کمیته روابط خارجی پ‌ک‌ک: علیه خط همدستی و خیانت پ‌دک متحد شویم!

پ‌ک‌ک اظهار داشت که پ‌دک نگرشی مبنی بر خیانت به منافع مردم کورد دارد. از مردم، همه روشنفکران و آکادمیسین‌های کوردستان، احزاب و سازمان‌ها خواست تا در امتداد خط میهن‌دوستی در برابر خط خیانت و همدستی که پ‌دک نمایندگی می‌کند متحد شوند.

کمیته روابط خارجی PKK

بیانیه کمیته روابط خارجی پ‌ک‌ک به شرح زیر است:

«حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) در نگرشی قرار دارد که آشکارا با ایجاد نفرت‌انگیزترین توطئه‌ها، تبلیغات و نقشه‌های که در هیچ دورانی مشاهده نشده است به منافع مردم کورد خیانت می‌کند. به بی‌شخصیت‌ترین موقعیتی درافتاده که می‌تواند با اتحاد با رژیم فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ که مردم کورد را نسل‌کشی می‌کند، آنها را قتل‌عام می‌کند، آنها را مجبور به مهاجرت می‌کند و توهین‌های غیراخلاقی و غیر انسانی و اعمال تحقیرآمیز به محبوب‌ترین مقدسین، پیکر و قبرستان شهدا می‌کند، در جنگ علیه گریلا‌های آزادی کوردستان شرکت کند. قطعا این پ‌دک است که دولت اشغالگر-نسل‌کش ترکیه را به باشور کوردستان جذب کرد و راه را برای اشغال و الحاق هموار کرد. تخریب طبیعت کوردستان، وادار کردن مردم به مهاجرت، روستاهای سوخته و ویران شده، همگی نتیجه کانسپت مشترک ایجاد شده توسط پ‌دک و دولت ترکیه است.

پ‌دک تنها در زمینه نظامی با دولت اشغالگر ترکیه همراه نیست. در عین حال بی‌شرمانه با بسیاری از اقشار جامعه که به حملات دولت ترکیه در اشغال و الحاق باشور کوردستان مشروعیت می‌بخشد، مذاکره می‌کند و از تمام ابزارهای دیپلماتیک خود برای این منظور استفاده می‌کند.

پ‌دک تلاش می‌کند پ‌ک‌ک را با تبلیغاتی که بر اساس دروغ، فریب و دسیسه ایجاد می‌کند، سیاه‌نمایی کند و بدین ترتیب دستور کار را تغییر داده و جنایات خود را بپوشاند. مردم ما به خوبی می‌دانند که پ‌ک‌ک یک جنبش اجتماعی آزادیخواهانه زنان، اکولوژیک و دموکراتیک است. همچنین به خوبی ذهنیت مردانه، زن‌ستیزی، دشمنی با محیط‌زیست و طبیعت پ‌دک را می‌شناسد. اکنون پ‌دک همچنان در جهل به سر می‌برد و بدون هیچ شرمی، پ‌ک‌ک را مسئول آتش‌سوزی‌هایی که در هولیر و کرکوک رخ داده است، می‌داند. با این حال، برخی اطلاعات و اسناد عینی تأیید شد که این آتش‌سوزی‌ها با همکاری میت و پاراستن آغاز شده است. دولت اشغالگر ترکیه هر روز و هر ساعت روستاها و جنگل‌های باشور کوردستان را بمباران و آتش می‌زند. همدست او نیز پ‌دک است.

این یک اتهام آگاهانه، هدفمند و پست‌فطرتانه است که به اصطلاح شورای امنیت اقلیم کوردستان، که در اصل شورای امنیت خانواده بارزانی است، پ‌ک‌ک را مسئول مواد منفجره کار گذاشته شده در خودروی اکرم صالح، یکی از مقامات پ‌دک می‌داند. ما اعلام می‌کنیم که این اتهام غیرمنصفانه و بی‌اساس را به صراحت و صریحا رد می‌کنیم. بعد از این بیانیه پ‌دک که آنقدر دیوانه شده است که مدیریت حزب ما را تهدید می‌کند، پ‌دک مسئول هر اتفاقی که برای هر یک از رفقای ما در هر کجای باشور کوردستان باشد، قطعا پاسخگو خواهد بود.

مردم ما و ما به خوبی می‌دانیم که بسیاری از انقلابیون و میهن‌دوستان در مناطق مختلف باشور کوردستان در تاریخ‌های مختلف با همکاری میت و پاراستن به قتل رسیده‌اند. مردم کورد به خوبی می‌دانند که قاتلانی که این قتل‌ها را مرتکب شده‌اند، با کمک فرصت‌هایی که پاراستن به وجود آورده بود، به سمت شهر هولیر گریختند. مسلم است که پاراستن مسئول این قتل‌هاست.

مردم کورد دوران بسیار مهم، تاریخی و حساسی را پشت سر می‌گذارند. مردم میهن‌دوست ما، همه روشنفکران و آکادمیسین‌های کوردستان، همه احزاب و سازمان‌های میهن‌دوست و انقلابی باید در امتداد خط میهن‌دوستی در برابر خط همدستی و خیانت که پ‌دک نمایندگی می‌کند، مطلقاً متحد شوند. بر این اساس ما باید با علم به این که فقط از موجودیت، آزادی و دستاوردهای مردم ما محافظت می‌شود، عمل کنیم.»