تصویر

ماک: ساعت‌ها در گَوَر با پلیس اشغالگر جنگیدیم

مبارزان آزادی کوردستان (ماک) گزارش داد که در بسیاری از محله‌های شهر گَوَر علیه توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر و انزوا تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان «با اشغالگران درگیر شدند» و «بسیاری از اشغالگران مجروح شدند.»

ماک در بیانیه‌ای کتبی گفت: «مبارزان ما در تاریخ ۹ اکتبر ساعت ۲۰:۰۰ شب برای رهبر آپو در اَسکی کیشلا، محله شهید روژوان، محله شهید مزگین، محله شهید هرکول و محله شهید فرماندار سردار در گَوَر به خیابان‌ها آمدند.»

در این بیانیه چنین جزئیاتی آمده است: «اشغالگران با خودروهای زرهی توما و عقرب به مبارزان ما که مانع درست کرده بودند، حمله کردند. ابتدا خودروهای زرهی که وارد محله‌ها شدند با تاکتیک‌های سابوتاژی و مواد منفجره دست‌ساز مورد هدف قرار گرفتند و ماموران پلیس اشغالگر ناچار به عقب‌نشینی شدند.

حوالی ساعت ۲۱:۲۰ پاسگاه پلیس ۷۵ واقع در محله اَسکی کیشلا دو بار با بمب‌های دست‌ساز مورد اصابت قرار گرفت. اشغالگران که ساختمان پاسگاه را ترک کرده بودند، می‌خواستند دوباره به محله حمله کنند. در همین حین نیروهای نظامی ما با مواد منفجره دست‌ساز خودروی زرهی نوع عقرب را مورد اصابت قرار دادند و خودرو ضربه خورد و مجبور به عقب‌نشینی شد. در بسیاری از نقاط به مدت ۳ ساعت درگیری شدید بین مبارزان ما و اشغالگران جریان یافت. مبارزان ما با مواد منفجره دست‌ساز، آتش‌بازی و بمب‌های صوتی در برابر حملات مقاومت کردند. در حالی که بسیاری از اشغالگران در درگیری زخمی شدند، بسیاری از خودروهای زرهی آسیب دیدند. پس از آن مبارزان ما به سلامت عقب‌نشینی کردند.»

ماک افزود: «در بیست و هفتمین سالگرد توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر علیه رهبر آپو، ما از همه مردم میهن‌دوست خود می‌خواهیم که علیه توطئه‌گران و اشغالگران با مقاومت تاریخی امرالی متحد شوند و فاشیسم را نابود کنند.»

در این بیانیه آمده است: «ما با عملیات‌های خود توطئه‌گران را محکوم می‌کنیم و به رهبر آپو و شهدای قهرمان‌مان که باشکوه‌ترین مقاومت تاریخ را از خود نشان دادند، درود می‌فرستیم. کسانی که نسل‌کشی را بر مردم کورد تحمیل می‌کنند باید بدانند که جز ما هیچ کس دیگری موفق نخواهد شد. زیرا ما از مادرانی متولد شدیم که برای‌ هر یک از آنها حاضریم قیامت بپا کنیم.»