خبرمهم

ک‌ج‌ک: دولت اشغالگر ترکیه برای عراق بزرگترین تهدید است

کمیته روابط خارجی ک‌ج‌ک تمامی نیروهای عراق و باشور کوردستان را فراخواند که شریک درخواست‌های قتل‌عام‌گرایانه ترکیه نشوند و گفت: «دولت ترکیه با سرکردگی رئیس فاشیست اردوغان بزرگترین تهدید امنیتی برای عراق است.»

بیانیه ک‌ج‌ک

کمیته روابط خارجی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) با صدور بیانیه‌ای مکتوب در خصوص سفر مقامات دولت اشغالگر ترکیه به بغداد، گفت: «امروز سه وزیر دولت اشغالگر ترکیه به پایتخت عراق سفر کرده و با مقامات دولتی عراق دیدار خواهند کرد. با نگاهی به اظهارات رئیس فاشیست اردوغان و ترکیه و سایر مقامات دولتی و به ویژه با نگاهی به قتل‌هایی که ارتش اشغالگر ترکیه در ماه گذشته علیه شهروندان عراقی مرتکب شد، مشخص می‌گردد که دستور جلسات چیست و در آینده چه خواهند کرد.»

در این بیانیه که گفته شده است؛ «سیاست داخلی و خارجی دولت ترکیه بر محور نسل‌کشی مردم کورد اجرا می‌شود» آمده است: «به همین دلیل، وجود خلق کورد را در داخل کشور رد می‌کند، سیاست‌های نسل‌کشی فرهنگی علیه کوردها اجرا می‌کند، با نقض و نادیده‌گرفتن اساسی‌ترین هنجارهای انسانی و اخلاقی ملی، بین‌المللی و حتی جهانی، سیاست انزوا و انزوای شدید را علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در پیش می‌گیرد. سیاست خارجی خود را به گونه‌ای طراحی و اجرا می‌کند که در خدمت این سیاست داخلی نسل‌کشی باشد. به همین دلیل، در هر کجای دنیا و با چه کسانی مصاحبه می‌شود، دستور کار و خواسته رئیس فاشیست اردوغان و دیگر مقامات دولتی این است که از جنگ نسل‌کشی که علیه کوردها به راه انداخته‌اند، حمایت بین‌المللی پیدا کنند. از نشست‌های سازمان ملل تا نشست‌های ناتو، از داووس و مونیخ تا آستانه و سوچی، دستور کار اصلی اردوغان این است که از سیاست‌های نسل‌کشی کوردها حمایت جمع کند و دولت‌ها و نیروها را در جنایات نسل‌کشی که مرتکب می‌شود، شریک کند. سیاست خارجی ترکیه در خاورمیانه نیز در همین محور است. آنها به ویژه در چند ماه اخیر می‌خواهند از جهات مختلف با اجرای سیاست باج‌خواهی، تهدید و شانتاژ علیه دولت عراق، این کشور را شریک سیاست نسل‌کشی خود کنند.»

رژیم اردوغان رژیم صدام به روز شده است، ماهیت آن یکی است

در بیانیه کمیته روابط خارجی ک‌ج‌ک به نکات زیر نیز اشاره شده است:

«دولت عراق در قانون اساسی هویت و حقوق کوردها را به رسمیت شناخته و گام‌های مهمی در جهت حل مسئله کوردها برداشته است. دولت کنونی عراق سیاست‌های انکارگرایانه، نابودی و نسل‌کشی رژیم‌های قدیمی را پشت‌سر گذاشته و به سوی دموکراسی گام برداشته است. اگر دولت عراق گام‌های جسورانه‌تری به سمت دموکراسی بردارد، در خاورمیانه پیشگام خواهد شد و حمایت همه کوردها و محافل دموکراتیک را به دست خواهد آورد. با مشاهده این موضوع، دولت ترکیه مصرانه می‌خواهد عراق را از مسیر دموکراتیزه شدن دور کند و در سیاست‌های ویرانگر و نسل‌کشی خود شریک کند و به سیاست‌های صد سال پیش بازگرداند. برای این منظور به انواع تهدیدها و سیاست‌های باج‌خواهی متوسل می‌شود. اکنون ظاهراً یک نشست امنیتی با مقامات عراقی برگزار خواهند کرد.

قبل از هر چیز، لازم است این واقعیت ثابت شود که این دولت فاشیست ترکیه است که بزرگترین تهدید امنیتی برای عراق است. دولت ترکیه تحت حاکمیت رئیس فاشیست اردوغان بزرگترین تهدید امنیتی برای عراق است. این رئیس فاشیست اردوغان است که مدام از امپراطوری نوین عثمانی و میثاق ملی سخن می‌زند و با گفتن اینکه موصل و کرکوک مال ماست می‌گوید که می‌خواهد بخشی از خاک عراق را اشغال کند. این جنبش آزادی کورد و پ‌ک‌ک هستند که از مردم عراق در برابر حملات نسل‌کشی داعش در سخت‌ترین دورانشان دفاع کردند. اگر قرار است یک اجلاس امنیتی واقعی برای این منظور برگزار شود، باید علیه دولت اشغالگر ترکیه برگزار شود نه علیه پ‌ک‌ک. زیرا این دولت خاک عراق را اشغال کرده، صدها پایگاه موقت و دائمی در خاک عراق ایجاد کرده، ده‌ها هزار سرباز خود را در خاک عراق مستقر کرده است و هر روز بخش متفاوتی از خاک عراق از شنگال گرفته تا کَلار، دهوک و زاخو هدف هواپیماها و پهپادهای دولت ترکیه قرار می‌گیرند، در نتیجه این حملات تا کنون ۱۶۵ شهروند عراقی شهید و صدها نفر مجروح شده‌اند که هر چه می‌گذرد این تعداد در حال افزایش است. این ترکیه است که آب رودخانه‌های فرات و دجله را که مردم خاورمیانه و عراق برای هزاران سال زندگی اقتصادی خود را بر روی آن بنا کرده‌اند قطع می‌کند و از آن به عنوان ابزاری برای نسل‌کشی اکولوژیکی و اقتصادی علیه عراق و کشورهای خاورمیانه استفاده می‌کند. در حالی که همه این حقایق بدیهی است، اما دیدار مقامات عراقی با مقامات بلندپایه اطلاعاتی و نظامی، از جمله تروریست هاکان فیدان، قطعاً به نفع مردم و دولت عراق نیست. چطور ممکن است که مقامات یک کشور راه‌ها و روش‌های اشغال یک ملت و سرزمینی که در برابر آن مسئول هستند از سوی یک دولت خارجی و اشغالگر را مورد بحث قرار دهند؟ در مواجهه با تاریخ و مردم هیچ توضیحی برای این وجود ندارد. در حالی که یک دست هاکان فیدان در خون شهروندان عراقی است، دست دیگر او نمی‌تواند و نباید در دست شما باشد. باید دانست که صدام و رژیم بعث برای مردم خاورمیانه و عراق چه معنایی داشت، هم‌اکنون اردوغان و فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ نیز همان معنا دارند. رژیم اردوغان شکل به روز شده و رنگ‌آمیزی شده‌ی رژیم صدام است، ماهیت آن یکی است.

ترکیه از نظر امنیتی چیزی برای دادن به عراق ندارد. اگر چیزی برای ارائه دارد، آن نیز اشغال، ترور، غارت، قتل‌عام و اشک و زاری است. اگر دولت ترکیه امنیت عراق را در نظر می‌گرفت، هزاران تبهکار داعش را در داخل مرزهای خود آموزش و تجهیز نمی‌کرد و به موصل، کرکوک و انبار نمی‌فرستاد. اگر دولت ترکیه نگران امنیت عراق بود، در مبارزه با داعش شرکت می‌کرد و یک در ده هزارم حملات هوایی و پهپادی که در حال حاضر علیه کوردها انجام می‌دهد را علیه داعش انجام می‌داد. با این حال، ترکیه اولین و تنها دولتی است که اقدام به افتتاح کنسولگری در دولت تبهکاری ایجاد شده توسط داعش کرد. اکنون این دولت اشغالگر ترکیه است که از داعش به عنوان تهدیدی علیه عراق استفاده می‌کند و تبهکاران داعش را با منابع دولتی خود آموزش و تجهیز می‌کند تا فعالیت‌های تروریستی را علیه مردم عراق انجام دهند. این پ‌ک‌ک و جنبش آزادی کوردستان هستند که با تقدیم هزاران شهید از مردم عراق و خاورمیانه در برابر تبهکاران داعش دفاع می‌کنند.

فراخوان: در حملات نسل‌کشی دولت اشغالگر ترکیه شرکت نکنید

این اساساً فراخوان ما به مقامات دولتی عراق است که در حملات نسل‌کشی که توسط دولت اشغالگر ترکیه تحت حکومت رئیس فاشیست اردوغان علیه کوردها انجام می‌شود، شرکت نکنید. اجازه ندهید پرچم دولت عراق که قانون اساسی موجودیت و حقوق کوردها را تضمین می‌کند، تحت عنوان امنیت مرزها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی دولت اشغالگر ترکیه که سیاست نسل‌کشی بر موجودیت و آزادی کوردها انجام می‌دهد، مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

این فراخوان ما به همه محافل سیاسی، محافل میهن‌دوست، روشنفکران و نویسندگان، شخصیت‌ها و سازمان‌های غیردولتی در عراق و باشور کوردستان است: شما نیز صدای خود را در برابر این تهدیدات اشغالگری و الحاقی دولت ترکیه، این تروریسم و ​​جنگی که در شهرها و آسمان عراق به راه انداخته‌اند، بلند کنید و اجازه ندهید که آینده‌ی شما قربانی منافع محدود یک گروه محدود شود.»