ک‌ج‌ر هویت یک گریلای شهید را اعلام نمود

شورای هماهنگی ‌ک‌ج‌ر هویت گریلای شهید را اعلام نمود و گفت: «رفیق تولهلدان به سمبل پیشاهنگی جوانان تبدیل شد»

بیانیه‌ی شورای هماهنگی جامعه جوانان روژهلات کوردستان(ک‌ج‌ر) به شرح زیر است:

«در بطن حقیقت انقلاب کوردستان و در اعماق احساس، افکار و خاطرات خلق کورد، شهیدان بلندپایەترین جایگاه و مقام را کسب کردەاند. بی‌شک بهای چنین جایگاهی نیز قطرە قطرە خون پاک آنان بودە، کە برای شکوفە دادن درخت زندگی بە پای آن ریختەاند. ازهر چهار بخس کوردستان و وجب بە وجب این آب و خاک رنج و تلاش بی‌مانند شهیدان است کە بە چشم می‌خورد. همان‌طور رهبر آپو می‌گویند : «آنها شهید زندگی، شرف و کرامت، کورد و کوردستانند» . اگر امروزە خلق کورد و سایر خلق‌های آزادیخواه در پیکار برای رسیدن بە هویت وجودی خود می‌باشند و با عزمی راسخ علیە اشغالگران مبارزە می‌کنند، این امر زیر سایە رنج و مبارزات بی‌امان شهیدان راه آزادی تحقق یافتە است. شهدا باارزش‌ترین فرزندان جامعە می‌باشند. روشنایی راه مبارزە و مشوق احساس آزادی و برابریند. در راه مبارزە برای رسیدن بە اهدافمان، انرژی و انگیزەاند.

در تاریخ ٢٦ شهریور ١٤٠٢ شمسی در نتیجە حملات هوایی رژیم اشغالگر و فاشیست ترکیە در منطقە پنجوین، رفیقمان بارزان حسن زادە با نام سازمانی تولهلدان قندیل بە شهادت رسید.

نام و نام خانوادگی: بارزان حسن زاده

نام سازمانی: تولهلدان قندیل

زمان و مکان تولد: ۱۹۹۴/ مهاباد

زمان و مکان شهادت: ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳

رفیق تولهلدان در میان خانوادەای میهن دوست، کە زندگی خود را برای انقلاب کوردستان بخشیدەاند، سال ١٣٧٣در شهرستان مهاباد چشم بە جهان گشود. مراحل مختلف زندگی خود را در مهاباد سپری کرد و در اوان جوانی، اشغالگری بر میهن خود را حس کرد. در سنین جوانی در نتیجە جست و جوی راه رهایی و آزادی، با رهبر آپو و حرکت آزادیخواهی خلق کورد آشنا شد. با وجود آنکە خانوادە با احزاب کلاسیک کوردی در روژهلات کوردستان آشنایی داشت، رفیق تولهلدان خط انقلابی‌گری، میهن‌دوستی و سوسیالیزم حقیقی را در میان جنبش آپویی یافت و با قلبی سرشار از هیجان آزادی بە شمعی فروزان برای روشنی بخشی جوانان و جامعە، فعالانە مبارزە کرد. در میان این کوشش، ازطرف رژیم اشغالگر ایران زندانی و چند ماه زیر شکنجە جلادان رژیم  با ایستاری انقلابی مقاومت کرد. رفیق تولهلدان مصرانە برای رساندن خلقش بە آزادی، مبارزات خود را ادامە دادە و در تاریخ ١٦ آذر ١٣٩٥ مصادف با روز دانشجو، در حالی کە خود دانشجو بود همراه با شهید آرگش شورش و چند تن از رفقای دیگر خود راه کوهستان‌های آزاد کوردستان را پیش می‌گیرند و بە صفوف گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان می‌پیوندند. آموزش مبارزین نو را سپری کردە و در طول عمر انقلابی خود در آکادمی‌های شهید هیمن بیکس و شهید علی چیچک جای می‌گیرد. در راستای برساخت شخصیت آپویی در خود، با جان و دل بە خودآموزی می‌پردازد. برای انجام دادن دشوارترین و حساس‌ترین وظایف و مسئولیت‌های انقلابی مورد اعتماد رفقایش قرار می‌گیرد.

رفیق تولهلدان همچون مبارز حقیقی خلقش بسیار زود با افکار رهبر آپو یکی گشتە و در میدان مبارزە و پیکار، مسئولیت‌های انقلابی بسیاری را عهدەدار می‌شود. در راستای هوشیار کردن جامعە و بخصوص جوانان، بە شیوەای مستمر و مداوم در تلاش و تکاپو بود. برای رهایی جوانان از حصار سیاست‌های جنگ ویژە رژیم اشغالگر ایران و همچنین برای گشودن راە راستین زندگی، در گفتار و کردار خود بە نمایندە حقیقی فکر، فلسفە و جهان‌بینی رهبر آپو مبدل شدە بود. در مناطق آسوس، پنجوین، قندیل در استراتژیکترین وظایف انقلابی جای گرفت.

برای سازماندهی جوانان در بسیاری از شهرها و دانشگاه‌های روژهلات کوردستان و ایران کار کرد. همچنین در ایالت‌های مریوان و مکریان بە فعالیت‌های سازماندهی و گریلایی پرداخت و در باشور کوردستان بە سمبل مبارزات جوانان علیە خط خیانت مبدل شد. ابتدا افکار رهبر آپو، راه راست زندگی و خط آزادی را در شخصیت خود برجستە نمودە و سپس با اشاعە افکار رهبر آپو مسیر درست مبارزە را برای دەها جوان کورد روشنی بخشید. بر اساس جهان‌بینی رهبر آپو، با مبارزات گریلایی، با روح و هیجان جوانی، با تلاش‌های روشن فکرانە و مبارزات مستمر، بذر انقلاب «ژن ژیان آزادی» را در سراسر ایران و روژهلات کوردستان کاشت.

 رفیق تولهلدان با فروتنی، فداکاری و براساس خدمت‌رسانی برای خلق و میهن خود، بە منظور کوتاە کردن دست اشغالگران  و نابودی آنها، تلاش و مبارزات خود را بە بلندترین درجە آن رساند و بە سمبل جلودار و پیشاهنگ همیشە جاویدان جوانان مبدل گشت.

 ما چون جامعە جوانان روژهلات کوردستان(ک‌ج‌ر) خاطرە رفیق گرانقدرمان تولهلدان قندیل را گرامی خواهیم داشت. به خانوادە شهید گرانقدرمان و همچنین خلق میهن دوستمان تسلیت میگوییم.ف عهد می‌بندیم تا پیروزی انقلاب و رسیدن بە رویا و آرزوهای شهدایمان مبارزات خود را بیامانف ادامە دهیم و لایق شهدای با ارزش خود، خلق و رهبری خود باشیم. بر مبنای فلسفە$شهید نمی‌میرد» در مبارزات خود میراث آنها را گرامی بداریم و شهدایمان را چون شاهدی بر مبارزات خود بدانیم.

هدف آنها هدف ما بودە، خلق میهن‌دوستمان و بخصوص جوانان را برای بە نتیجە رساندن رویای شهدایمان و ادامە دادن بە راهشان فرا می‌خوانیم تا کە سلاح آنها را بە دوش کشیدە و در همە برهه‌های مبارزاتی فعالانە جای بگیرند. عهد می‌بندیم تا نابودی اشغالگران و تمامی فاشیست‌ها بر خاک میهنمان و دست یافتن بە آزادی جسمانی رهبرمان، بە مبارزات خود ادامە دهیم و از رنج شهدا، رهبری و خلق میهن‌دوستمان صیانت بە عمل آوریم. دوبارە تمامی جوانان، بخصوص جوانان مهاباد و منطقە مکریان را فرا می‌خوانیم کە وظایف تاریخی خود را انجام دادە و مسئولیت خود را در این برهە حساس در میانە مبارزات مشروع خلقمان بجای آورند. ما یقین داریم کە جوانان کورد نقشه‌های دشمنان را درهم شکسته و بر پایه‌ی خط مبارزاتی رهبر آپو هر جوانی تولهلدان شود. در پایان همانطور که رهبر آپو می‌گوید: «آنها کە همیشە زندگی می‌کنند و جاویدان اند، شهدا هستند. آنان کە ترس از مردن را پشت سر گذاشته‌اند، شهدا هستند. آنان کە با تنگناها و دشواری‌های بزرگ مواجە گشتند، شهدا هستند. این رفقا بە هنگام مواجهە با دشواری‌ها و دردهای بسیار شهید گشتند، باید از آنها صیانت بە عمل آوریم. بودن و زندگی من برای انتقام آنان می‌باشد. زندگی من برای عملی کردن آرزوهای آنان می‌باشد. من با آنها می‌باشم، با آنها می‌باشم تا هدف آنها عملی شود»»