کوردهای روسیه کشتار روزنامه‌نگاران را محکوم کردند

کوردهای روسیه اعلام کردند که در نتیجه همکاری حزب دمکرات کوردستان و دولت اشغالگر ترکیه ۲ روزنامه‌نگار در سلیمانیه شهید شدند و اشغال و خیانت را محکوم کردند.

محکوم کردن حمله علیه مطبوعات و رسانه آزاد

سازمان‌های کورد در روسیه با صدور بیانیه‌ای مشترک حمله دولت اشغالگر ترکیه به منطقه سیدصادق سلیمانیه را که در نتیجه آن ۲ خبرنگار کورد گلستان تارا و هیرو بهاالدین به شهادت رسیدند، محکوم کردند.

در این بیانیه ضمن تسلیت به خانواده این دو شهید و خلق کورد، همکاری حزب دمکرات کوردستان و خانواده بارزانی با دولت اشغالگر ترکیه به شدت محکوم شد.

در این بیانیه آمده است: «در نتیجه خیانت و همکاری حزب دمکرات کوردستان، دولت فاشیست ترکیه وارد خاک کوردستان شده و به صورت وحشیانه به کوردها، انقلابیون، سیاستمداران، فعالان و روزنامه‌نگاران حمله می‌کند. آخرین حمله در ۲۳ اوت علیه روزنامه‌نگاران کورد در باشور کوردستان بود. این حمله با حمایت و کمک اطلاعاتی حزب دمکرات کوردستان انجام شد و در نتیجه روزنامه‌نگاران گلستان تارا و هیرو بهاالدین به شهادت رسیدند و یکی از کارمندان مطبوعات آزاد نیز زخمی شد.»

در این بیانیه به نام کوردهای روسیه و کشورهای شوروی سابق، از حزب دمکرات کوردستان و خانواده بارزانی خواستند که از خیانت و همکاری با دشمن خلق کورد دست بردارند.