ک‌ج‌ک: کسانی که در بلژیک به کوردها حمله کردند، داعش ترک هستند

ک‌ج‌ک با بیان اینکه گروه‌هایی که به کوردها در بلژیک حمله کردند داعش ترک هستند، اعلام کرد که دولت آک‌پ-م‌ه‌پ پشت این حملات است. ک‌ج‌ک از خلق کورد خواست به غیر از کنش‌های دموکراتیک به هیچ وسیله دیگری متوسل نشوند.

کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) با بیان اینکه گروه‌هایی که به کوردها در بلژیک حمله کردند داعش ترک هستند، اعلام کرد که دولت آک‌پ-م‌ه‌پ پشت این حملات است. ک‌ج‌ک از خلق کورد خواست به غیر از کنش‌های دموکراتیک به هیچ وسیله دیگری متوسل نشوند.

بیانیه ک‌ج‌ک به شرح زیر است:

 «کوردهای ساکن بلژیک پس از بازگشت از جشن نوروز، مورد حمله تبهکاران فاشیست، نژادپرست و مذهبی قرار گرفتند. این حمله و بعد از آن نیز حملاتی با هدف قتل‌عام صورت گرفت. خانه‌ها محاصره شده و کوردها در داخل خانه گیر افتاده بودند. سعی کردند آنها را بکشند. در نتیجه این حملات تعدادی از کوردها مجروح شدند که حال برخی از آنها وخیم است. این حملات علیه کوردها همچنان ادامه دارد. طیب اردوغان خود و مطبوعات جنگی ترکیه به شدت در تلاش برای ادامه این حملات هستند. ما این حملات فاشیستی و نژادپرستانه با هیستری ضد کوردی را به شدت محکوم می‌کنیم. این حمله یک تلاش کامل برای قتل‌عام است. تلاش کردند خانه‌ها را به آتش بکشند و مردم داخل آنها را بسوزانند و قتل‌عام کنند. از این جهت این تلاش شبیه کشتار مادیماک است. تبهکاران فاشیست، نژادپرستان و مذهبی ها هتل مادیماک را با افراد داخل آن به آتش کشیدند.

حملات فاشیستی در بلژیک نتیجه طرح و سازماندهی دولت فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ است. در مقابل اوج مبارزات مردم ما توان تحمل نداشتند و این حملات را ترتیب دادند. هدف از این کار این است که مردم را بترسانند، دستور کار خلق ما را با اقدامات تحریک آمیز تغییر دهند، خلق ما را در مقابل آن دولت‌های مربوطه قرار دهند و در نتیجه مبارزه خلق ما را تضعیف کنند. دولت آک‌پ-م‌ه‌پ علیه مبارزه برای آزادی خلق ما که به ویژه در ایام نوروز به اوج رسید، عصبانی و مستاصل شده و شروع به جستجو کرد و اینگونه تلاش برای قتل‌عام در بلژیک بوجود آمد.

خلق ما با پیوستن و اشتیاق بسیار جشن نوروز را در هر چهار بخش کوردستان و خارج از میهن جشن گرفت، علیه اشغالگری و خیانت مشترک، موضع‌گیری بسیار قوی نشان داد و دلسوزی و وفاداری خود به مبارزه و به رهبر آپو را به همه اعم از دوست و دشمن نشان داد. این موضعگیری تاریخی مردم در نوروز ۲۰۲۴ به معنای شکست سیاست‌های فاشیستی دولت آک‌پ-م‌ه‌پ است. از سوی دیگر یکی از اهداف اصلی این حملات، تحریک خلق ما و ایجاد خشم در میان خلق کورد به ویژه جوانان کورد است تا آنها را وادار به پاسخگویی به حملات کرده و در نتیجه خلق کورد را به دردسری دشوار بیندازد. به ویژه کارزار جهانی آزادی که توسط دوستان ما و انترناسیونالیستها در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ راه اندازی شد، مبارزات خلق کورد را جهانی کرد و از حمایت قابل توجه خلق‌ها ، زنان، مردم تحت ستم و افکار عمومی دموکراتیک جهان برخوردار شد.

حکومت نژادپرست و فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ که برای حمله به کوردستان و قتل‌عام کوردها برنامه‌ریزی و تلاش می‌کرد و سعی می‌کرد جهانیان این امر را بپذیرند، با کارزار جهانی آزادی با مشکلاتی مواجه شده و سیاست‌های انزوا و نسل‌کشی اش علیه رهبر آپو آشکار شده است. دولت آک‌پ-م‌ه‌پ متوجه شد که اگر این روند ادامه پیدا کند، نمی‌تواند به سیاست‌های انزوا و نسل‌کشی خود ادامه دهد. این هدف اصلی حمله تبهکاران نژادپرست، مذهبی و فاشیست در بلژیک است.

بسیار مهم است که خلق ما، دوستان و نهادهای دموکراتیک ما این وضعیت را ببینند و به گونه‌ای عمل کنند که این تحریکات و اخلالگریها را از بین ببرند. برای این کار بهترین راه این است که واکنش‌های خود را از طریق کنش‌ها و رویدادهای دموکراتیک بیان کنند و درگیر تحرکات و تلاش‌های دیگر نشوند. قدرتمندترین راه برای شکست حملات نژادپرستان فاشیست از طریق روش‌ها و مبارزه دموکراتیک است. ما بر این موضوع تاکید داریم و معتقدیم که مردم ما در اروپا بر این اساس عمل خواهند کرد.

با حمله بلژیک بار دیگر مشخص شد که دولت ترکیه و دولت آک‌پ-م‌ه‌پ چه تهدیدهایی را متوجه اروپا می‌کنند. گروه‌هایی که این حمله را انجام دادند هیچ تفاوتی با داعش ندارند. اینها مستقیماً تبهکاران دولت ترکیه هستند. حقیقت این است که دولت ترکیه و دولت آک‌پ-م‌ه‌پ کسانی هستند که داعش را در اختیار دارند و هدایت می‌کنند و همه را با داعش تهدید می‌کنند. نیروهای اصلی پشت همه حملات داعش، دولت ترکیه و دولت آک‌پ-م‌ه‌پ هستند. حمله بلژیک پس از قتل‌عام مسکو تصادفی نیست. دولت آک‌پ-م‌ه‌پ با هدف تحقق اهداف نئو عثمانی خود به ویژه نسل‌کشی کوردها و وادار ساختن اروپا به پذیرش خواسته‌های خود، می‌خواهد با حملات تبهکاران داعش، همه جا را به منطقه جنگی تبدیل کند. ما این را درست و مثبت می‌دانیم که دولت بلژیک در تلاش است تا وقایع مسکوت نماند.

اما باید دانست که دولت آک‌پ-م‌ه‌پ پشت این حملات است و باید آن را محکوم کرده، افشا نمود و نپذیرفت. رویکردهای کشورهای اروپایی به دور از افشای حقایق است. این رویکرد آنها در همه قتل‌عامهای قبلی کوردها بود. این رویکرد حقیقت را آشکار نمی‌کند و هر بار زمینه را برای حملات و قتل‌عامهای جدید ایجاد می‌کند. دولت آک‌پ-م‌ه‌پ با افکار مذهبی، فاشیستی و نژادپرستانه در حال سازماندهی، مسلح کردن و حمله به سراسر اروپا است. اما وقتی این کار آشکارا انجام می‌شود و هیچ کاری علیه آنها انجام نمی‌شود، انگار که آزاد گذاشته می‌شوند. ما از کشورهای اروپایی به ویژه بلژیک می‌خواهیم که رویکرد خود را تغییر دهند. باید دانست که این تبهکاران فاشیست، نژادپرست، مذهبی، داعش نه تنها کوردها، بلکه مردم اروپا را نیز هدف قرار می‌دهند. درخواست ما از خلق ما این است که دست به اقدامات تحریک آمیز نزنند و جز کنش‌ها و تظاهرات دموکراتیک به هیچ روش دیگری متوسل نشوند.»