مادران شنگال: هیچکس نمی‌تواند «چرا» ما را خاموش کند

مادران شنگال در مقابل حمله دولت اشغالگر ترکیه به کارکنان مطبوعاتی شنگال ایستادند و گفتند: «هیچ کس نمی‌تواند چرا (چراغ) ما را خاموش کند.»

جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) در رابطه با حمله هوایی ارتش ترکیه به مرکز شنگال که منجر به زخمی شدن ۶ نفر از جمله خبرنگاران تلویزیون چرا تی‌وی و چرا اف‌ام شد، بیانیه‌ای صادر کرده و آن را در منطقه دوگر با حضور عده‌ای زیاد از مادران قرائت کردند.

دایه کنی خدر عضو تاژه از مجلس سردشت، به نمایندگی از تاژه صحبت کرد. دایه کنی حمله به مطبوعات آزاد را محکوم کرد و گفت: «امروز کارکنان تلویزیون چرا هدف قرار گرفتند. حتی اگر همه دشمنان متحد شوند، نمی‌توانند نور امید -چرا- ما را خاموش کنند؛ این نور همیشه روشن خواهد بود.»

دایه کنی هدف از این حملات را جلوگیری از بازگشت ایزدی‌ها به سرزمین خود اعلام کرد و ادامه داد: «اگر توپ‌ها و تانک‌ها هم در مقابل خانواده‌ها قرار داده شود باز به شنگال بازخواهند گشت. اگر فقط یکی از ما باقی بماند برای وطن خود می‌جنگد.»

دایه کنی در ادامه بیانیه ضمن آرزوی شفای عاجل برای مجروحان گفت: «ما صاحب اراده هستیم و آنها نمی‌توانند اراده ما را در هم بشکنند. ی‌ب‌ش-ی‌ژ‌ش، آسایش و مقاومت زنان ایزدی مطابق اراده ما هستند. داریم به سالروز تاریک «فرمان» نزدیک می‌شویم، اما دشمن اجازه نمی‌دهد زخم‌های ما التیام یابند. هرکس در این خیانت دست داشته باشد محاکمه خواهد شد. از آنها حسابرسی خواهیم کرد، آنها باید از اراده ما بترسند.»

این بیانیه با شعار «زنده باد مقاومت شنگال» به پایان رسید.