کشته شدن دو جوان معترض از سوی نظامیان پ.د.ک و ی.ن.ک

بر پایه‌ی گزارش رسانه‌های غیردولتی جنوب کوردستان در جریان تظاهرات اعتراضی در دربندیخان هفت شهروند و در هلبجه نیز سه شهروند زخمی شدند.

مسئول بهداشت دربندیخان در اطلاعیه‌ای از زخمی شدن ٧ شهروند در تظاهرات اعتراضی روز دوشنبه (٧ دسامبر) در این شهر خبر داد. به گفته وی وضعیت سلامتی برخی از زخمی‌ها وخیم است. در شهر هلبجه نیز سه شهروند معترض از سوی نظامیان احزاب زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر تظاهرات در بخش‌های عربت و بخش سیروان استان سلیمانی آغاز شده است.

به نقل از وبسایت شارپرس در تظاهرات ضد حزبی شهروندان در شهر کفری یک نفر و در چمچمال نیز یک نفر از سوی نظامیان احزاب (پ.د.ک و ی.ن.ک) به قتل رسیده‌اند.

رادیوی محلی «دَنگ» در کفری اعلام کرده است که «آسو سلمان قادر» (٢٢ ساله) از سوی نظامیان ی.ن.ک در مقابل دفتر این حزب هدف گلوله قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان جانباخته است.

همچنین در بخش شارزور معترضان به دفاتر پارت دمکرات کوردستان حمله کردند. شهروندان خشمگین پس از آنکه پ.د.ک اقدام به قتل «آدم یحیی» (٢٨ ساله) اهل چمچمال کرد به مقرهای این حزب در شهرهای دیگر حمله‌ور شدند.

خانواده و بستگان آدم یحیی با کنترل شعبه ١٩ پ.د.ک در چمچمال خواستار تخلیه این مرکز شدند. آنان اعلام کرده‌اند که در صورت عدم تخلیه این مرکز از سوی پ.د.ک آنان به انتقام خون پسرشان نیروهای پ.د.ک را هدف حمله قرار می‌دهند.

از شهر کلار هم خبر می‌رسد که یک نوجوان با گلوله نظامیان احزاب بشدت زخمی شده و تظاهرات اعتراضی در این بخش هم ادامه دارد.