تصویر

"ما با اندیشه‌های رهبر آپو به سمت آزادی حرکت کردیم"

زنان شنگال که مدتی است کمپین «رهبر مهمان خانه شماست» را راه اندازی کرده‌اند، با بیان اینکه رهبر خلق کورد از زمان صدور «فرمان» مهمان خانه و قلب آنها بوده است، اظهار داشتند که با ایده‌ها و اندیشه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به سمت آزادی حرکت می‌کنند.

کمپین «رهبری مهمان خانه شماست» با پیشاهنگی جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) مدتی است در شنگال و در تمام مناطق آن و روستاها ادامه دارد. به عنوان بخشی از این کمپین، زنان تصویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زندگینامه او را به خانواده‌ها ارائه می‌کنند. خلق با خوشحالی از این تلاش زنان استقبال می‌کنند و می‌گویند که رهبر خلق کور عبدالله اوجالان از زمان وقوع «فرمان» (نسل‌کشی) در خانه و قلب آنها مهمان بوده است.

ما رهبر را در درون خود احساس می‌کنیم

سِوە کورتو یکی از اعضای مجلس زنان روستای گوهبل، در مورد این کمپین صحبت کرد و گفت: «کمپین ما موفقیت آمیز بود. هر خانه‌ای که می‌رفتیم با خوشحالی از ما استقبال می‌شد. زیرا همه می‌دانند در زمان سختی فقط ایده‌های رهبری به ما کمک کرد و ما را نجات داد. اگر اینطور نبود «فرمان» به همه ما می‌رسید و کسی از ما نجات نمی‌یافت. از هر خانه‌ای که می‌گذشتیم و عکس رهبر را در دست ما می‌دیدند به گرمی به پیشوازمان می‌آمدند؛ تصویر رهبر را از ما می‌گرفتند، آن را می‌بوسیدند و بر روی سر خود قرار می‌دادند. آرزوی قلبی همه این بود که امروز خود رهبری مهمان خانه آنها می‌بود.»

با ایده‌ها و اندیشه رهبری ما گام‌های آزادی را برداشتیم

سِوە کورتو با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده است که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در میان خود ببینیم گفت: «یک انزوای شدید بر رهبر آپو تحمیل شده است. آنها از قدرت اندیشه آزاد او می‌ترسند. ترس آنها از تفکرات رهبر است. از اینکه ایده‌های او در همه جا گسترش خواهد یافت. اما با وجود انزوای شدید، ایده آزادی او همین حالا هم در حال گسترش است و همه می‌دانند که پیروزی از آن رهبر آپو خواهد بود. دیدار با رهبر باید انجام شود، ما باید از رهبرمان اطلاع بگیریم. آنچه لازم است این است که رهبر ما آزاد شود. با ایده رهبر آپو، ما به سمت آزادی حرکت کردیم و به سمت آن حرکت خواهیم کرد. به عنوان عضوی از جامعه ایزدی، ما هر کاری که از ما خواسته شود انجام خواهیم داد تا آزادی جسمانی رهبر آپو محقق شود. روحمان را به رهبر تقدیم خواهیم کرد. با تفکرات او ما نجات یافتیم، این را فراموش نمی‌کنیم. ما می‌گوییم که آزادی رهبر آپو آزادی همه زنان است.»