مبارز عاشق آزادی: شهید راپرین رشید

راپرین رشید که تا آخرین لحظه ضربات سنگینی بر دشمن وارد کرد و به قافله شهدا پیوست، از همان روزی که به صفوف گریلاها پیوست، نماد سخت کوشی و صداقت شد.

مبارز ی‌پ‌ژ راپرین رشید در نهمین سالگرد شهادتش توسط خانواده‌اش در آدانا به یاد آورده شد.

 حسرت آیدوغان در خانواده‌ای میهن‌دوست اهل سرت در شهر آدانا متولد شد و با فرهنگ بوتان بزرگ شد. منطقه بوتان همواره نقش مهمی در تاریخ مبارزه برای آزادی داشته است. این امر باعث شد تا حسرت آیدوغان از نزدیک با جنبش آزادی کوردستان آشنا شود. حسرت آیدوغان که در جستجوی یک زندگی معنادار بود، هدف خود را تعیین کرد و در سال ۲۰۱۲ به صفوف گریلاها پیوست. او پس از تبدیل شدن به یک گریلای یژا استار، نام راپرین رشید را برای خود انتخاب کرد. اکنون هدف اصلی او تضمین آزادی زنان و آزادی خلق کورد بود. بر این اساس در هر زمینه‌ای برای تقویت مبارزات خود فعالانه در زندگی شرکت می‌کرد. گریلای یژا استار راپرین رشید در کوه‌های کوردستان بیشترین تاثیر را از گریلاهای زن گرفت.

او برای اینکه بتواند یک مبارز قهرمان و فدایی خلقش شود، از هر سو خود را به پیش برد، گریلاهای شهید را که مظهر آزادی هستند شناخت و خط آنها را برای خود اساس قرار داد. در جریان حملات دولت اشغالگر ترکیه به عفرین، در سال ۲۰۱۵ به عنوان مبارز ی‌پ‌ژ به عفرین رفت. راپرین رشید با شجاعت در برابر حملات دشمن اشغالگر جنگید و در ۱۳ مارس ۲۰۱۵ به کاروان شهدا پیوست.

نام سازمانی: راپرین رشید

نام و نام خانوادگی: حسرت آیدوغان

نام مادر-پدر: قدریه/ علی

 محل تولد: آدانا

 تاریخ تولد: ۱۹۹۵

 زمان عضویت: ۲۰۱۲

 تاریخ شهادت: ۲۰۱۵