کمیته‌ی شهید عاکیف مامو‌ زاگروس: ۴ آوریل هویت جدید کورد آزاد است

کمیته‌ی شهید عاکیف مامو‌ زاگروس در شهر بوکان و منطقه‌ی موکریان به مناسبت ۴ آوریل سالروز میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تأسیس پژاک و ی‌پ‌ژ پیامی را منتشر کرد و اعلام نمود: «۴ آوریل هویت جدید کورد آزاد است.»

متن بیانیه‌ی کمیته‌ی شهید عاکیف مامو‌ زاگروس در شهر بوکان و منطقه‌ی موکریان به شرح زیر است:

«۴ آوریل هویت جدید کورد آزاد است

در ۴ آوریل با ایدئولوژی آزادی زن، جامعه‌ی کومینال احیا شد.

۴ آوریل ۷۶مین سالروز میلاد رهبر آپو، خالق استراتژی و شعار ژن، ژیان، آزادی که میلاد کورد دارای اراده و آزاد است و همچنین ۲۰مین سالگرد تأسیس حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) و ۱۲مین سالروز تأسیس یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) در روژآوای کوردستان است، ابتدا این روز را به رهبر آزادی‌خواه، رهبر آپو، به تمامی شهدا، به ویژه شهدای جنبش آزادی‌بخش آپویی و شهدای ۳ اسفند سال ۱۳۷۷ شمسی‌ و شهدای انقلاب ژن، ژیان، آزادی در روژهلات کوردستان و ایران و تمامی مادران صلح، به ویژه دایه اویش، به تمامی رفقای کوهستان و روستا و منطقه، به مقاومت کنندگان زندان، تمامی دوستان حزب ما و پیروان راه حقیقت و آزادی خلق کورد در هر چهار بخش کوردستان و خارج از این سرزمین تبریک می‌گوییم و به آنان درود می‌فرستیم.

پیشرفت نیروی گریلا که در چارچوب تکنولوژی و ساخت ضد پهپاد و کنترل هوایی را به تمامی خلق و آزادی‌خواهان تبریک می‌گوییم. از تمامی رفقایی کە در به دست آوردن این دست‌آورد زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنیم و به آنان درود می‌فرستیم.

نوروز آزادی کاوه مانند امسال با شور و اشتیاق در هر چهار بخش کوردستان و خارج از آن جشن گرفته شد. در برابر وفا و صیانت خلق از روح مقاومت نوروز سر تعظیم فرود می‌آوریم. امیدوار هستیم ۴ آوریل نیز با همان روحیه جشن گرفته شود.

میلاد رهبر آپو شکست بی‌اراده‌ای و شخصیت کلاسیک جامعه‌ی کوردستان و خاورمیانه است و رستاخیز دوباره‌ی بشریت و ایجاد جامعه‌ای اخلاقی سیاسی است و صیانت از این خط‌مشی وظیفه‌ی هر انسان آزادی‌خواهی است.

برای ارج نهادن به هویت آزادی کوردستان در سال ۲۰۰۴ پژاک با پیشگامی جوانان و زنان تأسیس شد. یعنی آزادی‌خواهان روژهلات با تأسیس حزب ما (پژاک) این روز را جشن گرفتند و جنبش آپویی در روژهلات کوردستان بر مبنای خط‌مشی انتقام شهدای ۳ اسفند ۱۳۷۷ شمسی و تمامی شهدای روند مقاومت تاریخی خلق ما تاسیس شد.

جشن گرفتن ۴ آوریل با آزادی جسمانی رهبر آپو معنادار خواهد شد، خلق با گسترش و ارتقا مبارزه، احیای مقاومت در چارچوب روز میلاد رهبر آپو را پاسخ دهد!

رهبر آپو در امرالی داستان مقاومت را بازنویسی می‌کند، پاسخ نسل‌کشی خلق کورد و خلق‌های طبیعی را می‌دهد، به ما آموخت که چگونه به زندگی و ارزش‌هایمان معنا بخشیم، چه زحمتی پشت آن نهفته است و چگونه از آن استقبال نماییم و آن را جشن بگیریم. یعنی با ادامه دادن و عمل‌کرد و کنش تبریک معنادار خواهد بود.

در این دوره برای این‌که بتوانیم به طور حقیقی روز میلاد رهبر آپو را جشن بگیریم، لازم است در راه رهبر آپو به مبارزه بپردازیم و در این راه گام برداریم.

بنابراین در این دوره‌ی حساس که ۳ سال است صدای امرالی قطع شده است از همگان می‌خواهیم، ۴ آوریل با انجام کنش و مبارزه بر مبنای ‘آزادی جسمانی رهبر آپو و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد’ و دمکراتیزه کردن خاورمیانه جشن بگیرند.

همچنین در روز ۴ آوریل لازم است نهال کاشته شود و از این به عنوان یک فرهنگ استقبال نماییم. زیرا کاشت نهال تازه در طبیعت و کوهستان‌ها نشانه‌ی دست برنداشتن از مبارزات و استقلال ماست. این به معنای زنده نگه داشتن ارزش‌های زندگی و مقاومت در برابر ارتش اشغال‌گر است که به هر طریق ممکن بر خلق و طبیعت ما نسل‌کشی تحمیل می‌نمایند. برای دست‌یابی به حیات آزاد نیز برای ما که به یک خط‌مشی تبدیل شده است، در همین راستا به مبارزه ادامه می‌دهیم‌.

در پایان به عنوان جوانان کمیته‌ی شهید عاکیف مامو‌ زاگروس در شهر بوکان و منطقه‌ی موکریان ۴ آوریل، روز میلاد رهبر آپو و تأسیس پژاک را به خلق کوردستان و بشریت تبریک می‌گوییم و تاریخ قهرمانی و فداکاری شهدای خلق ما در شخصیت شهید عاکیف، شهید دلیر، شهید دلگَش، شهید جنگاور‌، شهید آفات، شهید خوشمیر، شهید دلخواز‌، شهید روناهی‌، شهید زیلان ارومیه و شهید زیلان گابار سردشت، شهید آرام آویر‌، شهید آریوان، همچنین شهید خدر بایزیدی‌ و شهید انور ملکی و هزاران شهید و زندانیان مقاومت کننده را گرامی می‌داریم. در برابر تمامی آن‌ها سر تعظیم فرود می‌آوریم. با احترام به آن‌ها درود می‌فرستیم و با آن‌ها تجدید پیمان می‌بندیم. سوگند یاد می‌کنیم، تا رسیدن به رویا و آرزوهای آن‌هابه مبارزه ادامه دهیم و همیشه می‌گوییم:

زنده باد روحیه‌ مقاومت

زنده باد حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک)

زنده باد انقلاب ژن، ژیان، آزادی

زنده باد رهبر آ‌پو

کمیته‌ی شهید عاکیف مامو‌ زاگروس در شهر بوکان و منطقه‌ی موکریان‌»