ما شایسته کار و تلاش رهبر آپو خواهیم بود

گریلاها با بیان اینکه با کار بزرگ رهبر خلق کورد به این روز رسیده‌اند، گفتند: «به عنوان نیروهای آزادی‌خواه زنان کوردستان شایسته کار و تلاش رهبر آپو خواهیم بود.»

گریلا

گریلاهای یژا استار و ه‌پ‌گ در ۸ مارس با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

 گریلای یژا استار روژدا زاگرس با بیان اینکه ۸ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش را با روحیه و اراده‌ای عالی در کوه‌های آزاد جشن می‌گیرند، گفت: «همانطور که رهبر آپو گفت، نه تنها ۸ مارس بلکه هر روز، روز زن است. این روز برای ما روز پرمعنا و با ارزشی است. رهبر آپو برای ما کار بزرگی کرد، راه باور و آزادی را به ما نشان داد. اکنون در کوه‌های آزاد کوردستان با اراده خود در حال مقاومت هستیم.»

به یمن رهبر آپو

روژدا زاگرس با اشاره به اینکه جشن ۸ مارس در کوهستان‌های کوردستان جایگاه متفاوتی دارد و باعث ایجاد اعتماد به نفس و جسارت در انسان می‌شود، گفت: «همه اینها در سایه  رهبر آپو پیشرفت کرده‌اند. صیانت از اندیشه‌های رهبر آپو حس زندگی را در انسان ایجاد می‌کند. این یک قدرت بزرگ در ما ایجاد می‌کند. به ویژه هشتم مارس را به عنوان هدیه‌ای به رهبر آپو و رفقای شهیدمان جشن می‌گیریم.»

ارزش‌هایی را که ایجاد شده به دست دشمن نمی‌سپاریم

گریلای یژا استار پلین آمد نیز در این باره گفت: «به عنوان گریلاهای زن، امروز به یمن رهبر آپو اینجا هستیم. رهبر آپو کار زیادی برای ما انجام داده است. ما به عنوان نیروهای آزادی‌بخش زنان کوردستان شایسته کار رهبر آپو خواهیم بود. مرحله کنونی نیز این را از ما می‌خواهد. دشمن با تمام توان سیاست جنگ ویژه‌ای را علیه رهبر آپو انجام می‌دهد. هر اتفاقی بیفتد، ارزش‌هایی را که رهبر آپو برای ما آفرید را به دشمن نمی‌سپاریم. ما به عنوان رفقای رفیق سارا و رفیق زیلان، مبارزه زنان را در کوه‌های کوردستان به بالاترین سطح رسانده‌ایم. هزاران رفیق زن ما که به صورت فدائیانه می‌جنگند، در میدان‌های مقاومت خود را نشان داده‌اند. ما به عنوان رفقای آنها، از همه‌ی کارها و تلاشهایشان صیانت می‌کنیم.»

کوهستان دریچه آزادی برای زنان است

 گریلا جانفدا تولهلدان نیز با بیان اینکه به عنوان نیروهای گریلا به وظیفه خود پایبند هستند و معتقدند که به همه آنها عمل خواهند کرد، گفت: «رهبر آپو در جامعه‌ای که حتی وجودش به رسمیت شناخته نشده است، زنان را به پیشاهنگ تبدیل کرد. زنان وفادار به رهبر آپو در کوه‌های کوردستان مقاومت می‌کنند. ما پیروان هوال دوغا و رفقای زن خواهیم بود که در تونل‌های مقاومت برای آزادی جان خود را فدا کردند. زنان نباید بردگی تحمیلی را بپذیرند، باید به کوه‌های آزادی بروند. کوهستان دریچه آزادی زنان است.»

ایستار زنان آزاد یک مورد مثال زدنی است

 دلسوز آوزم گریلای ه‌پ‌گ نیز گفت که زندگی بردگی تحمیل شده توسط نظام سرمایه‌داری را قبول ندارند و با آن مبارزه می‌کنند. آوزم گفت: «در شخص رفقا بریتان، سارا و زیلان ایستار آزاد زنان را می‌بینیم. آنها کسانی هستند که باید از آنها الگو گرفت. همه‌ی این‌ها به یمن کار رهبر آپو است. حالا رفقای زن ما در تونل‌های جنگ مقاومت می‌کنند، آنها برای ما معیار آزادی هستند. در وجود آوزم، باگر، مزگین، روژدا، کارکر، برچم و رستم خود را نشان داده است. ما به عنوان رفقای آنها قول می‌دهیم که راه آزادی زنان را تا پایان ادامه دهیم.»