تصویر

کنش در مخمور یک سال به طول انجامید

کنشگران، عظیمه آویانی و صدیق هشتانی با بیان اینکه تا تحقق آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به کنش خود ادامه خواهند داد، گفتند: «حتی اشغال و خیانتی که انجام می‌شود با انزوا ارتباط دارد.»

دولت اشغالگر ترکیه برای اعمال سیاست ظلم بر مردم کورد و قطع ارتباط رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با مردم آزادیخواه، انزوای شدیدی را بر رهبر خلق کورد تحمیل می‌کند. از ۲۵ مارس ۲۰۲۱ که ۴۰ ماه می گذرد، تا بحال هیچ اطلاعی از وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دریافت نشده است. به منظور شکستن انزوای شدید و آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، از ۲۰ جولای، یک تحصن راه‌اندازی شده که یک سال است ادامه دارد.

عظیمه آویانی، سخنگوی کمیته اقدام مخمور و صدیق هشتانی، فعال در مورد سالگرد شب زنده داری با ANF صحبت کردند.

«اقدامات ما تا زمانی که آزادی جسمانی رهبر آپو احیا شود ادامه خواهد داشت»

عظیمه آویانی، سخنگوی کمیته کنشگری در اردوگاه مخمور در ابتدای سخنان خود اظهار داشت، تحصنی که از ۲۰ جولای برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده بود، یک سال است که ادامه دارد، افزود: «کنش ما یک سال است که ادامه دارد و همزمان راهپیمایی‌ها، سمینارها و بیانیه‌هایی در راستای آزادی جسمانی رهبر آپو تدوین شده و ادامه خواهد داشت. اهالی اردوگاه با شادی و اشتیاق فراوان از این کنش استقبال و در آن شرکت کردند. هر ۵ روز یک گروه جدید تحصن را بر عهده می‌گیرند. جوانان، مادران و بزرگان اردوگاه در این کنش شرکت می‌کنند. کنش ما تا آزادی جسمانی رهبر آپو ادامه خواهد داشت. نه تنها اینجا بلکه در کل کوردستان کنش‌هایی از این دست آغاز شده است. زندانیان آرمان آزادی یک سال است که در کنش هستند. بر اساس روند، حمایت از کنش‌های فعلی بسیار کم است. لازم بود که همه مناطق باکور کوردستان از هم اکنون در قیام می‌بودند. هم از زندانیان حمایت می‌کردند و هم از کنش‌های ما.»

عظیمه آویانی در پایان سخنان خود از تمامی مردم کوردستان خواست تا برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به پا خیزند و سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: «به دلیل اینکه اردوگاه مکان کوچکی است، کنش‌های انجام شده در اینجا برای شکستن انزوای شدید کافی نیست. نتایجی دارد، نه اینکه ندارد، اما آنطور که انتظار می‌رود کافی نیست. ما برای کنش خود نیاز به حمایت خارجی داریم تا بتوانیم به دنیا برسیم. ما از همه مردم کورد می‌خواهیم که در برابر انزوای شدید وارد میدان شوند و از رهبری صیانت کنند. ما حتی قوی‌تر و در سطح بهتری به کنش خود ادامه خواهیم داد.»

صدیق هشتانی یکی از متحصنین در ابتدای سخنان خود به انزوای شدید اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت: «همانطور که مشخص است در این اردوگاه کنشی برای شکستن انزوای شدید تحمیلی بر رهبری ما در حال انجام است. از آنجا که رهبر ما همه چیزش را برای ما تقدیم نموده است، ولی سطح کنش ما کم است. کنش‌های زیادی در داخل و خارج از کشور برای شکستن انزوای شدید انجام شد اما باز هم کم است. تا زمانی که رهبری خود را به طور جسمانی آزاد نکنیم و کوردستان را آزاد نکنیم، نباید متوقف شویم. اشغال و خیانت در حال انجام نیز با انزوا مرتبط است. اگر جنگ کنونی به انزوا ربط نداشت، تا الان با رهبری دیدار می‌شد. این انزوا تشدید می‌شود تا صدای رهبری شنیده نشود. ما از همه مردم کوردستان می‌خواهیم که علیه خیانت و انزوای تحمیلی بر رهبری به میدان بروند و دست به کنش‌های گسترده بزنند. این جنگ جنگ هستی و نیستی است. مردم کورد باید دست به دست هم بدهند، مقاومت خود را در برابر انزوا افزایش دهند تا بتوانیم دست رهبر خود را تقویت کنیم. کنش‌های انجام شده معنادار هستند، اما با توجه به روند و انزوای موجود کافی نیست. توسعه کنش‌های مؤثرتر و گسترده‌تر ضروری است.»