کنگره خلق: روحیه مقاومت باید همزمان با عید در همه میادین گسترش یابد

کنگره خلق درخواست کرد که عید فطر مناسبتی برای همبستگی شود و گفت: «روحیه مقاومت باید از طریق بازدیدهای عید در همه مناطق گسترش یابد و خلق ما باید به این بازدیدها به عنوان فرصتی برای تقویت وحدت اجتماعی نگاه کنند.»

بیانیه کنگره خلق برای عید رمضان

شورای ریاست مشترک کنگره خلق به مناسبت عید رمضان پیامی منتشر کرد. 

در این پیام آمده است: «عید رمضان را به رهبر آپو، خلق کوردستان و همه جهان اسلام تبریک می‌گوییم. امیدواریم به ویژه در شرایطی که در روند تعیین سرنوشت قرار داریم، جشن رمضان بهانه‌ای شود برای افزایش همبستگی اجتماعی خلق.» 

پیام کنگره خلق به شرح زیر است: 

«خلق کوردستان در هر چهار بخش در شرایط بسیار متفاوتی از این عید استقبال می‌کنند. در شش ماه اخیر در چارچوب طرح آزادی برای رهبر آپو، راه حل برای مسئله کورد، تحولات بسیار مهمی در کوردستان و در عرصه بین‌المللی صورت گرفته است. 

بر اساس آزادی جسمانی رهبر آپو بود که مبارزه گریلا، مقاومت در زندان‌ها، کنش‌های محکومیت توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه، شور و نشاط در جشن‌های ۸ مارس و نوروز انجام گرفت و باعث شد تا فاشیسم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ در انتخابات محلی شکست بخورد. این‌ها روند فروپاشی سیاسی فاشیسم را آغاز کردند.

خلق ما در این انتخابات بار دیگر با راهبرد خط سوم خود نشان دادند که سازمان یافته‌ترین و پیشروترین نیرو برای نابودی نظام فاشیستی ترکیه و ایجاد یک نظام اجتماعی دموکراتیک و کثرت‌گرا هستند.

در کوردستان خلق ما با وجود سیاست‌ انتصاب قیم‌های دولت آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ به پیروزی بزرگی دست یافتند. خلق ما باید بازدیدهای عید را فرصتی برای تقویت وحدت اجتماعی بدانند.

روحیه مقاومت مردم وان که در برابر فاشیسم و بربریت اردوغان برای به دست گرفتن اراده خلق نشان داده شد، باید در بازدیدهای عید در همه زمینه‌ها گسترش یابد.

فاشیسم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ در حال آماده شدن برای یک جنگ سخت برای نجات خود از روند فروپاشی است. از آنجایی که او نمی‌تواند در نبرد علیه گریلا و خلق کورد به نتیجه برسد، به دنبال کسب حمایت بین‌المللی است. اردوغان به همین منظور به همه جا می‌رود و دستش را جلوی همگان دراز می‌کند. بازدیدهایی که از خاورمیانه، اروپا و آمریکا انجام می‌شود و بازدیدهایی که قرار است انجام شود در همین چارچوب است.

فروپاشی اقتصادی ناشی از جنگ فاشیسم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ علیه خلق کورد به حدی است که هیچ نیرویی نمی‌تواند بر این فاجعه فائق آید. بنابراین ما می‌توانیم سال ۲۰۲۴ را به سال سقوط فاشیسم، سال آزادی رهبر آپو و خلق تبدیل کنیم. این به خلق ما و مبارزه نیروهای دموکراتیک بستگی دارد.

با این باور و شور و نشاط بار دیگر عید رمضان را به خلق کوردستان و منطقه تبریک می‌گوییم و امیدواریم این عید وسیله‌ای برای بالا بردن روحیه همبستگی اجتماعی باشد.»