوز هم ادامه دارد،‌ این نیز مسئولیت و وظایف ما را افزایش می‌دهد. ممکن است که حملات اشغالگرانه در ماه پیش‌رویمان دوباره صورت گیرند، قویترین پاسخ به این حملات اینست که خلق ایزدی، نیروی خوددفاعی خود را قدرتمند سازد، سازماندهی زنان و جوانان را گسترش داده، کار و کنش‌های مجالس خلق را تسریع کرده و در شنگال با توسعه سیستم خودمدیریتی،‌ حیاتی نوین را آماده کند.

ایزدی‌ها که با آگاهی، اراده و مبارزه خود به حقوق خود یعنی خودمدیریتی دموکراتیک بسیار نزدیک شده‌اند، با عزم و ایمان فراوان برای ساختن آینده خود در سرزمین کهن خود مبارزه می‌کنند. برای بنا ساختن سیستمی که آینده آزاد را عملی سازد، مبارزه‌ای مصرانه را انجام می‌دهند. این مبارزه و مراحل بنا سازی که مصرانه در شنگال صورت می‌پذیرند به خلق ایزدی تمام جهان امید می‌بخشد. در شخص مقاومت شنگال، خلق ایزدی هرگز در برابر حملات سر تعظیم فرود نمی‌آورد، خود را به ریشه‌های خویشتن رسانیده و در این عصر تاریخی به نیرومندترین شیوه با مخاطب‌های خود روبرو می‌شود. خاک خلق ایزدی، مکان حق است. با دیدار ایزدیان از این باورداشت و هویت فرهنگی،‌ چهاشنبه سور و یکم آوریل معنای حقیقی خود را در‌می‌یابند. این مهم روح، اراده و روحیه تمام خلق کورد را به اوج می‌رساند.

به عنوان جنبش آزادی‌بخش کوردستان برای خلق و باورداشت‌هایی که در کوردستان و منطقه وجود دارند و با ذهنیت ملت دمکراتیک و آزاد،‌ زندگی مسالمت آمیز را تداوم می‌بخشند، بیش از ۵۰سال است که مبارزه می‌کنیم. در این مبارزه شرافتمندانه که با اراده‌ای عظیم انجام شده است،‌ دختران و پسران ارجمند خلق ایزدی نیز در آن جای گرفته‌ و ایزدیان با دادن هزینه‌هایی بسیار از این مبارزه پشتیبانی کردند. در این مورد خلق‌ ایزدی با هویت باورداشت خود،‌ با ذهنیتی عمیق و با عزم راسخ بسیار با معنا در کنار مبارزه است. به مثابه جنبش آزادی‌بخش کوردستان ما یکبار دیگر اعلام می‌کنیم که طبق درس‌های رهبر آپو، با پشتیبانی از آرمان به حق خلق ایزدی و خلق‌های منطقه که از سوی رفقای شهید به امانت داده شده است،‌ یکی خواهیم شد. ما تعیین می‌نماییم که به مثابه خلق، از باورداشت و ارزش‌های هویتی خود حفاظت کرده و تا آزادی کوردستان و تمام خلق‌های کوردستانی با پیشاهنگی پ‌ک‌ک مبارزه خواهیم کرد.

به مناسبت جشن چهارشنبه سور نیز ما یقین داریم که باید در میان ایزدیان اتحاد را قدرتمندتر سازیم. ما بر این باوریم که بزرگان ایزدیان نقش خود را در نیرومند کردن اتحاد ایفا خواهند کرد و برعلیه حملات اشغالگرانه و جنگ ویژه کثیف،‌ مبارزه خود را ادامه خواهند داد. ما این جشن را به آنان تبریک می‌گوییم. بخصوص یاد فرمانده و مبارزان جسور جامعه ایزدی را در شخص  هاجر، بنفش، خانه، بریوان، مام ذکی، مام بشیر، سعید حسن، درژوار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(مروان فقیر)، زردشت شنگالی که در مبارزه آزادی، خودمدیریتی و وضعیت سیاسی ایزدیان،‌ جان خود را فدا نمودند را گرامی می‌داریم. ما یکبار دیگر قول خود را دوباره می‌کنیم که ما مبارزه آزادی فدائی خلق را به پیروزی خواهیم رساند.‌»