ک‌ج‌ک: همه باید در برابر حملات نسل کشی کوردها بایستند

ریاست مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک اعلام کرد که دولت ترکیه در راستای هدف خود یعنی نابودی کوردها به شنگال، سلیمانیه و کلار حمله کرد و از همه خواست تا در برابر این حملات بایستند.

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان بیانیه‌ای را منتشر کرد.

این بیانیه به شرح زیر است:

«در هفته گذشته، دولت قاتل ترکیه به شنگال، سلیمانیه و کلار حمله کرد و در نتیجه چند تن به شهادت رسیدند. ما این قتل عام را که دولت ترکیه با شرکای خود مرتکب شده است به شدت محکوم می‌کنیم، از شهدا با احترام و سپاس یاد می‌کنیم. حملات در شنگال، سلیمانیه و کلار مانند حملات قبلی در چارچوب نسل کشی کوردها انجام شد. دولت ترکیه با حمله به پیشاهنگان مبارزات آزادی می‌خواهد مردم کورد را بترساند، آنها را بشکند، آنها را تسلیم کند و بر این اساس نقشه‌های نسل کشی خود را اجرا کند. ما از همه می‌خواهیم که در برابر دشمنی دولت ترکیه علیه خلق کورد و در برابر این حملات نسل کشی علیه کوردها موضع بگیرند.

تلاش دولت ترکیه برای اجرای یک طرح جدید در باشور کوردستان

دولت ترکیه در حال اجرای طرح جدیدی در باشور کوردستان است. برای اجرای این طرح اشغال باشور کوردستان، دولت عراق و اتحادیه میهنی کوردستان را تحت فشار قرار می‌دهد تا آنها را مجبور به همکاری مانند حزب دمکرات کوردستان کند. از طریق این حملات، دولت ترکیه نیز سعی دارد دولت عراق و اتحادیه میهنی کوردستان را بترساند. دولت ترکیه و دولت آک‌پ-م‌ه‌پ که در برابر مبارزات کوردستان برای آزادی سقوط کرده است، می‌خواهد با تعمیق جنگ در منطقه به نتیجه برسد. تهدیدها و حملات به نیروهای میهن‌دوست در عراق و باشور کوردستان این نقشه‌های کثیف دولت ترکیه را آشکار می‌کند. دولت آک‌پ-م‌ه‌پ با این نگرش وارد موضعی شده است که به همه آسیب می‌زند. با ذهنیتی نسل کشی، سرکوبگر، نژادپرست، ملی گرا و نئو عثمانی عمل می‌کند. در خاورمیانه با تعمیق جنگ می‌خواهد از این موقعیت سوء استفاده کند و بر دولت‌های منطقه سلطه ایجاد کند.

دولت ترکیه می‌خواهد نسل‌کشی ایزدی‌ها را کامل کند

در حمله به شنگال، میهن‌دوست عزیز مردم ایزدی ما، سعدون میرزاعلی به شهادت رسید. حمله در شنگال حمله به اراده آزاد خلق ایزدی ماست. دولت ترکیه می‌خواهد مردم ایزدی ما را نابود کند که داعش نتوانست این کار انجام دهد. حملات به شنگال همه برای این منظور است.

عبدالقادر صبری توپراک در حمله سلیمانیه به شهادت رسید. وی به دلیل فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ مجبور به ترک باشور کوردستان شد و در شهر سلیمانیه در باشور کوردستان ساکن شد. این فرزند ارجمند خلق کورد که به دکتر صبری معروف است با کارش امرار معاش می‌کرد و در عین حال با کمال میل خدمت بزرگی به مردمش می‌کرد. او خودش هم فرزند شهید بود. رفیق صبری هنوز کودک بود، پدرش رفیق رِزان به صفوف مبارزات آزادی کوردستان پیوسته بود و در اوایل دهه ۹۰ به شهادت رسید.

در حمله به کلار، کادر جنبش ما رفیق شوگر به شهادت رسید. رفیق شوگر از سال ۲۰۲۲ به بعد در باشور کوردستان به مبارزه سیاسی ادامه داد. ما در شخص سه شهیدمان از همه شهدای انقلاب و دمکراسی با احترام و سپاس یاد می‌کنیم و اعلام می‌داریم که آرزوی شهدایمان را برآورده خواهیم کرد.»