«ما با روح انتقام بشنگ و سارا آتش مقاومت را گسترش خواهیم بخشید»

شورای هماهنگی جمعیت جوانان تمامی جوانان را فراخواند و گفت: «با روح انتقام بشنگ و سارا در مبارزات مشارکت نمایید، بر ضد گله‌های فاشیسم آتش مقاومت را گسترش بخشید.»

بیانیه‌ی مکتوب کوردیناسیون جمعیت جوانان به شرح زیر می‌باشد:

«جنگ آزادی کوردستان مشخص‌ترین نمونه‌ی جنگی تاریخی است. برای این‌ که خلق ستم دیده و خلقی که در طول تاریخ مورد ظلم قرار گرفته آزاد شود با پیشاهنگی رهبر آپو و پ‌ک‌ک، نیم قرن است که جنگ ادامه دارد. بر ضد وحشی‌ترینان تاریخ، در نمود شخصیتی زیباترین و ارجمندترین فرزندان خلق کورد بزرگترین مقاومت، به‌صورتی فداکارانه و مقدس انجام می‌شود. میلیتان‌های فدائی آپویی با اشتیاق، روحیه و دوست داشتن مبارزه‌ی انقلابی را تداوم می‌بخشند. چیزی که ‌پ‌ک‌ک را از دیگران جدا نموده و بی‌همتا کرده این واقعیت است. کسانی که سبب شدند این مبارزه بدین صورت بی‌همتا متوقف نشود، شهدای ما هستند.»

در این بیانیه یاد شهدا بشنگ بروسک و سارا هوگر رحا، گرامی داشته شد و آمده است:

«بر این اساس ما یاد پیشاهنگان جنبش جوانان و زنان جوان، بشنگ بروسک و سارا هوگر رحا که در ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳ در مناطق حفاظتی مدیا شهید شدند را با احترام گرامی می‌داریم و در برابر یاد و خاطره‌شان سر تعظیم فرود می‌آوریم. ابتدا به خانواده‌های ارجمند شهدا و سپس به تمامی خلق کوردستان و جوانان تسلیت عرض می‌نماییم.

رفیق بشنگ در سال ۲۰۱۰ که تاریخ عضویت ایشان در صفوف انقلاب آزادی کوردستان می‌باشد تا روز شهید شدنش مبارزه‌یی بی وقفه را انجام داد، ۱۳ سال با پایبندی به خط مشی فدائیانه آپویی خود را فدای جوانان کوردستان نمود. به منظور رساندن سبک حیات و افکار آپویی به جوانان جایی نماند که نرفته باشد. از باکور شروع به مبارزه‌ی آزادی خود نمود و در باشور، روژهلات و روژاوا کنش‌های انقلابی خود را ادامه داد. به هر ۴ بخش کوردستان قدم نهاد، رنجی بی‌همتا را متحمل شد. کوردستانی که از یکدیگر متلاشی شده بود را در نمود شخصی خود به یکدیگر رساند و یکپارچه نمود. بدین شکل شخصیت محدود و متلاشی که اشغالگر قصد داشت بر جامعه کورد تحمیل نماید را پوچ ساخته و ازبین برد، با تمامیت زیست، مقاومت کرد و جنگید. در چارچوب انقلاب حرکت نمود، در هر مکان حضور داشت و با باور، نگرش و اراده‌یی از جنس حقیقت آپویی شخصیت خود را به سطح پیروزی رساند. در سال ۲۰۱۴ به رغم اینکه دشمن او را می‌شناخت با اراده‌ای قدرتمند انقلابی وارد شهر عصیانگر نسیبین شد و بمانند یک پیشاهنگ برای کنش‌های جوانان پیشگامی نمود. با هدف عملی‌سازی انقلاب باکور، به‌رغم هرگونه دشواری و موانع وظایف و مسئولیت خود را با تلاش برای لایق رهبر آپو بودن بجای می‌آورد. این حساسیت خود را در تمامی عرصه‌های انقلابی نشان داد، گسترش داد و محافظت نمود. با عملکرد خود در باشور و روژهلات از جانب جوانان بسیار دوست داشته می‌شد و در دل آنان جای گرفته‌ بود و در عمل به گسترش تحولات مهم نقشی بزرگ را بر عهده گرفت. در روژاوا با شور و اشتیاق برای بنا نمودن پارادیگمای مدرنیته‌ی دمکراتیک، شبانه روز مشغول کار بود و برای اینکه فرهنگ و ذهنیت انقلاب را به جوانان بشناساند با تمامی وجود کار می‌کرد.

عشق رفیق بشنگ در کوه‌ها دارای معنایی متفاوت بود. اصالت و شکوه کوه‌های کوردستان را در خود درونی ساخته بود و این را نیز مشخصا نشان می‌داد. به رغم اینکه در شهرها زندگی نموده بود می‌دانست چگونه حول کوه‌ها باشد. با مبدأ‌و معیار کوهستانی بودن درهر کجا که می‌ماند سنگینی پ‌ک‌ک را احساس می‌نمود و به دیگران نیز منتقل می‌نمود. گذشته و اصالت او دلیلی بود که رفقایش احترام و دوست داشتنی بزرگ را دربرابرش نشان بدهند. مقاومت جزیره بوتان از تمام جنبه‌هایش پذیرفته بود. حیات به همراه اشتباهات را قبول نمی‌کرد و پایبند به این واقعیت‌ها تا به غایت مقاومت نمود. مرتبط با همین مورد رویای جنگ بر علیه دشمن در سنگرهای جنگی واقع در کوه‌های آزاد کوردستان را همیشه حفاظت نمود. همیشه با این باور که جنگ بوتان با انتقام گرفتن از دشمن و جستجوی لایق رهبر آپو بودن با داخل مناطق جنگی ایستادن دربرابر دشمن پیش خواهد رفت، می‌زیست و برای این نیز بسیار مقاومت نمود. در این معنا همیشه دارای روحی انقلابی و ادعایی با اراده بود. سراسر عمر انقلابی خود را با ایستار میلیتانی معنادار زیست.

رفیق بشنگ همیشه احساس مدیون بودن خود به رهبر‌ آپو را در حیاتش ادامه داد. جانش پایبند به رهبر آپو بود. در تمامی لحظات زندگی‌اش با این چارچوب زیست و برای پیشبرد این مورد نیز بسیار مقاومت نمود. با وجود تمامی اعمالش، ناقص بودن در برابر رهبری را از اعماق وجود احساس می‌کرد. آزادی جسمانی رهبر آپو را مرکز تمام کنش‌هایش قرار داده بود و طبق آن زیست و مقاومت نمود. در خود معیارهای آزادی را رشد داد و در خط مشی آزادی زنان تبدیل به پیشاهنگی دانا شد. رفیق بشنگ می‌دانست که با ازبین بردن ذهنیت مرد سلطه‌گر هم خود را آزاد می‌نماید و هم بیشتر به رهبر آپو نزدیک خواهد شد. در برابر رفقا با رفاقتی از دل و جان و در برابر دشمن نیز دشمنی معظم از خود نشان داد. رفیق بشنگ با تمام این ویژگی های خود در مبارزه‌ی آزادی کوردستان تبدیل به مبارزی پیشاهنگ و برای جنبش جوانان کوردستان نیز تبدیل به شخصیتی نمونه شد.

رفیق ما سارا در سال ۲۰۱۱ در انقلاب آزادی کوردستان مشارکت جست. در منطقه‌ی ویرانشار رحا به دنیا آمده بود. رحا در طول تاریخ ارزش‌های ریشه‌یی کورد را تمثیل نموده است. رفیق سارا نیز با شخصیت خود ارزش‌های خاکی که از آن زاده شده بود را ابراز می‌داشت. هرچند که در شهر مرسین اشغالگری می‌خواست ایشان را مورد تاثیر قرار دهد اما ایشان دارای شخصیتی پاک بود. از جمله‌ی کسانی نبود که از دشمن بسیار تاثیر می‌پذیرند. رفیق سارا دارای دلی پاک، ذهنیتی پاک، احساسی ساده و روحی سرشار از اشتیاق بود. به همین دلایل دارای ایستاری شد که از طرف رفقایش بسیار دوست داشته شود و احترام برایش قائل شوند. سارا به معنی خودبودن است، حفاظت از خودبودن و جنگیدن برای خود بودن خود.

رفیق سارا بسیار پایبند ارزش‌های خود بود. مشارکتش برای صفوف گریلا را ابتدا برای انتقام برادرش آغاز کرده بود برادری که در سال ۱۹۹۲ شهید شده بود. رویاهای کودکی‌اش را نادیده نگرفته و به دنبالش رفت و با احساس حساب خواهی از دشمن زیست. دربرابر دشمن بسیار هوشیار بود. پس از اینکه از زندان‌های دشمن آزاد شده بود به سمت کوه‌های کوردستان روانه شده بود. هم خود ایدوئولوژی رهبر آپو را فراگرفت هم به رفقای خود یاد داد. برای مبارزین جوان، فکر آپویی در مورد حیات، رنج و ساده بودن را نشان داد. در مخمور و روژهلات کوردستان برای آموزش و سازماندهی جوانان کورد بسیار کوشید و برای بدست آوری اراده و ذهنیت مبارزه، رنجی بی همتا و تاثیری بزرگ بر جوانان مخمور و روژهلات ایجاد نمود.

رفیق سارا دلسوز بود. در دلسوزی با رهبر آپو، شهدا، و رفقا دارای مشارکتی فداکارانه بود بر علیه حملات دشمن بجز حفاظت از سازمان، رهبری و رفقا به چیز دیگری فکر نمی‌کرد. در برابر حملات برضد رهبر آپو دارای تفکراتی برای عملیات فدائی بود و با ایستار خود به صورت عملی نیز نشان می‌داد که در هر لحظه برای هر چیزی آماده است. شخصیت خود را به ذاته به سطح فدایی بون رسانده بود و اثبات نمود که میلیتانی پیشاهنگ است.

شهدای ما درخت آزادی را با خون خود آبیاری نمودند، بر ضد فاشیسم قاتل، پرچم مقاومت را در قله‌ها برافراشتند. ما شهدای خود را مبدل به مانیفست مبارزه خود خواهیم نمود. عهد ما به شهید سارا و بشنگ این است که شما همیشه در دل و ذهن ما زنده خواهید بود. جنگ آزادی ما با فرماندهی معنوی شما پیروز خواهد شد و دولت فاشیست ترکیه در برابر جوانان فدایی آپویی شکست خواهد خورد. ارزش‌هایی که از جانب شما آفریده شده‌اند، رنج شما برای مبارزه، شخصیت بی‌همتای شما و ایستار شما هیچگاه در جنگ آزادی کوردستان فراموش نخواهد شد. همیشه زنده خواهد بود و زیسته خواهد شد. دشمن فاشیست و قاتل باید بداند که جوانان کوردستان بشنگ و سارا را در دل خود رشد خواهند داد و فاشیسم را به زیرخاک خواهند کشاند. شما و گله‌های کشنده‌تان تا به زمانی که از خاک بهشت‌آسای کوردستان بیرون رانده نشوید، جهنم را خواهید زیست و ناچار خواهید ماند که با آتش مقاومت زندگی را بسر برید. بر همین اساس تمامی جوانان را فرا‌می‌خوانیم که: با روح انتقام بشنگ و سارا در مبارزات مشارکت نمایید و بر ضد گله‌های فاشیسم آتش مقاومت را گسترش بخشید.»