لحظه انفجار بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی در کوه‌های کوردستان

رژیم ترکیه در سکوت جهانی روزانه از بمب‌‌‌های هسته‌ای تاکتیکی علیه گریلاهای آزادی کوردستان استفاده می‌کند. تصاویر لحظه انفجار این بمب که در سطح یک هیروشیمای کوچک عمل می‌کند از سوی گریلاهای عرصه زاپ به تصویر کشیده شد.

ارتش آمریکا آگوست ١٩۴۵ در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را با بمب‌های هسته‌ای هدف حمله قرار داد، قدرت این بمب‌ها به ترتیب ١۵ و ٢٠ کیلوتن بود. تأثیر بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی که ارتش اشغالگر ترک علیه گریلاهای آزادی کوردستان مورد استفاده قرار می‌دهد توسط دوربین‌های گریلا ضبط شد.

حملات ارتش متجاوز ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا در زاپ، متینا و آواشین که از ١۴ آپریل ٢٠٢٢ آغاز شده بود تاکنون ادامه دارند. ارتش اشغالگر ترک روزانه در حمله به نیروهای گریلا از سلاح‌های هسته‌های تاکتیکی به عنوان یک سلاح عادی استفاده می‌كند. سکوت جهانی و افکار عمومی بین‌المللی نسبت به استفاده ارتش ترکیه از بمب‌های هسته‌ای علیه کوردها دلیل تداوم این حملات است.  

انفجار همزمان درب تونل‌ها

این تصاویر ویدیویی متعلق به لحظه انفجار سلاح هسته‌ای تاکتیکی در منطقه مقاومت کارکر عرصه زاپ است. در تصاویر دیده می‌شود که ارتش اشغالگر ترکیه در مقابل مقاومت تاریخی گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار با درماندگی روبرو شده و چگونه به بمب‌های هسته‌ای متوسل شده است.

این منطقه ماه‌هاست که از هوا و زمین با سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره هدف حمله قرار دارد. تونل‌هایی که ماه‌ها نتوانستند آنها را کنترل کنند، با بمب‌های شیمیایی سنگین و راکت منفجر شدند. در لحظه انفجار دیده می‌شود که درب تونل‌ها به گلوله‌ای از آتش مبدل می‌شود.

طی روزهای گذشته تصاویر انفجار بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی در تپه شهید زمانی منطقه حکاری منتشر شده بود. در تصاویری که خبرگزاری فرات روز ٢۴ آگوست ٢٠٢٢ منتشر کرد دیده می‌شود که در هنگام انفجار این بمب‌ها، دوربین فیلمبرداری گریلا از فاصله‌ی ۵ کیلومتری بشدت دچار لرزش می‌شود.

بمب‌هایی با قدرت تأثیرگذاری هیروشیمای کوچک

بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی بدلیل اینکه در محل انفجار تأثیری مشابه انفجار اتمی هیروشیما بجای می‌گذارند به 'بمب‌هایی با تأثیرگذاری هیروشیمای کوچک' شناخته می‌شوند. اردوغان کاراکوش، ژنرال بازنشسته ارتش ترک در یک برنامه تلویزیونی اذعان کرد بود که این بمب‌ها از دهه ١٩٩٠ در کوردستان به کار گرفته می‌شوند. کاراکوش ماه مارس امسال در یک برنامه تلویزیونی گفت که در زرادخانه ارتش ترک سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی وجود دارند و افزود:"آنچه در ژاپن مورد استفاده قرار گرفت دارای قدرت ٢٠ کیلوتن بود، بمب‌های ما دارای قدرت نیم کیلوتن هستند."

به گفته کارشناسان، بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی به دلیل اندازه کوچک و سهولت استفاده از آنها بارها از بمب‌های هسته‌ای موشکی قاره‌پیما خطرناک‌تر هستند. به همین دلیل بمب‌های به اصطلاح 'تاکتیکی' که به وفور در کوردستان منفجر می‌شوند دارای اهداف استراتژیک هستند. در این مورد هدف رژیم ترک از استفاده از بمب‌های هسته‌های تاکتیکی امحای تونل‌های مناطقی است که نمی‌تواند کنترل آنها را به دست بگیرد.