تصویر

ما راه گلستان تارا را دنبال خواهیم کرد

پیکر گلستان تارا، کارکن مطبوعات آزاد که توسط دولت ترکیه به قتل رسید، با برگزاری مراسمی در پارک آزادی به زادگاهش فرستاده شد.

مراسمی برای گلستان تارا

پیکر گلستان تارا از کارکنان مطبوعات آزاد که توسط دولت ترکیه به قتل رسیده بود پس از دریافت از موسسه پزشکی قانونی سلیمانیه به پارک آزادی آورده شد. قبل از راهی کردن پیکرش به باکور کوردستان مراسمی به یاد گلستان تارا برگزار شد.

کمال حه‌مه رضا، مدیر کل شرکت رسانه‌ای چتر پروداکشن، در بیانیه‌ای در اینجا، حمله دولت ترکیه به کارکنان مطبوعات آزاد و تلاش‌های واحد ضد ترور پ‌دک برای تحریف این حادثه را محکوم کرد. بار دیگر وعده ادامه راه شهیدان هیرو بهاالدین و گلستان تارا از کارکنان مطبوعات آزاد را داد.

در این بیانیه یادآور شده است که خودروی متعلق به شرکت رسانه‌ای چتر پروداکشن در ۲۳ اوت هدف قرار گرفت و در نتیجه این حمله، هیرو بهاالدین و گلستان تارا به شهادت رسیدند.

حه‌مه رضا ادامه داد: «از همان لحظه اول حمله گزارش دادیم که رفقای‌مان برای فعالیت‌های خبرنگاری به منطقه رفتند اما ارتش اشغالگر ترکیه بر خلاف قوانین بین‌المللی تیم ما را با پهپاد هدف قرار داد. دولت اشغالگر ترکیه این دست از حملات را در سرتاسر باشور کوردستان انجام می‌دهد و طی آن غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد که منجر به شهادت و جنایات جدی می‌شود. ما آن را در محدوده جنایاتی می‌دانیم که باعث زخم‌های جدی شد و آن را تلاش نافرجام دیگری برای خاموش کردن مطبوعات آزاد می‌دانیم.»

«آنها چهره واقعی دشمن را آشکار کردند»

حه‌مه رضا با بیان اینکه هدف گلستان تارا و هیرو بهاالدین رساندن حقیقت به مردم و آشکار ساختن چهره واقعی دشمنان کوردستان در کارهایشان بود، افزود؛ «هدف رفقای ما آشکار ساختن جنایات و اشغالگری‌های انجام شده در سرزمین کوردستان از طریق رسانه‌ها بود، همچنین برای نشان دادن ظلم و ستم کشورهای اشغالگر به جهانیان و جامعه جهانی کار کردند.»

در این بیانیه آمده است: «ما به عنوان شرکت رسانه‌ای چتر پروداکشن، حمله و اشغالگری دولت تروریستی ترکیه و تلاش واحد ضد تروریسم وابسته به پ‌دک برای سرپوش گذاشتن بر جنایت دولت ترکیه و تحریف پرونده قتل را محکوم می‌کنیم. ما از سازمان‌های بین‌المللی و نمایندگان کشورهای جهان در عراق و اقلیم کوردستان می‌خواهیم که قتل روزنامه‌نگاران را دلیلی برای شکستن سکوت در برابر جنایات دولت ترکیه علیه غیرنظامیان در باشور کوردستان بدانند. باید تلاش جدی برای توقف جنایات دولت ترکیه در باشور کوردستان صورت گیرد. ما به دوستان و رفقای گلستان تارا و هیرو بهاالدین قول می‌دهیم که راه آنها را دنبال کنیم، از عقاید آنها پیروی کنیم و قلم‌هایمان را در برابر اشغالگری و بی‌عدالتی قویتر کنیم.»

در این مراسم، احمد تَکیک، برادر گلستان تارا نیز سخنانی ایراد کرد. تکیک گفت: «گلستان خواهر من بود، اما فراتر از آن بود، دوست و رفیق ما بود. گلستان روزنامه‌نگاری بود که قلم و دوربین داشت.»

در سخنان احمد تکیک تأکید «گلستان شهید شد اما امروز همه ما گلستان هستیم» جلب توجه کرد.