ما انتقام شهدا را از قاتلان و جاسوس‌ها خواهیم گرفت

اعضای خانواده‌های شهدای شنگال اعلام کردند که در منطقه، سازمان استخباراتی ترکیه (میت) و نهاد استخباراتی پ‌دک (پاراستن) با داعش جایگزین شده‌اند و گفتند: «کسانیکه دستشان به خون شهدا آلوده باشد، در خانه‌هایش آسوده خاطر نخواهند بود.»

حملات بر علیه شنگال

پس از دیدار میان مسئولان دولت اشغالگر ترکیه و دولت عراق تحرکات هوایی در شنگال افزایش پیدا کرده است. یکی از اعضای مدیریت نهاد خانواده شهدا سعدون میرزا علی مورخ ۲۹ فوریه، مبارز ی‌ب‌ش مجدل حسن خلف مورخ ۸ مارس بر اثر حملات هوایی دولت اشغالگر ترکیه شهید شدند.

علیرغم تمامی حملات، نهادهای دمکراتیک و خلق شنگال با اراده‌ای نیرومند از ارزشهای خود صیانت کرده و پیام انتقام‌جویی می‌دهند. به خصوص حمله‌ای که بر علیه نهاد خانواده‌های شهدا انجام شد، خشم خلق بر ضد دولت ترک و همکاران و همدستانش یعنی خانواده بارزانی برافروخته شد. درباره این موضوع عضو نهاد خانواده‌های شهدای شنگال سخنانی را ابراز داشتند و پیام «انتقام» دادند.

یکی از اعضای خانواده‌های شهدا، دایه پاکیز درباره شخصیت و مبارزه سعدون میرزا علی سخنانی را بیان کرد و گفت: «سعدون، از اعضای نهاد خانواده‌های شهدا بود، کار و کنش‌های خانواده‌های شهدا را انجام می‌داد. از طرف دولت ترکیه و جاسوسانش هدف قرار گرفت. در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ داعش در منطقه وجود داشت. فرزندان ما شهید شدند اما به اندازه امروز به درد نیامدیم. در این زمان می‌دانستیم که دشمن وجود دارد، می‌دانستیم که راه و خانه ما مین‌گذاری شده است. دشمن در اطراف ما بود و شهادت‌های ما در آن زمان  تا به این اندازه دردناک نبود.»

میت و جاسوسان جایگزین داعش شده‌اند

دایه پاکیز اشاره کرد که امروز سازمان استخباراتی دولت ترکیه و جاسوسانش که توسط خانواده بارزانی سازماندهی می‌شوند، جایگزین داعش شده‌اند و برای جامعه ایزدی این فراخوان را داد: «امیدواریم تمام خانواده‌ها به فرزندانشان توجه داشته باشند. دستشان به خون انسان‌هایی بمانند سعدون، پیر چکو، سعید، دژوار و دیگر شهدا آلوده نشود. زمانیکه جاسوسان دستگیر شوند، هیچکس نمی‌تواند بگوید چرا فرزندان ما را دستگیر کرده‌اند. آن خانواده‌ها لازم بود در ابتدا به فرزندانشان هشدار می‌دادند و آنها را آگاه می‌کردند. لازم است هرکس در برابر چنین اعمالی هوشیار باشد.»

حمله به نهاد خانواده‌های شهدا

یکی دیگر از اعضای نهاد خانواده‌‌های شهدا، خدر محمد است که سال‌ها به همراه سعدون میرزا کار کرده و به کنش‌ها مشغول بودند. خدر محمد هم توجه‌ها را به رنج و مبارزه سعدون میرزا معطوف داشت و گفت: «رفیق سعدون به کار و امورات خانواده‌‌های شهدا مشغول بود. خاطرات شهدا و نذریه برای شهدا و خانواده‌هایشان را انجام می‌داد و در کنار خانواده‌های شهدا قرار داشت. برادرش توسط داعش شهید شد. در واقع داعش و دولت ترکیه هیچ تفاوتی با هم ندارند. ما حدس نمی‌زدیم که نهاد خانواده‌های شهدا هدف قرار گیرد. این نهاد برای خانواده‌های شهدا خدمتگذاری می‌کرد که کوه‌های شنگال توسط آنان محافظت شده و انتقام مادر و خواهرمان را گرفتند.»

خائنان در خانه‌شان نخواهند توانست راحت بخوابند

خدر محمد، خشم و برخورد خود در برابر حملات را با واژه «دیگر کارد به استخوان رسیده» ابراز داشت و برای کسانیکه که به دام خیانت می‌افتند این هشدار را داد: «کسانیکه دستشان به خون شهدا ما آلوده باشد، هرگز در خانه راحت نخوابند. نگویند ما در خانه راحتیم. در چه زمانی عیان شوند بر آنان رحم نخواهیم کرد. تا به امروز هرگز شکایتی در برابر رفیق سعدون وجود نداشته است. انسانی پایبند به فکر و باور خود بود. هیچکس نمی‌تواند بگوید سعدون بدون پدر و مادر است. ما همه خانواده‌ اوییم و انتقامش را خواهیم گرفت.»