ک‌ن‌ک حملات دولت اشغال‌گر ترکیه به غیرنظامیان را محکوم کرد

شورای اجرایی ک‌ن‌ک با احترام یاد غیرنظامیانی که در پی حملات هواپیماهای جنگی دولت ترکیه به شهادت رسیده‌اند را گرامی‌ داشت، از تمامی خلق کورد درخواست کرد، موضع خود را نشان دهند و از شکوه و عزت خود صیانت نمایند.

در ۸ مارس هواپیماهای جنگی دولت ترکیه روستای بابولا را بمباران کردند و در پی آن دو فرد غیرنظامی به نام‌های سعید مبارک و آراس فرج به شهادت رسیدند، شورای اجرایی کنگره‌ی ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) در این رابطه بیانیه‌ای مکتوب را منتشر کرد و همکاری حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) با دولت اشغال‌گر ترکیه را محکوم کرد.

بیانیه‌ی ک‌ن‌ک به شرح زیر می‌باشد:

«دولت اشغال‌گر ترکیه عمدا و با آگاهی به حملات خود از طریق هواپیماهای جنگی به باشور کوردستان و به قتل‌عام ادامه می‌دهد. در برابر این، حکومت اقلیم کوردستان همچنان سکوت کرده است. قصد دولت ترکیه این است تا منطقه را از غیرنظامیان تخلیه نماید. قبلا در ۲۱ فوریه‌ی ۲۰۲۴ در منطقه‌ی بادینان به غیرنظامیان حمله کرد و دو شهروند به نام‌های بشیر عمر علی و عارف طه در روستای کافیه واقع در دینارته به شهادت رسیدند. با همان هدف، هواپیماهای جنگی دولت ترکیه در ۸ مارس ۲۰۲۴ به شیلادزه حمله کردند و دو شهروند غیرنظامی را به نام‌های سعید مبارک و آراس فرج به شهادت رساندند‌ و پسر سعید مبارک به نام صالح مبارک مجروح شد. حکومت عراق و حکومت اقلیم کوردستان و پ‌د‌ک از طریق سکوت خود در به شهادت رساندن مردم باشور کوردستان همکار هستند.

ما به عنوان ک‌ن‌ک، سکوت و بی‌موضعی حمکومت اقلیم کوردستان در برابر حملات دولت اشغال‌گر را محکوم می‌کنیم و همزمان به خانواده‌ی شهدا تسلیت می‌گوییم و خواستار شفای عاجل برای مجروحین هستیم.

لازم است حکومت اقلیم کوردستان به همکاری خود با دولت اشغال‌گر ترکیه پایان دهد و همکار نسل‌کشی و اشغال‌گری نباشد.

دولت اشغال‌گر ترکیه به صورت واضح خلق کورد را تهدید می‌کند و در حال تدارک حمله گسترده‌ی به منظور اشغال باشور و روژآوای کوردستان است. آیا حکومت عراق و حکومت اقلیم کوردستان و پ‌د‌ک این برنامه‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه را نمی‌بینند؟ یا این‌که نمی‌خواهند ببینند. یا این‌که با اشغال‌گری و نسل‌کشی همکاری می‌کنند؟

خلق کوردستان خلق باشکوهی است و هرگز عدم شکوه و عزت را نخواهد پذیرفت. از خلق خود در هر چهار بخش کوردستان می‌خواهیم، در برابر حملات دولت ترکیه موضع خود را نشان دهند و از ارزش و عزت خود حفاظت نمایند.»