کمیته جوانان پ‌ک‌ک: مشعلی که خاموش شدنی نیست را به ما سپردند

کمیته جوانان پ‌ک‌ک با گرامیداشت یاد دو گریلایی که در مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسیدند، گفت: «مشعلی که خاموش شدنی نیست را به ما سپردند. این مشعل هر روز با آتش انتقام شهدای ما روشن‌تر می‌شود.»

کمیته جوانان پ‌ک‌ک بیانیه‌ای کتبی در رابطه با شهادت عضو شورای هماهنگی جمعیت زنان جوان و کمیته جوانان پ‌ک‌ک بشنگ بروسک و عضو اجرایی جمعیت زنان جوان - جمعیت جوانان٫ سارا هوگر رحا منتشر کرد.

بیانیه به شرح زیر است:

«ارتش فاشیست ترکیه در برابر مقاومت افسانه‌ای گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان در مناطق زاپ و باکور کوردستان با موانع بسیار و شکست بزرگی روبروست. ناتو، نیروی ویرانگر و نسل‌کشی و دولت ظالم و فاشیست ترکیه با مقاومت رهبری ما و پیشاهنگی گریلا شکست خوردند. مقاومت افسانه‌ای گریلا که در متینا، آواشین و زاپ روز به روز بیشتر می‌شود، این را بار دیگر با عملیات انقلابی نشان داد.

دولت فاشیست ترکیه که به دومین قدرت بزرگ ناتو بودن می‌بالد، در مقابل گریلاهای مدرنیته دموکراتیک با نابودی روبرو است. دولت فاشیست ترکیه به امید غلبه بر موانع و شکست خود، مناطق حفاظتی مدیا را بمباران می‌کند و از این طریق می‌خواهد مقاومت را به عقب براند. مواضع مقاومت در برابر این حملات روز به روز در حال افزایش است و بزرگترین پاسخ به دشمن است.

بدون تردید رهبری ما و شهدای قهرمان ما که خط مقاومت و مبارزه برای آزادی زنان را مشخص می‌کنند که سال‌ها بدون وقفه ادامه یافته و همچنان رو به رشد است. در سایه‌ی شهدای ما، تلاش‌ها، فداکاری‌ها و مقاومت‌های افسانه‌ای آنها، امروز با مشارکت جوانان و زنان، مبارزه ما برای آزادی، جهانی شده و مایه امید و مقاومت برای همه جهانیان می‌شود.

عضو شورای هماهنگی جمعیت زنان جوان و کمیته جوانان پ‌ک‌ک بشنگ بروسک و عضو اجرایی جمعیت زنان جوان - جمعیت جوانان رفیق سارا هوگر رحا که جنبش آزادی کوردستان و انقلاب زنان آزاد را پیشاهنگی کردند، در نبرد شدیدی در ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳ در مناطق حفاظتی مدیا در نتیجه حملات هوایی دولت فاشیست-قاتل ترکیه به شهادت رسیدند!

ما به همه مردم مقاومتگر جزیره و رحا به ویژه به خانواده‌های عزیز آنها که مبارزان ارزشمندی چون شهید سارا و شهید بشنگ را پرورش دادند و به مبارزات آزادیخواهانه مردم ما تقدیم کردند، تسلیت می‌گوییم. همچنین به همه خلق میهن‌دوست کوردستان، جوانان و زنان کورد تسلیت می‌گوییم.

رفقای ما بشنگ و سارا از روزی که به صفوف مبارزان آزادی پیوستند تا روزی که به شهادت رسیدند، در راهپیمایی نفس گیر و مشارکتی بدون شک و دو دلی، با درخشش آرزوی آزادی در دل، در سراسر زندگی خود به مبارزان نمونه آپویی تبدیل شدند. هر دو رفیق ما با فداکاری و شور و شوق انقلابی از باکور کوردستان به روژاوا رفتند. از آنجا تا باشور و روژهلات کوردستان با روح فدایی آپویی به نمایندگان عالی مبارزات دموکراتیک مدرن تبدیل شدند. آنها در سازماندهی کنفدرالیسم جوانان دمکراتیک و کنفدرالیسم جهانی زنان مقام پیشاهنگی را گرفتند و کارهای ارزنده‌ای انجام دادند. در مقابل فاشیسم دشمن، همه مردم، جوانان و زنان کوردستان را در هر میدانی که بودند، شجاعانه، فداکارانه و فدایی پیشاهنگی کردند.

مشخصات رفقای شهید به شرح زیر می‌باشد:

نام سازمانی: بشنگ بروسک

نام و نام خانوادگی: روژدا بیلَن

نام مادر: گلی

نام پدر: مهمت

زمان و مکان تولد: لوزان/ سوئیس- ۷/ ۱۱/ ۱۹۸۸

اصلیت: شرنخ/ جزیر/کوچ تپه

زمان و مکان پیوستن به صفوف گریلا: سال ۲۰۱۰/اَسکی‌شهیر

زمان و مکان شهادت: ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳/ مناطق حفاظتی مدیا

****

نام سازمانی: سارا هوگر روحا

نام و نام خانوادگی: گلسون سیلگر

زمان و مکان تولد: ویرانشار /روحا- ۲۹/۸ /۱۹۹۰

نام مادر: مدینه

نام پدر: سیدی

زمان و مکان پیوستن به صفوف گریلا: میرسین/ ۲۰۱۱

زمان و مکان شهادت: ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳/ مناطق حفاظتی مدیا