کنفدرالیسم جوامع کوردستان: تا انجام ملاقات با رهبر آپو، باید فعالیت‌های نوروز ادامه داشته باشند

شورای رهبری کل ک.ج.ک: فعالیت‌هایی نوروزی باید به اوج برسند و تا انجام ملاقات با رهبر آپو باید ادامه داشته باشند. تا زمانی که ملاقات خانواده و وکلا صورت نگیرد نباید کسی در خانه بنشیند

شورای رهبری کل کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) به مناسب عید نوروز بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه ک.ج.ک آمده است:

"ما عید نوروز را که مورد استقبال بزرگ خلق کورد است، با قیام روحی تازه به مقاومت می‌دمد، برای دست‌یابی به آزادی از صرف هزینه نمی‌گریزد و به سمبل ایستادگی علیه ظالمان مبدل شده است شادباش می‌گوییم. ما اذعان داریم که جشن نوروز به معنای تحقق آزادی است و سرانجام به دیدار با رهبری در میهنی آزاد، دستیابی به جایگاه نوروز و بر سر گذاردن دیهیم آزادی کوردستان مبدل خواهد شد. ما عید نوروز را به رهبر آپو که میراث مقاومت را به ما نشان داد، به تمامی زنانی که پیشاهنگی مبارزه آزادیخواهی کوردستان را بر عهده گرفته‌اند و به خلقمان که هر روز هزینه مبارزه را به جان می‌خرد شادباش می‌گوییم.

مشعل آزادیخواهی که هزاران سال پیش علیه ضحاک ستمگر از سوی یک انقلابی به نام کاوه آهنگر بلند شده است، امروز از سوی فرزندان مقاومترگر کوردستان دست به دست می‌گردد. رفیق مظلوم دوغان که جوهر انقلابیگری پ.ک.ک‌ای بودن را بر عهده گرفت با سه چوب کبریت دیوارهای فاشیسم را فروپاشید. رفیق زکیه آلکان با که سمبل روحیه مقاومتگری نوروز است جسم خود را به آتش نوروز سپرد و به صدای عملیات رفیق مظلوم دوغان بر فراز دیوارهای قلعه آمَد مبدل گردید. رفیق رخشان که زندگی در تبعید و دوری از میهن را نپذیرفته بود بدن خویش را در قدیفه‌قلا به آتش نوروز سپرد و به پاسخی علیه هوشمندی انکارگری و ممنوعیت وزیر فاشیست وقت عصمت سزگین بدل شده و مبارزه را از کوردستان به ترکیه کشاند. رفقا بریوان و روناهی دیوارهای بی‌روح و سرد کاپیتالیسم اروپا را با گرمی آتش نوروز ذوب کردند. رفیق سما به پلی مبدل شد که ٨ مارس را به ٢١ مارس متصل نمود و با گفتن اینکه 'دو خورشید در آسمان جای ندارند' در مقابل حملات به رهبریمان به گلوله‌‌ای از آتش مبدل گردید و نوروز را گرامی داشت. این رفقایمان در هر عرصه مبارزه آزادیخواهی برای زندگی آزاد جنگیدند، یاد و خاطره این رفقای شهیدمان را با ادای احترام گرامی می‌داریم.

ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ-م..پ سیاست‌های امحا و نابودی را علیه رهبرمان به مرحله اجرا گذاشته و درصدد بازی کردن با آتش است. از روزی که خلق کورد این خبر را دریافت کرده است به میدان‌ها سرازیر شده و در هر منطقه فعالیت‌هایی را آغاز کرده است. زیرا خلق کورد رهبر آپو را والاترین ارزش خود می‌دانند. زندگی و آزادی خود را در زندگی و آزادی رهبر آپو می‌بیند. خلقمان این واقعیت را هر روز با سردادن شعار «زنده‌باد رهبر آپو» و «بدون رهبری زندگی محال است» به زبان می‌آورد. در چارچوب کارزار «به حصر، اشغالگری و فاشیسم پایان دهیم، زمان آزادی فرارسیده است» که با پیشاهنگی جنبشمان آغاز شده بود در هر چهاربخش کوردستان خصوصا زندانیان [پرونده پ.ک.ک و پاژک] و در خارج از میهن مرحله‌ی تازه‌ای از فعالیت‌ها را با هدف آزادی رهبر آپو آغاز کرده‌اند. خلقمان اخیرا در ٢٣مین سالگرد توطئه‌‌ی بین‌المللی در هر جایی که حضور داشته، موضع خود را علیه این توطئه یکبار دیگر بیان کرده است. به موازات فعالیت‌های خلق کورد برای آزادی رهبر آپو، با پیشاهنگی کنفدراسیون کارگران انگلستان نیز کمپین «زمان آزادی فرا رسید! آزادی برای اوجالان» گسترش یافته است. زنان کورد در ٨ مارس نیز با حضور در میدان‌ها با همان روحیه از رهبر آپو صیانت به عمل آوردند. در جبهه گریلاهای کوردستان نیز پاسخی درخور به اشغالگران در عرصه گاره داده شد و رژیم فاشیست و استعمارگر متحمل ضربه‌ای سهمگین شد.

'اطراف رهبر آپو گردهم آییم'

مرحله‌ای که خلقمان با حضور در میادین نوروز خود را برای سردادن شعارهای آزادی برای رهبر آپو آماده کرده است انتشار اخبار و ادعاهایی در مورد سلامتی رهبری بسیار واجد معناست. انتشار اخبار و ادعاهایی از این دست نشان می‌دهند که رژیم فاشیست، استعمارگر و قاتل آ.ک.پ-م.ه.پ برای انتقام گرفتن از خلقمان و رفقایمان که رهبری را به شیوه‌ای شرافتمندانه در آغوش گرفته‌اند دست به محاسبات خطرناک و پلیدی زده است. رژیم فاشیست با محاسبات خطرناک و توطئه‌گری درصدد انتقام‌گیری هزیمت خود در عرصه گاره است. خلقمان باید در بالاترین سطح در نوروز آزادی حضور بهم رسانند و در هر منطقه‌ای با شعله‌ور کردن آتش آزادی حساب‌های فاشیست‌ها را خنثی کنند.

لازم است خلقمان در هر کدام از بخش‌های کوردستان و خارج از میهن، نوروز امسال را به نوروز آزادی رهبری مبدل کنند. خلقمان باید فعالیت‌های خود را که در نوروز به اوج می‌رسند تا انجام ملاقات مستقیم با رهبر آپو ادامه دهند. تا زمانیکه وکلا و خانواده صورت نگیرد خلق کورد نباید در خانه‌های خود بمانند. باید پیوسته در آکسیون‌ها و فعالیت‌ها جای گیرند. خلقمان باید با پیشاهنگی زنان و جوانان به میدان‌های نوروز سرازیر شوند. آحاد خلق کورد و دوستانمان، زنان و جوانان کوردستان را فرامی‌خوانیم بر این مبنا اطراف رهبر آپو گردهم آیند و مقاومت را در نوروز گسترش دهند."