مبارزان آزادی کوردستان: امروز روز مقاومت و پاسخ‌ زیلان‌آسا می‌باشد

مبارزان آزادی کوردستان گفت‌‌: ‌«امروز روز مقاومت و پاسخ زیلان‌آسا علیه اشغالگری و خیانت می‌باشد. ما جوانان کوردستان را فرا می‌خوانیم که با توسعه خط عملیات‌های بی‌همتا علیه دشمن بجنگند.‌»

بیانیه ماک برای گرامیداشت یاد شهید زیلان

در بیانیه کتبی مبارزان آزادی کوردستان ‌(ماک) آمده است‌: ‌«ما سالگرد شهادت فرمانده فدائی و الهه آزادی شهید زیلان را با احترام و قدردانی گرامی‌ می‌داریم و به عملیاتی که راه تاریخ را نشان داد و رهرویی آزادی ما را روشن ساخت،‌ درود می‌فرستیم.‌»

‌«اراده بی‌همتای پ‌ک‌ک را به هرکسی نشان داد»

در این بیانیه آمده است‌:

‌«جنبش آزادی کوردستان تحت پیشاهنگی رهبر آپو و شهدا، در نمود حقیقت مبارزه و جنگ ۵۰ ساله، اراده بی‌همتای حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک) را به دوست و دشمن اثبات نموده است. برای کوردستان خاورمیانه امید آزادی را از نو آفرید، در حقیقت رهبر آپو و پ‌ک‌ک برای تمام جهان یک حیات آزاد و اخلاقی می‌تواند به وجود آید و این امر نیروهای استعمارگر و اشغالگران را به لرزه درآورد است. پ‌ک‌ک جنبش انسانیت، آزادی، خط حقیقت و ایثارگری می‌باشد. مورخ ۳۰ ژوئن ۱۹۹۶ با عشق به حقیقت و آزادی پ‌ک‌ک خود را سازماندهی کرد و مبارز پیشاهنگ خط آزادی زنان، رفیق زیلان در دل دشمن، خط ایثارگری را آغاز نمود. با این عملیات دولت اشغالگر ترکیه را مات و مبهوت کرد. رفیق زیلان با شیوه عملیات قدرتمند خود،‌ زنان کورد را به مقاومت و مبارزه فراخواند و به نیروهای استعمارگر نیز نشان داد که برخورد در برابر رهبر آپو با چگونه مقاومتی پاسخ داده می‌شود. رفیق زیلان برای ما تنها یک مبارز آزادی نیست، بلکه در عین‌حال پیشاهنگ، فرمانده‌ خط ایثارگری و خلاقیت مبارزاتی است.‌»

رهبر آپو،‌ شهید زیلان را به مثابه مانیفست آزادی تعریف می‌کند. در نظام سلطه‌گر موجود مردسالار، زن بودن و با هویت زن خویشتن در آرمان آزادی خلق، خود را فدا کردن امری بسیار بسیار مقدس است. مبارزه آزادی زنان که با پیشاهنگی رفیق زیلان و هزاران شهید قهرمان ایجاد شد، نظام برده‌داری هزاران ساله را متلاشی کرد. این مبارزه با خط مقاومتی که شهدای قهرمان ما ایجاد کردند، به وجود آمده است. ایثارگری به معنای اینست که برای آزادی خلق خود بدون یک لحظه تردید بصورتی زیلان‌آسا جنگید. خط فدائيانه‌ای را که شهید زیلان آن را آفرید، از کوهستان‌های آمانوس تا انقلاب روژاوا، از منطقه بوتان تا سرحد، از زاگرس‌ تا کلانشهرهای ترکیه در شخص هزاران مبارز فدائی خود را به اثبات رسانده است. باید ماک این خط مقاومت و قهرمانی را برای خود اساس بگیرد، با خط مقاومت امرالی ۲۵ ساله رهبر آپو خود را سازماندهی کند و علیه اشغالگران مبارزه‌ای بی‌وقفه را شعله‌ور سازد. به مثابه ماک براساس خط زیلان خود را سازماندهی خواهیم کرد و در هر عرصه‌ای علیه دشمنان خواهیم جنگید. ما تمام جوانان کوردستان را فرا می‌خوانیم که علیه دولت اشغالگر ترکیه که به شیوه‌ای وحشیانه به خلق ما حمله می‌کند، عرصه‌های حیات را تخریب نموده و می‌خواهد خلق ما و جنبش آزادی را شکست دهد، از میراث مقاومت رفیق بریتان نورحق و شیخ موس ملازگر که پیرو خط زیلان بودند، صیانت کنند.‌

فراخوان برای جوانان

ما تمام جوانان کوردستان را فرامی‌خوانیم که علیه حملات نسل‌کشی و نابوگرانه دولت اشغالگر ترکیه بر اساس موضع گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان حرکت کنند، با پیشاهنگی زنان جوان و با توسعه خط عملیات بی‌همتا علیه دشمنان بجنگند. باید خلق ما بداند که تاریخ جنگ و مبارزه ما از هرزمان دیگر قدرتمندتر می‌باشد. امروز روز مقاومت و پاسخ‌دهی زیلان‌آسا علیه اشغالگری و خیانت است. امروز روز نبرد به شیوه‌ی زبانی که دشمن آن را می‌فهمد است. این خط عملیات، خط ایثارگری و قهرمانی است که زیلان‌ها و عگیدها آن را به وجود آوردند.‌»