مادران صلح در اردوگاه مخمور حملات اشغالگرانه را محکوم کردند

مادران صلح در اردوگاه مخمور، خیانت و حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه مخمور را محکوم کردند.

دیروز در ساعت ۱۷‌:۰۰ خانه مادران صلح اردوگاه مهاجران شهید رستم جودی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(مخمور) توسط پهپادهای مسلح دولت اشغالگر ترکیه هدف گرفته شد. امروز به پیشاهنگی مجلس، مادران صلح و اهالی این اردوگاه، در مقابل خانه‌ای که‌ هدف گرفته شده بود، تجمعی اعتراضی شکل گرفت و بیانیه داده شد. این بیانیه از سوی مادر صلح، مَدینه هیلالی قرائت شد.

مدینه هیلالی در ابتدای سخنان خود، حمله دیروز دولت اشغالگر ترکیه علیه نهاد و اردوگاه را بشدت محکوم کرد و گفت‌:‌‌ «اهالی مخمور، کسانی هستند که بخاطر ظلم و ستم دولت ترکیه مجبور به مهاجرت شدند. اردوگاه مخمور در ابتدا جای حیات بود، آن مادران و فرزندان اینجا را به محل زندگی مبدل کردند. کسانیکه می‌گویند ما از مهاجران دفاع می‌کنیم، کجاست دفاع و محافظتشان‌؟ شما نمی‌توانید ما را با این حملات بترسانید. ما هرگز از آرمان خود دست بردار نمی‌شویم، با کدام آرمان تا بدینجا آمده‌ایم،‌ از این پس هم  با همان آرمان ادامه خواهیم داد. ما خلق هستیم،‌ هیچ گریلایی در میان ما وجود ندارد، همه زن،‌ کودک و سالمند هستند. تا زمانیکه اردوگاه مخمور به رهایی نرسد، هیچکجای دیگر به رهایی نخواهد رسید.‌‌»

مدینه هیلالی نسبت به خیانت نیز واکنش نشان داد و گفت‌: ‌«من مسعود بارزانی را فرامی‌خوانم‌، تو جنگ صندلی ریاست را علیه ما انجام می‌دهی. صندلی برای تو باشد و بگو که به مثابه اوجالان از ۴۰ میلیون کورد دفاع می‌کنم. این نهمین بار است که تو اردوگاه مخمور را بخاطر منافع خودت می‌فروشی،‌ اگر نمی‌توانی در مقابل ۴۰میلیون کورد سخنرانی کنی، پس نگو من رئيس هستم. نگو که من پیشمرگه‌ دارم، اگر یکماه به پیشمرگه‌هایت حقوق ندهی، آنان نیز همراه تو نخواهند بود. تو اکنون نه خلق هستی و نه سرباز، چرا شَر ت را از اردوگاه مخمور کم نمی‌کنی‌؟ اگر امروز اردوگاه مخمور از هولیر دفاع نمی‌کرد، اکنون آنجا پایتخت داعش بود.

من کوردهای میهن‌دوست را فرامی‌خوانم که در مقابل حملات علیه مخمور، صدای اعتراض خود را بلند کنند، دیگر بس است، دیگر نباید کودکان و مادران کورد، گریه کنند.‌»

این بیانیه با سردادن شعارهای ‌«ژن ژيان آزادی»، ‌«زنده‌باد مقاومت مخمور»، ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.