مبارزان آزادی کوردستان در شهر آمد عملیات انجام دادند

مبارزان آزادی کوردستان ‌(م‌ا‌ک)، در بیانیه‌ای اعلام کردند که منطقه هزرو واقع در شهر آمد برعلیه لوله انتقال نفت یک عملیات سابوتاژ را انجام دادند.

مبارزان آزادی کوردستان اعلام کردند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ‌«خط انتقال نفت دولت فاشیست و اشغالگر ترکیه، مورخ ۳۰ مارس در حدود ساعت ۲۱‌:۱۵ دقیقه در محله اینجه کاواک در منطقه هزرو واقع در شهر آمد به وسیله تکنیک سابوتاژ منفجر شد.»

در ادامه بیانیه گفته شده‌‌: ‌‌«در نتیجه اطلاعات بدست‌ آمده از منابع محلی مشخص شد که صدها بشکه نفت منهدم شده‌اند و این نیز به دلیل انفجار و تاثیرگذاری بروی اطراف تبدیل شد. یگان‌های ما موفقیت‌امیز به مکان‌های خود بازگشتند.»

در این بیانیه اشاره شده است که‌: ‌«‌دولت ترکیه با بکار بردن شرکای بسیار و مجهول در مسئله نفت در باکور کوردستان و غارتی دیگر انجام می‌دهد و با پولی که از آن کارگاه‌ها بدست می‌آورد در جنگ برعلیه گریلاهای‌ آزادی‌های‌ آزادی‌بخش خلق‌ما خرج می‌کند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

مبارزان بیان داشتند که هر چیزی متعلق به فاشیست‌ها باشد مورد هدف‌گیری آنان قرار خواهد گرفت و چنین ‌گفت‌: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌«با این عملیات ما یک بار دیگر به دولت هشدار می‌دهیم که این یک هفته است در مناطق شهر آمد باکور کوردستان به تحرکات نظامی دست زنده است. کوهستان‌های‌ ما را ترک کنید،‌ اگر نه ما این کوهستان‌ها را به گورستان‌تان مبدل خواهیم کرد.»