ک‌ن‌ک‌: باید انفال به عنوان نسل‌کشی به رسمیت شناخته شود

کنگره ملی کوردستان‌ ‌(ک‌ن‌ک) در ۳۶مین سالگرد قتل‌عام انفال که توسط رژیم صدام برعلیه کوردها صورت گرفت، بیانیه‌ای منتشر کرد و درخواست کرد که انفال به مثابه نسل‌کشی به رسمیت شناخته شود.

بیانیه ک‌ن‌ک در سالگرد قتل‌عام انفال

ک‌ن‌ک به مناسبت ۳۶مین سالگرد انفال یک بیانیه منتشر کرد و گفت‌: ‌«امیدواریم این یاد و خاطره به بنیادی برای اتحاد کوردها برعلیه قتل‌عام و سلطه‌گری مبدل شود، باید انفال به مثابه نسل‌کشی به رسمیت شناخته شود.‌‌‌»

کنگره ملی کوردستان‌ (ک‌ن‌ک) به مناسبت ۳۶مین سالگرد انفال بیانیه‌ای منتشر کرد. 

بیانیه ک‌ن‌ک به مناسبت سالگرد قتل‌عام انفال به شرح زیر است‌: 

‌«ما امروز در سالگرد بزرگترین قتل‌عام قرن قرار داریم،‌ ۳۶سال قبل رژیم بعث یک مرحله وحشیانه را در سراسر باشور کوردستان با یک حمله آغاز کرد. این حمله وحشیانه پروسه نابودسازی، خلق کوردستان را به سوی مرحله‌ای دیگر بنام انفال سوق داد. 

پس از ۳۶سال هنوز هم هزاران تن از قربانیان را به کوردستان برنگردانده اند،‌ هنوز هم گارانتی لازم و همکاری با کسانی که بستگانش را در انفال از دست داده‌اند، صورت نگرفته است. ما به مثابه کنگره ملی کوردستان خود را در این درد و غم سهیم می‌دانیم و حکومت عراق و حکومت اقلیم کوردستان را فرامی‌خوانیم که روز ۱۴ آوریل را به مثابه روز عزای عمومی اعلام کنند. همچنین در تمام مناطقی که ظلم و ستم روا داشته شده است،‌ باید بنای یادبود ایجاد شود.

امیدواریم این یاد و خاطره به بنیادی برای اتحاد کوردها برعلیه قتل‌عام و سلطه‌گری مبدل شود، باید از دیگر کشورها نیز درخواست شود که انفال به مثابه نسل‌کشی به رسمیت شناخته شود و برای این هم کارهای لازمه انجام شود.‌»