ک‌ج‌ک در مورد طرح اشغالگرانه جدید هشدار داد

کمیته روابط خارجی ک‌ج‌ک اعلام کرد که دولت ترکیه در بحبوحه یک طرح اشغالگرانه جدید قرار دارد و پ‌دک نیز در تلاش است تا دولت عراق را به همکاری با دولت ترکیه بکشاند. در مقابل این اقدامات، ک‌ج‌ک از نیروهای باشور و دولت عراق درخواست نمود تا موضعگیری کنند.

کمیته روابط خارجه کنفدرالیسم جوامع کوردستان طی بیانیه‌ای حملات اخیر دولت اشغالگر ترکیه به باشور کوردستان را که سبب شهادت دو تن از شهروندان باشور کوردستان شده به شدت محکوم نمود و این حملات را موج جدید بمباران شیمیایی و انفال توسط دولت اشغالگر ترکیه دانست که با همکاری حزب دمکرات کوردستان انجام می‌شود.

کمیته روابط خارجی کنفدرالیسم جوامع کوردستان ضمن تسلیت به خانواده بشیر عمرعلی و عارف طاها اعلام نمود: «این حمله وحشیانه دولت اشغالگر ترکیه این حقیقت را اثبات می‌کند که ترکیه دشمن هر فرد کوردی است و ریختن خون کوردها و ویران نمودن میهن کوردها را برای خود کاری مشروع و روا می‌داند.»

کمیته روابط خارجی ک‌ج‌ک همچنین اظهار داشت که حزب دمکرات کوردستان تلاش می‌کند تا دولت عراق را نیز در جنایات دولت ترکیه شریک کند و از همه طیف‌ها و نیروهای باشور کوردستان و همچنین مقامات دولت عراق درخواست نمود تا در مقابل این حملات و قتل عام‌های دولت ترکیه موضع‌گیری کنند.

مشروح بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

«خطاب به افکار عمومی

در حمله جنگنده‌های دولت اشغالگر ترکیه به کوه «سیاره» روستای «کافیه» از توابع شهرک  «دینارته» در منطقه بهدینان دو شهروند باشور کوردستان با نام‌های «بشیر عمرعلی» و  «عارف طاها» به شهادت رسیدند.  شهید بشیر و شهید عارف در زمانی هدف حملات ارتش اشغالگر ترکیه قرار گرفتند که در باغ و زمین‌های خود در روستایشان مشغول کشاورزی بودند. ما علاوه بر محکوم نمودن این قتل عام به همه شهروندان باشور کوردستان و به ویژه خانواده شهید بشیر عمرعلی و شهید عارف طاها تسلیت می‌گوییم. این حمله وحشیانه دولت اشغالگر ترکیه این حقیقت را اثبات می‌کند که ترکیه دشمن هر فرد کوردی است و ریختن خون کوردها و ویران نمودن میهن کوردها را برای خود کاری مشروع و روا می‌داند.

در نتیجه حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به باشور کوردستان تاکنون حدود ۱۰۰۰ روستا تخلیه و ویران شدند، صدها شهروند به شهادت رسیدند و صدها تن نیز مجروح شده و ده‌ها هزار تن از خاک و زادگاه خود آواره شدند و صدها گریلای آزادی‌بخش کوردستان نیز در نتیجه به کارگیری سلاح شیمیایی به شهادت رسیدند. این یک موج جدید بمباران شیمیایی و انفال است که به دست دولت اشغالگر ترکیه انجام می‌شود و حکومت حزب دموکرات کوردستان نیز به مانند مزدوران و مستشاران دوره بعث در این انفال شریک هستند و به راهنمای اشغالگران تبدیل شده و جنایات آنها را پنهان کرده و حتی به آنها مشروعیت می‌بخشند. حتی مانع موضع‌گیری دسته جمعی میهندوستان علیه این قتلعام‌ها می‌شوند. یعنی ترکیه و حزب دمکرات کوردستان، انفال جدیدی را بر خلق کوردستان تحمیل می‌کنند. در حالی که خون سرخ هم میهنان باشور کوردستان به دست دولت فاشیست ترکیه ریخته می‌شود و اینگونه به شهادت می‌رسند، حاکمان حزب دمکرات کوردستان بر روی فرش قرمز از مقامات دولت اشغالگر ترکیه پیشوازی کرده و آنها را در آغوش می‌گیرند و دست در دست آنها در مقابل دوربین رسانه‌ها به خود افتخار می‌کنند.

دولت فاشیست ترکیه به ریاست اردوغان و باغچلی در حال طرح نقشه‌ای جدید برای گسترش اشغالگری علیه باشور کوردستان است. دیدار وزرای تروریست ترکیه از هولیر و بغداد، تدارکات برای این حملات است. مقامات حزب دمکرات کوردستان می‌خواهند دولت عراق را نیز به همکاری با دولت ترکیه وادار کنند تا در این موج جدید انفال و اشغالگری شریک باشند.  به همین دلیل درخواست ما از همه نیروها و طیف‌های باشور کوردستان و همچنین مقامات دولت عراق این است که علیه این حملات و قتل عام‌های دولت ترکیه موضع‌گیری کرده و این گونه مانع شوند تا ترکیه روز به روز بیشتر خون شهروندان باشور کوردستان را بریزد.

در اینجا یک بار دیگر به خلق باشور کوردستان و به ویژه خانواده شهید عارف و شهید بشیر تسلیت گفته و خود را در غم و اندوه آنها شریک می‌دانیم از خداوند متعال می‌خواهیم که روح هر دو شهید را با بهشت برین شاد نماید و به خانواده و بازماندگان آنها نیز صبر عطا بفرماید و عهد و پیمان خود را تکرار می‌نماییم که در مسیر شهید هلمت دِرَلوک با شدت بخشیدن به مبارزات و افزایش مبارزات علیه فاشیسم و اشغالگری و مزدوریگری، انتقام خون شهدا را بگیریم.»