ماه گذشته ١٣ نفر در روژهلات کوردستان اعدام و ٨٢ نفر دستگیر شدند

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان، ماه گذشته ۱۳ نفر در روژهلات کوردستان اعدام و بیش از ۸۰ نفر بازداشت شدند و در همان ماە ١٦ کولبر نیز مجروح یا کشتە شدەاند.

بر اساس آمار ماهانه سازمان حقوق بشر کوردستان، تعداد اعدام‌های زندانیان در بهمن ماه افزایش یافته و ۱۳ شهروند کورد اعدام شده‌اند.

دربارە دستگیر شدن فعالین و محکوم کردنشان بە زندان، بر اساس این آمار در بهمن ماه ۸۲ نفر در روژهلات کوردستان دستگیر شدند که از این تعداد ۱۲ نفر به حبس محکوم شدەاند.

سازمان همچنین آشکار کردە است کە دست کم ٥ نوجوان در میان دستگیر‌شدگان بوده، ٣ زن از جمع ٤ زن دستگیر شدە و به حکم زندان محکوم شده‌اند.

دربارە وضعیت کولبران، بر اساس همین آمار، در ماه گذشته ١٢ کولبر مجروح، ٣ کولبر بر اثر تصادفات رانندگی و یک کولبر نیز با شلیک مستقیم نیروهای دولتی به قتل رسیده است.

بخش دیگری از این آمار بە خودکشی اختصاص دادە شدە است و در این بارە آمدە است که در ماە گذشتە حداقل ٣ زن و ٥ مرد خودکشی کرده و ٢ زن نیز  بە قتل رسیدەاند.

بعلاوه در این گزارش آمدە است بر اثر انفجار مین و دیگر مواد منفجرە بە جاماندە از دوران جنگ، ٤ نفر در انفجار مین کشته و مجروح شدند، ٤ نفر توسط نیروهای دولتی و یک زندانی نیز به دلیل ممانعت از درمان پزشکی جان باختە است.