ما باید خود دفاعی خلق خود را با روح رفیق چیاگر توسعه دهیم

شورای هماهنگی ی‌پ‌س/ی‌پ‌س-زن گفت: «برای خنثی کردن حملات نسل کشی و پیروزی در جنگ انقلابی خلق ، باید با روحیه رفیق چیاگر هیوی، خود دفاعی خلق خود را در هر زمینه‌ای توسعه دهیم و تقویت کنیم.»

شورای هماهنگی ی‌پ‌س/ی‌پ‌س-زن گفت: «ما رفیق چیاگر هیوی پیرو فرمانده افسانه‌ای ما عگید (محصوم کورکماز) و همچنین یکی از فرماندهان فدایی مقاومت خودمدیریتی که بر اساس استراتژی جنگ انقلابی خلق شکل گرفت را در هشتمین سالگرد شهادتش گرامی می‌داریم و در شخص شهید چیاگر هیوی تعهد خود را به همه شهدا تکرار می‌کنیم.»

در بیانیه شورای هماهنگی ی‌پ‌س/ی‌پ‌س-زن آمده است:

 «در مقابل «طرح نابودی» که دولت ترکیه بر اساس نسل کشی خلق کورد به راه انداخته است، مردم ما با پیشاهنگی چیاگر هیوی، نوجان، زریان و خباتکارها مقاومتی تاریخی به پا کردند و آثار خود را در تاریخ به جای گذاشتند.  این مقاومت شرافتمندانه مانع از این نقشه‌های دشمن شد و مردم مقاومتگر ما نشان دادند که دشمن در هر سطحی که حمله کند، سر فرود نمی‌آورند و تسلیم نمی‌شوند. دولت سرکوبگر ترکیه تا به امروز به فرآیندهای مقاومت خودمدیریتی حمله می‌کند و می‌خواهد به نتیجه برسد. آنها با کمک سرمایه‌های جهانی، ناتو، شرکای منطقه‌ای و خائنان، هدف خود را از بین بردن کامل جنبش، سازمان، دستاوردها و موجودیت خلق کورد قرار دادند. به همین دلیل به تمام ارزش‌های خلق کورد حمله کردند. این حملات تا امروز ادامه دارد. بیش از پنجاه سال است که مبارزه برای هستی خلق کورد به رهبری رهبر آپو، به ویژه در ۹ سال اخیر، بدون وقفه و با سرعتی بالا ادامه دارد. همانطور که ۸ سال پیش در سور، جزیر، شرنخ، هزخ و گور اتفاق افتاد، امروز نیز این مقاومت افتخارآمیز در زاپ، آواشین، متینا و خواکورک با پیشاهنگی گریلاها ادامه دارد.

رفیق چیاگر هیوی، فرمانده شریف مقاومت سور، بر اساس جنگ انقلابی خلق، با ایمان، عزم و استقامت فراوان، مقاومت سور را در برابر حملات نابودگرانه دشمن رهبری کرد. احساسات پیوند او با رهبر آپو و امیدهایش، رشد و قدرت مقاومت را مشخص نمود. او همواره با روحیه‌ای فدایی در برابر انواع هجمه‌های دشمن بی‌دریغ می‌جنگید . تمام صفاتی را که در شخصیت خود ایجاد کرده و تقویت نموده بود، به عنوان یک فرمانده، به مبارزاتش نیز منتقل کرد. این اراده قوی و مطمئن که تحت رهبری رفیق چیاگر هیوی ظهور کرد، مقاومت دوران را در برابر فناوری‌های پیشرفته و تبهکاران فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ برانگیخت. با گفتن مقاومت سور، از کمون تاریخی پاریس نیز گذشت، با این مقاومت صفحه جدیدی از تاریخ در سور گشوده شد. ضربات استراتژیک سنگین نه تنها به گله‌های فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ وارد شد، در عین حال روح و اراده آن دوران را برای خلق کورد به نمایش گذاشت. او روحیه و اراده‌ای را که باید در برابر حملات فاشیست‌ها نشان داد، ظاهر نمود. در عین حال، ثابت شد که مقاومت تنها گزینه در برابر حملات نابودگرانه همه جانبه است.

رفیق کمال پیر که یکی از رهبران مبارزات ماست، در سال ۱۹۸۲ علیه تمام حملات جدی به زندان‌های فاشیسم گفت: «من پیروزی را در این جنبش می‌بینم». رفیق چیاگر که در سال ۱۹۸۲ چشم به جهان گشود، این سنت را در مقاومت سور در برابر همه حملات فاشیسم با گفتن «پایان بسیار پرصلابت خواهد بود» ادامه داد. رفیق چیاگر مانند رفیقش کمال پیر، امید، ایمان، عزم و پیوند با رویاهای رهبری آزاد، کوردستان آزاد و زندگی آزاد داشت.

وظیفه اصلی ما تقویت مبارزات انقلابی خلق است که راه رسیدن به هدف رهبری آزاد، کوردستان آزاد و زندگی آزاد است که آرزوی همه ماست. در این روند تنها هدف و وظیفه همه ما باید گسترش مقاومت باشکوهی باشد که در امرالی به رهبری رهبر آپو و در مناطق حفاظتی مدیا با گریلاهای آزادی‌بخش به بالاترین سطح رسیده است. برای خنثی کردن حملات نسل کشی و پیروزی در جنگ انقلابی خلق، باید با روحیه رفیق چیاگر هیوی، خود دفاعی خلق خود را در هر زمینه‌ای توسعه داده و تقویت کنیم. بر اساس حقیقت خلق مبارز، در رهبری زنان و جوانان، همه مردم شریف و میهن‌دوست ما باید با تمام قوا به مبارزات بپیوندند و بسیج شوند.

در سالگرد شهادت او بار دیگر در وجود شهید چیاگر هیوی با سپاس از همه شهدا یاد می‌کنیم و ارتباط خود را با آنها و یاد و خاطره آنها ابراز می‌داریم و قول تحقق اهدافشان را می‌دهیم.»