ک‌ج‌ک: مبارزه برای آزادی جسمانی رهبر آپو را افزایش می‌دهیم -تکمیل شد-

شورای رهبری کل ک‌ج‌ک خواستار افزایش مبارزات و کنش‌ها برای رفع انزوا و تضمین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شد.

شورای رهبری کل ک‌ج‌ک گفت: « ۴ آوریل سالروز تولد رهبر آپو است که وی ۷۵ ساله می‌شود. ما این روز را ابتدا به زنان و جوانان، سپس به همه مردم میهن‌دوست کورد و دوستان تبریک می‌گوییم.»

در بیانیه ک‌ج‌ک آمده است: «ما با احترام و سپاس فراوان از ماهسوم کاراوگلان و مصطفی داغ یاد می‌کنیم که به شهید ۴ آوریل تبدیل شدند و نماد وفاداری میهن‌دوستانه به رهبر آپو و دو فرزند قهرمان کوردها شدند.»

در ادامه این بیانیه آمده است:

 «مردم ما سال‌هاست که ۴ آوریل را با شور و شوق و شادی جشن می‌گیرند و از آنجایی که ۴ آوریل سالروز میلاد رهبری است برای مردم و زنان کورد معنای عمیقی دارد. ۴ آوریل روزی است که کوردها از زمستان سرد به خورشید رسیدند، برای خلق کورد مثل آبیاری خاک خشک است، مژده تولد دوباره است، مژده به دست آوردن هستیشان است که در آستانه نابودی بود. این مژده یک زندگی آزاد است.

۴ آوریل روز رستاخیز برای کوردها است

کوردها ۴ آوریل را روز تولد دوباره می‌دانند. روز تولد خود، روز وجود و هستی خود می‌بینند و اینگونه آن را جشن می‌گیرند. چون برای کوردها قبل از ۴ آوریل هیچ فرقی با تاریکی قبرستان نداشت. زندگی در زیر سیاست انکار و نابودی نظام آدمکش با تاریکی گورستان فرقی نداشت. آنچه با مردم کورد انجام شد یک استراتژی نسل‌کشی بود. واقعیت زندگی در کوردستان که با محدودیت بیولوژیکی محدود شده بود، این نسل‌کشی را دشوارتر کرد. این وضعیت موجود در محدوده بیولوژیکی که در آن «نه زندگی، نه مرگ وجود داشت» خلق کورد را به وضعیتی بدتر از مرگ محکوم کرده بود. این وضعیتی که کوردها داشتند شبیه زنده به گور کردن مردم بود. به همین دلیل است که روز ۴ آوریل میلاد رهبری، مژده ای شد برای کوردهایی که در گور دفن شده بودند.

زمانی که با تولد رهبر آپو آغاز شد، دوران جدیدی را برای کوردها ایجاد کرد. باعث شد که کوردها به ریشه‌های تاریخی و هویت گمشده خود برسند. با هویت واقعی خود بار دیگر چشمان خود را به سوی زندگی با کرامت باز کردند. به همین دلیل خلق کورد در بین مردم جهان بسیار محترم و شرافتمند شدند. مردم ما بهای هنگفتی را در کنار وحشیگری کشتار و مصائب بزرگ پرداختند و این مبارزه را هر روز افزایش دادند. چون متوجه شدند که خط رهبر آپو تنها راه نجات است و به آن باور داشتند. از این رو درد و سختی، منشأ گام‌های انقلابی نو و زیبایی شد.

روحیه‌ای که رهبر آپو به مردم کورد داد، روحیه دموکراسی، روحیه آزادی، روحیه برادری و خواهری خلق‌ها شد. در جغرافیای کوردستان و خاورمیانه که نظام حاکمیت دولت-ملت تلاش می‌کرد با یک رنگ همه را رنگ‌آمیزی کند، با آگاهی و مبارزات رهبر آپو، شرایط و ویژگی‌های آنها در کنار هم، تنوع فرهنگی و غنای آنها دیده شد و به اتحاد خلق‌ها مبتنی بر برادری و شرافت تبدیل شد. همزیستی هویت‌ها و فرهنگها در کوردستان و خاورمیانه بر اساس خواهری-برادری، موقعیتی ویژه برای بشریت است. کسی که این گام را برداشت، ایده کومونال و دموکراتیک رهبر آپو است که علیه نژادپرستی، ناسیونالیسم و ​​تبعیض جنسیتی است. به عبارت دیگر، اندیشه آپویی یک نظام فکری است که خود را از انواع نژادپرستی، ملی گرایی و جنسیت گرایی پاک کرده است.

تز رهبر آپو در مورد آزادی زنان، راه زنان کورد را روشن‌تر می‌کند

تزهای رهبر آپو درباره آزادی زنان، راه زنان کورد را در قرن بیست و یکم بیش از پیش روشن می‌کند. زنان کوردی که با تزهای آزادی او هدایت شده‌اند با مبارزات خود تحولات بسیار جدی در کوردستان و خاورمیانه ایجاد می‌کنند. عزم و اراده بالایی که زنان کورد از نظر سیاسی، نظامی و اجتماعی در هر چهار بخش کوردستان چه در میان زنان کورد و چه در میان زنان خلق‌های همسایه ایجاد کرده‌اند، آگاهی و هوشمندی جدی را به همراه دارد. اکنون این تحولی است که نمی‌توان آن را متوقف کرد. قدرت هیچ دولتی برای سرکوب این آگاهی و هوشمندی و اراده آزادی زنان کافی نیست. این را بیشتر در موضع مقاومت و مصمم زنان کورد می‌بینیم که علیه سیاست‌های ضد زن رژیم فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ در ترکیه نشان داده می‌شود. این را در مقاومت زنان روژاوا در جنگ علیه تبهکاران داعش که دشمنان بشریت هستند نیز می‌بینیم. به همین ترتیب، این را در قیام‌های زنان در روژهلات دیدیم که با شعار «ژن، ژیان ، آزادی» طنین انداز شد. از این رو مقاومت زنان کورد به یُمن هوشمندی و قدرت رهبر آپو، سیلی محکمی در برابر ظلم و ستم و تجاوزگری نظام سرمایه‌داری شد.

صیانت از رهبر آپو، صیانت از ارزش‌های آزادی است

 ایده‌های آزادیخواهانه، دموکراتیک و اکولوژیکی زنان رهبر آپو، با درک و شناخت بیشتر، بیشتر در بین بخش‌های اجتماعی و جهانی گسترش می‌یابد. زیرا از نظر رهبر آپو جایی برای فاشیسم، نژادپرستی، ناسیونالیسم، تبعیض جنسیتی، بی‌عدالتی و بی‌اخلاقی نیست. بنابراین، حفاظت از رهبر آپو، ایستادگی در برابر سرمایه‌داری است. ایستادگی در برابر نژادپرستی، ناسیونالیسم، برتری مردانه، ایستادگی در برابر مخالفت با طبیعت و محیط زیست است. حفاظت از رهبر آپو، صیانت از ارزش‌های اجتماعی دموکراسی، آزادی و برابری قرن بیست و یکم است. حفاظت از رهبر آپو موضعی ضد سرمایه‌داری و سوسیالیستی دموکراتیک است. آزادی زنان دموکراتیک و زیست محیطی است.

بزرگترین هدف تضمین آزادی رهبر آپو است

مردم ما نوروز امسال را به عنوان نوروز رهبری جشن گرفتند. آنها شور و شوق و برخورد قاطع خود را در این امر در میادین نوروزی نشان دادند و با صدای بلند خواستار آزادی رهبر آپو شدند. به صراحت اعلام کردند که به عنوان خلق کورد، بزرگترین هدف تضمین آزادی رهبر آپو است که این درخواستی است که دیگر نمی‌توان آن را به تعویق انداخت. مردم ما این نگرش و عزم را در نوروز نشان دادند و در آخرین انتخابات محلی به یک اراده سیاسی بزرگ تبدیل شد. به این ترتیب، رژیم فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ ستمگر-قاتل-استثمارگر-قیوم شکست خورد. ما به مردم خود هم به خاطر مواضع آزادیخواهانه شان در نوروز و هم به خاطر پیروزی در انتخابات محلی تبریک می‌گوییم. ما بر این باوریم که در برابر سیاست قیوم، چپاولگرانه و دزدی رژیم فاشیستی، به موضع و عزم خود ادامه خواهند داد و تا آخر از اراده خود صیانت خواهند کرد و شهرداری‌های خود را به هر کسی که در صدد تصرف آنها باشد، نخواهند داد.

این نگرش سیاسی با اراده، مصمم و پرشور مردم ما که در میدان‌های نوروز و رای گیری انتخابات محلی نشان داده شد، در سال ۲۰۲۴ به سطح بالایی از کنش‌ها و قدرت سازمانی قوی تبدیل خواهد شد. ما به عنوان یک جنبش هدف رفع انزوا و تامین آزادی جسمانی رهبر آپو را اساس مبارزه و کار خود با این دیدگاه قرار خواهیم داد. بر این اساس، از زنان و جوانان، همه مردم میهن‌دوست و دوستان عزیز می‌خواهیم که مبارزه را افزایش دهند، سازماندهی را تقویت کنند، برای رفع انزوای رهبر آپو و تأمین آزادی جسمانی کنش‌های مؤثرتری انجام دهند. از همه می‌خواهیم در ۴ آوریل به درختکاری و زیباسازی و سرسبز نمودن محیط اطراف بپردازند.»