ک‌ن‌ک: نقشه دولت ترکیه ایجاد هلبجه جدید است

شورای اجرایی ک‌ن‌ک اعلام کرد که دولت اشغالگر نقشه دارند تا قتل‌عامهای هلبجه جدید را عملی کنند و برای اینکه از این قتل‌عامهای نو جلوگیری شود و منافع ملی خلق کوردستان در نظر گرفته شود، تمامی نیروها را فرا می‌خوانیم که سکوت نکنند.

رژیم فاشسیت صدام در سال ۱۹۸۸ در هلبجه بر علیه غیرنظامیان حمله‌ای با سلاح شیمیایی صورت داد و این خلق را قتل‌عام نمود. شورای اجرایی کنگره ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) به مناسبت ۳۶ مین سالگرد قتل عام هلبجه بیانیه‌ای مکتوب را منتشر کرد و این قتل‌عام را محکوم نمود.

در این بیانیه اعلام شده که مورخ ۱۶ مارس ۱۹۸۸ در حمله‌ای به وسیله سلاح‌ شیمیایی بر علیه شهر هلبجه واقع در باشور کوردستان، هزاران کورد به قتل رسیدند، هزاران نفر مجروح شده و از جای خود رانده شدند.

ک‌ن‌ک بیان داشت که قتل‌عام هلبجه به تمام جهان نشان داد که دشمنی در برابر خلق کورد تا چه اندازه ژرف است و گفت که هزاران کورد، زن، مرد، کودک و پیر توسط سلاح‌های شیمیایی وحشیانه به قتل رسیدند.

ک‌ن‌ک چنین گفت: «این قتل‌عام در جلوی چشمان تمام جهانیان انجام شد، اما هیچ دولتی در برابر این مورد نارضایتی نشان نداده و قیام نکرد. سازمان ملل، ایالات متحده اروپا و اروپا و دیگر کشورها در مقابل این قتل عام سکوت کردند. تنها زمانیکه رژیم فاشیست و دیکتاتور صدام، را برای منفعت خود بمانند تهدید دیدند، سکوت خود را شکستند.

امروز همان سناریو از طرف دولت اشغالگر دوباره می‌شود. در این روزها دولت ترکیه اشغالگر، رژیم دیکتاتور و اشغالگر آک‌پ-م‌ه‌پ برای اینکه برضد خلق کورد قتل‌عام و کشتار انجام بدهند، برنامه و نقشه‌هایی جدید آماده می‌کنند و قصد دارند این مقاصد را عملی سازند. اینطور برنامه‌ریزی شده که حکومت مرکزی عراق را هم در حال حاضر به همراه حکومت باشور در این نقشه‌ها مشارکت دهند و نیروهای پ‌دک نیز در مرکز این نقشه جای می‌گیرند. این نقشه‌ها در هر ۴ بخش کوردستان تهدیدی بر علیه خلق کورد است.

بدین ترتیب تمامی نیرو، احزاب، سازمان‌های سیاسی، نهادهای اجتماعی، میهن‌دوستان و انسان‌های با وجدان را فرامی‌خوانیم که بر علیه این نقشه‌های اشغالگری موضع‌گیری نموده و سکوت نکنند. بدین صورت ما خواهیم توانست از شهدای هلبجه صیانت کنیم. بدین شکل ما خواهیم توانست از قتل‌عام‌هایی بمانند هلبجه جلوگیری کنیم و از منافع ملی خلق خود حفاظت نماییم.

ما یاد شهدای هلبجه را با تمامی احساسات میهن‌دوستی خود گرامی می‌داریم. عهد می‌بندیم که برای ایجاد اتحاد ملی وظایف خود را نیرومندانه انجام دهیم و بر ضد دشمن قاتل مبارزه کنیم.»