تصویر

«ما باید علیه اشغالگری تظاهرات کنیم»

حملات دولت اشغالگر ترکیه ادامه دارد. اعضا و هواداران حزب کمونیست کوردستان از این وضعیت ابراز نگرانی کردند و گفتند: «دولت ترکیه ذهنیت اشغالگری دارد و با دید اشغالگری به همه جای دنیا می‌نگرد.»

حملات اشغالگری دولت ترکیه ادامه دارد و احزاب سیاسی باشور کوردستان و سازمان‌های حقوق بشر در برابر اشغالگری دولت ترکیه سکوت کرده‌اند. فاضل احمد محمد، مدیر مرکز حزب کمونیست کوردستان شعبه گرمیان و هوشیار عبدالعزیز روزنامه‌نگار در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) درباره اشغال دولت اشغالگر ترکیه صحبت کردند.

«دولت ترکیه دارای ذهنیت نسل‌کشی و اشغالگری است»

فاضل احمد با بیان اینکه دولت ترکیه به اشغال اراضی دیگر کشورها به ویژه باشور کوردستان چشم دوخته است، گفت: «حملات ترکیه در باشور کوردستان هیچ توجیهی ندارد و غیرقانونی و غیرانسانی است. پ‌ک‌ک بهانه‌ای برای حملات و اشغال باشور کوردستان نیست. خود ذهنیت دولت ترکیه اشغالگری است. برای برخی، پ‌ک‌ک بهانه‌ای برای ورود دولت ترکیه به باشور کوردستان شده است، اما پ‌ک‌ک در بعشیقه وجود ندارد ولی دولت ترکیه پایگاه‌های خود را در آنجا ایجاد کرده است، حقیقت این است که دولت ترکیه خود یک اشغالگر و خرابکار است.»

«ما باید علیه اشغالگری تظاهرات کنیم»

فاضل احمد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم کوردستان باید متحد باشند، گفت: «حزب کمونیست کوردستان هیچ گاه جنبه میهن‌دوستی را کنار نگذاشته و همواره بر اتحاد و هماهنگی احزاب کوردی تاکید داشته است. در راستای حفظ و محافظت سرزمین کوردستان باید علیه این اشغالگری‌های دولت ترکیه تظاهرات کرد.»

فاضل احمد در پایان سخنان خود گفت: «مردم کورد باید مراقب باشند، اکنون در مرحله حساسی هستیم و کل جامعه باید در برابر اشغالگری احساس مسئولیت کرده و واکنش نشان دهد.»

هوشیار عبدالعزیز روزنامه‌نگار با اشاره به عدم اتحاد و فقدان این امر را دلیل اشغالگری دولت تركیه دانست و گفت: «تقسیم شدن اقلیم كوردستان باعث شده است تا اشغالگران حملات اشغالگری در خاک باشور كوردستان انجام دهند. برای جلوگیری از ورود هر نیروی اشغالگر، ابتدا احزاب کوردستانی باید متحد باشند.»

«آمدن ترکیه بدون اطلاع حکومت‌های عراق و اقلیم کوردستان نیست»

هوشیار عبدالعزیز همچنین با اشاره به اینکه وجود پ‌ک‌ک تنها بهانه است و هدف دولت ترکیه اشغال منطقه باشور کوردستان است، ادامه داد: «من معتقد نیستم که ورود ترکیه بدون اطلاع حکومت‌های عراق و اقلیم کوردستان باشد. این توافق بر چه پایه و اساسی صورت گرفته باشد مهم نیست، خطر و خسارت‌های آن متوجه اقلیم کوردستان خواهد بود.»

هوشیار عبدالعزیز در پایان خطاب به احزاب و مردم گفت: «احزاب، خبرنگاران و فعالان سیاسی باید در مقابل هر نوع حملات و اشغالگری که در سرزمین کوردستان انجام می‌شود، موضع‌گیری کنند.»