مبارزە ویان ها تا آزادی فیزیکی رهبر آپو ادامە خواهد یافت

هیات رهبری پاژک بە مناسبت هفدهمین سالگرد شهادت ویان سوران بیانیەای را منتشر کرد.

هیات رهبری پاژک بە مناسبت هفدهمین سالگرد شهادت ویان سوران بیانیەای را منتشر کرد. در ابتدای این بیانیە آمدە است  در هفدهمین سالگرد شهادت ویان سوران، یاد و خاطرە پیشاهنگ خط مشی آزادی زنان، ویان سوران و تمامی شهدایی کە با شعار نمیتوانید روزمان را تاریک کنید بە شهادت رسیدند را گرامی میداریم. ٢٤ سال است کە مبارزە آزادی در مقابلە با توطئە بین المللی بر اساس ارادە و باور، عشق و خط مشی شهدای فدایی ادامە پیدا کردە است. با برخودانی تاریخی توطئەگران نیز بە پاسخگویی ناگزیر خواهند شد.

در ادامە این بیانیە آمدە است:

در ١٥ فوریە ١٩٩٩ راهبری ما در جریان توطئەای بین المللی بە اسارت در آمد. در اعتراض بە این توطئە و خیانت بزرگ سدە کە با تحمیل بر رهبر آپو، در واقع بر خلقمان تحمیل شد، صدها هوالمان با برخورداری از روح فدایی بە نیروهای توطئەگر پاسخی محکم دادند.

هوال سوران، با موضعی مصمم، با برخورداری از حس مسئولیت در سال ٢٠٠٦ در اعتراض بە تجدید توطئەگری و حملات همە جانبە پاسخ داد. در جایگاە یک رزمندە زن پیشرو، فرماندە و مدیر حزبمان، مراحل و تهدیدهای متوجە حیات رهبری را در اندیشە و قلب خود عمیقا درک کرد. زیرا هوال ویان در تمام لحظات زندگی با رهبر آپو بود و بە عنوان یک زن کورد در باشور کوردستان، زندگی آزاد را در مسیر آزادی زن کە از سوی رهبری تعریف شدە بود ملاحظە می کرد. با برخورداری از این مسئولیت تاریخی علیە توطئەگران ایستاد و وفاداری خود را بە خط مشی رهبری نشان داد.

ویان با موضع خود بە معیار وفاداری و حراست از خط مشی رهبر آپو تبدیل شد

توطئە علیە رهبریمان با تحمیل انزوایی سنگین و مطلق همچنان ادامە دارد. در مقابل این توطئە علیە رهبریمان، سیاستهای منزوی کنندە، جنبش آزادی زنان و خلقمان با پیشاهنگی گریلا نبرد برای آزادی را ادامە می دهند. بە منظور آزادی فیزیکی رهبر آپو، مبارزەای شدید و بی وقفە با جانفشانیهای بزرگ ادامە دارد. مبارزە آزادی در مقابل توطئەگری با روح ویان ها و صدها هوال دیگر کە بدن خود را بە آتش کشیدند و بە دور رهبریمان، حلقەای از آتش کشیدند، امروزە در هر چهار بخش کوردستان، خاورمیانە و جهان ادامە دارد، اگر امروز انسانیت مترقی و زنان جهان از رهبریمان صیانت می کنند، در راستای آزادی مبارزە می کنند، چنین امری بە یمن ارزشهای خلق شدە از سوی شهدایمان، بە یمن پارادایم و خط فکری آزادی زنان میسر شدە است کە از سوی رهبر آپو تعریف شدە است.

هوال ویان سوران در این راستا حرکت کردە و جنگاور پیشاهنگ حزبمان و پارادایم رهبریمان بود. با رهیافت و هوشیاری و عشق خود بە زن، بر مسیر رهبر آپو متمرکز شدە بود. با فلسفە ژن، ژیان، آزادی مبارزە خود را برای آزادی سازماندهی کردە بود. ویان سوران با موضع خود در مقابل توطئەگران در تاریخ مبارزە آزادی زن بە معیاری برای وفاداری و صیانت از مسیر فکری رهبر آپو بدل شد.

خط آزادیخواهانە ویان امروز در همە جای کوردستان حضور دارد موضع هوال ویان در مقابل همکاری و خط خیانتی کە پارت دمکرات کوردستان در پیش گرفتە است، خط برخودان بە شمار می رود. امروز این خط نخست در میان زنان باشور کوردستان و تمام کوردستان بە ارادەای آزاد بدل شدە است. مبارزە کادرهای پیشاهنگ خط مشی آزادی زنان، امروزە در باشور کوردستان و همە جای کوردستان با شعار آزادی رهبر آپو آزادی ماست، ادامە دارد. موضع برفین، دلال و هلمتها کە بر اساس خط مشی ویان-ها بە کوههای آزاد کوردستان عزیمت کردە و در مقابل اشغالگری دولت فاشیست ترک و پارت دمکرات همکار آن، موضع گرفتەاند، همان موضع شکوهمندانە خلقمان در باشور کوردستان است. تاکید بر هویت و موجودیت آزاد در شخصیت این گریلاهای قهرمان بە اوج رسیدە است.

مبارزە تا آزادی فیزیکی رهبری با روح ویان ها ادامە خواهد یافت

بر این اساس مبارزە زنان، جوانا و خلقمان در مقابلە با توطئە بین المللی، در مقابلە با اشغالگری و همکاری در بیست و پنجمین سال توطئە، با روح ویان ها و با روح هزاران شهیدی کە با شعار نمیتوانید روزمان را تاریک کنید، تا تامین آزادی فیزیکی رهبر آپو ادامە خواهد یافت. بە عنوان حزب آزادی زنان کوردستان، پاژک، در مقابلە با توطئە بین المللی، با موضعگیری و اعلام وفاداری برای هوال مبارزمان ویان،مبارزە خودمان را علیە با شدت هر چە بیشتر ادامە می دهیم.

در برابر شهدایمان بار دیگر سر تعظیم فرود آورد و وعدەای را کە بە شهدایمان مبنی بر آزادی فیزیکی رهبر اپو  دادەایم تکرار می کنیم. بە عنوان رزمندگان رهبر آپو و هوالان ویان، این وظیفە را بە عنوان مسولیتی تاریخی و دینی برای ادا بە شهدا قلمداد کردە و آن را عملی خواهیم کرد.