کمیته آزادی رهبر عبدالله اوجالان خواستار شکستن درهای امرالی شد

کمیته آزادی رهبر عبدالله اوجالان در مراسم نوروز قندیل مهم‌ترین مسئله مردم خاورمیانه را آزادی عبدالله اوجالان اعلام کرد و خواستار شکستن درهای امرالی شد.

کمیته آزادی رهبر عبدالله اوجالان در نوروز قندیل پیام نوروزی خود را صادر کرد. این پیام توسط حکیم عبدالکریم عضو کمیته آزادی رهبر اوجالان قرائت شد. در این پیام آمده است: «نوروز روز مقاومت در برابر ظلم و ستم برای کوردستان است. روز احیای طبیعت و احساسات ملی است، روز صیانت از تاریخ ماست. نوروز همیشه روز زندگی خلق‌ها و جنبش‌های آزادیخواهانه خلق‌های منطقه است. آتش نوروز به مردم ما شور و نشاط می‌بخشد و با این شور و نشاط جای خود را در مبارزه برای آزادی و دموکراسی باز کرده است. نوروز برای کوردها مقدس و مهم است زیرا راه آزادی را برای ما روشن کرده است.»

در ادامه بیانیه آمده است: «دشمن اکنون باید این حقیقت را بداند که خلق کورد بی‌اراده نیستند. امروز خلق کورد قوی‌ترین فکر و اندیشه را دارند. صاحب منضبط ترین و فداکارترین ارتش برای حفاظت از خود هستند. صاحب اراده میلیون‌ها انسان آزادی خواه و صلح طلب است».

 در پایان این فراخوان خطاب به خلق کورد و جامعه جهانی درخواست شد: «درهای زندان امرالی را بشکنید و انزوای رهبر اوجالان را بردارید. آزادی جسمانی آقای عبدالله اوجالان برای تاریخ بشریت و صلح در خاورمیانه بسیار مهم است».