مدیریت چرا تی‌وی‌: ما به سیما و نوای ایزدخان مبدل خواهیم شد

هیئت مدیره چرا تی‌وی،‌ حمله علیه کارکنان مطبوعات آزاد را محکوم کرد و گفت‌‌: ‌«همانگونه که در شخص نوژيان اَرهان، ما حقایق فرمان را به جهان اعلام کردیم، تا به پایان به سیما و نوای ایزدخان مبدل خواهیم شد.‌»

حمله به مطبوعات و رسانه آزاد

هیئت مدیره تلویزیون چرا یا چرا تی‌وی ‌(Çira TV) در رابطه با حمله دولت اشغالگر ترکیه علیه کارکنان مطبوعات آزاد بیانیه‌ای داد. در این بیانیه گفته شده است که در سراسر عراق و باشور کوردستان علیه خلق‌های نقشه‌های تهاجمی و اشغالگری به وجود می‌آید و حمله به مطبوعات و رسانه آزاد، تصادفی نیست.‌

بیانیه هیئت مدیره چرا تی‌وی به شرح زیر است‌‌:

‌«دولت اشغالگر ترکیه مورخ ۸ جولای ۲۰۲۴ در مرکز شنگال توسط پهپادهای مسلح حمله‌ای علیه خودروی کارکنان مطبوعات و رسانه آزاد ایزدخان صورت داد. براثر این حمله، خبرنگار شبکه تلویزیونی چرا تی‌وی، مَدیا حسن کمال و عضو رادیوی چرا اف‌ام، مراد میرزا به همراه راننده این خودرو، خَلَف خِدِر عثمان مجروح شدند. در زمان این حمله، خودروی یک خانواده اهل شنگال نیز آسیب دید و در نتیجه شهروندانی به نا‌م‌های زیاد قاسم، مجید جمال و کودکی به نام زیلان زیاد الیاس ۷ ساله مجروح شدند و آنان را به بیمارستان منتقل کردند.

حمله علیه مطبوعات، تصادفی نیست

قبل از هرچیز ما این حمله به دور از اخلاق انسانیت را محکوم می‌کنیم و برای مجروحان شفای عاجل را آرزومندیم. در زمانیکه به ۱۰مین سالگرد فرمان ‌‌(ایزدیان به نسل‌کشی‌هایی که علیه آنان صورت گرفته فرمان می‌گویند) نزدیک می‌شویم در سراسر عراق و باشور کوردستان علیه خلق‌ها نقشه‌های تهاجمی و اشغالگرانه به وجود می‌آیند، حمله علیه مطبوعات و رسانه آزاد تصادفی نیست. نیرو و دوئل اشغالگر در هر قدم خود حیله و فریب را علیه خلق‌ها بکار گرفتند اما قبل از هرچیز تلاش کردند تا مطبوعات آزاد را ساکت کنند،‌ تا هیچکس به اعمال و جنایات آنان پی نبرد.

ما در هر شرایطی، حقایق را روشن خواهیم کرد

ما پیرو این میراث و راه و رسم مطبوعات هستیم که با تحمل هزینه‌های هنگفت به صدای جامعه خود مبدل می‌شویم،‌ در هر شرایطی حقایق را روشن خواهیم کرد، همانگونه که در شخص نوژيان اَرهان، ما حقایق فرمان را به جهان اعلام کردیم، تا به پایان به سیما و نوای ایزدخان مبدل خواهیم شد. حملات اینچنینی تنها می‌توانند مصمم بودن ما در حرفه مطبوعات را قویتر کنند.

در ابتدا از فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(IFJ) سپس تمام نها‌دهای حقوق روزنامه‌نگاران و حقوق بشر را فرا می‌خوانیم که در برابر این اعمال دولت ترکیه‌، قیام کنند و از حرفه مقدس مطبوعاتی خود، صیانت کنند‌.‌»