کنگره مجلس خلق مخمور آغاز به کار کرد

مجلس خلق مخمور سومین کنگره خود را آغاز کرد.

سومین کنگره مجلس خلق اردوگاه پناهندگان شهید رستم جودی (مخمور) با شعار « با ساختن جامعه دموکراتیک و خوددفاعی ذاتی، رهبر آپو را آزاد کنید، دشمن را شکست دهید» با حضور ۴۲۰ نماینده آغاز شد.

کنگره با حضور مردم و نمایندگان با یک دقیقه احترام در سالن کنفرانس آغاز شد. عکس‌های رهبر آپو، شهدای جنبش آزادی و پرچم‌های ک‌ج‌ک، ک‌ژک و پاژک در ساختمان محل برگزاری کنگره آویزان شده است.

پس از یک دقیقه احترام، سخنرانی افتتاحیه توسط یوسف کارا، رئیس مشترک مجلس خلق اردوگاه انجام شد.

یوسف کارا در آغاز، سومین کنگره مجلس خلق اردوگاه مخمور را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمامی قهرمانان جنبش آزادی تقدیم کرد و گفت: «قبل از هر چیز انزوای رهبر آپو و توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه را به شدت محکوم می‌کنیم. هرگز توطئه موفق نمی‌شود. رهبر آپو با قدرت و اراده پولادین خود توطئه را شکست داد. ما رهبرمان را به صورت فیزیکی آزاد خواهیم کرد. امروز روز زبان مادری است، ما این روز را با تمام وجود تبریک می‌گوییم. زبان مهمترین چیز است. زبان ما به عنوان یک ملت همیشه با محدودیت و آسمیلاسیون مواجه بوده است. الان هم زبان ما در حال نابودی است و حملات غیرعادی علیه آن انجام می‌شود. اما با غنای زبانمان این حملات را باطل خواهیم کرد. زبان هویت خلق‌ها و ملت‌هاست. ما باید از زبان خود صیانت کنیم. ما سومین کنگره خود را برگزار می‌کنیم. امیدوارم این کنگره وسیله‌ای برای صلح و ثبات در کوردستان باشد. این کنگره را به رهبر آپو، شهدا و مبارزانمان تقدیم می‌کنیم.»

پس از سخنرانی افتتاحیه، اعضای دیوان انتخاب شدند و هم اکنون سومین کنگره مجلس خلق اردوگاه مخمور با قرائت دیدگاه‌های رهبر آپو ادامه دارد.